Blog (5)
Komentarze (860)
Recenzje (1)

Ustna gwarancja

@ExtraordinarykidUstna gwarancja12.02.2010 18:52

1 lutego 2010. Komputer siostry, Dell Studio 1525, strasznie zaczął się grzać. Postanowiła rozwiązać sprawę na własną rękę. Zadzwoniła do pomocy technicznej w celu ustalenia sposobu przesłania komputera na gwarancję. Omówiła wszelkie objawy, problemy związane z usterką. Pracownik pomocy technicznej oznajmił jej, że jest to zwykłe zapchanie chłodzenia, a co za tym idzie, nie ma potrzeby wysyłania komputera do serwisu na gwarancję. Udzielił jej słownej zgody na rozkręcenie dolnej klapy notebooka i wyczyszczenie wiatraka przy pomocy odkurzacza. Tak też zrobiła.

Komputer grzał się wciąż niemiłosiernie do momentu w którym zgasł. Został dostarczony do mnie 2 dni później w celu sprawdzenia, co jest nie tak. Płyta główna spalona. Komputer odesłany do serwisu na gwarancję. Powrócił do domu 12 lutego 2010. Nienaprawiony. Do komputera został dołączony wypis diagnostyczny, w którym umieszczono następujące informacje:

"Komputer Dell studio 1525 nie podlega bezpośredniej, bezpłatnej gwarancji na koszt producenta. Pracownik działu serwisowego stwierdził ingerencję osób nieuprawnionych. Zgodnie z zapisem umowy gwarancyjnej, ingerencja nieautoryzowanych serwisów i osób trzecich jest podstawą do unieważnienia gwarancji nałożonej przez producenta lub dystrybutora sprzętu na terenie danego kraju"

Podano także diagnostyczny numer usterki i tyle. Siostra wykonała telefon. Zadali jej pytanie, czy ktoś dłubał w komputerze. Odpowiedziała, że tak, ale zgodnie z instrukcją pracownika działu technicznego. W odpowiedzi usłyszała, że ludzie się mylą, a prawną podstawa do gwarancji jest zapis w umowie gwarancyjnej świadczonej przez producenta lub dystrybutora komputera i tylko na jego podstawie, z zachowaniem wszystkich jego punktów, jest ona realizowana.

Do serwisu zostanie wysłane pismo wraz z notarialnym odpisem na podstawie bilingu o wykonanej rozmowie. Szefostwo serwisu zaznaczyło, że spróbuje ustalić, kto w tym czasie obsługiwał linię pomocy technicznej i dotrzeć do odpowiedniej osoby. Zastrzeżono jednak, że nie jest to podstawą do roszczeń, a jedynie do rozstrzygnięcia pomyłki podczas serwisowania. Na ciąg dalszy musimy czekać 14 dni od daty wpłynięcia wniosku..

Przysługuje podobno prawo do pozwu przeciwko osobie, która wydała polecenie, ale tylko po wcześniejszym wniosku prokuratury właściwej dla miejsca zamieszkania osoby poszkodowanej.

Przy okazji

Korzystam z notebooka HP i chciałem zwiększyć moduły pamięci RAM do 8GB. Serwis HP nie wykonuje tego nawet odpłatnie. Otrzymałem oficjalne pismo, że pamięć RAM i dysk twardy mogę zmieniać na własną rękę, nie tracąc gwarancji. Zastrzegli jednak, że w przypadku, kiedy dojdzie do awarii w obszarze zmian, tj. pamięć RAM lub dysk twardy, ich połączenia itp, nie zostanie naprawa wykonana na gwarancji..

Konkluzja? Nie ma.

Przestrzegam po prostu przed lukami, jakie czają się przy telefonie serwisowym! ;)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.