Blog (25)
Komentarze (624)
Recenzje (0)

Fitbit i Dexcom — wspólna inicjatywa dążąca do lepszego życia z cukrzycą oraz trochę historii

@freyahFitbit i Dexcom — wspólna inicjatywa dążąca do lepszego życia z cukrzycą oraz trochę historii13.10.2017 11:39

Fitbit - jedna z wiodących marek produkujących smart opaski dla aktywnych oraz Dexcom - lider w dziedzinie ciągłego monitoringu poziomu glukozy we krwi dla diabetyków (CGM) łączą swoje siły, by pomóc im w jeszcze lepszym zarządzaniu cukrzycą.

Firmy te rozpoczęły na początku września tego roku współpracę w zakresie opracowywania i wprowadzania na rynek produktów, które pomogą ludziom lepiej zarządzać cukrzycą i uzyskać pełniejszy obraz ogólnego stanu zdrowia dzięki łatwym w obsłudze narzędziom mobilnym.

Źródło: fitbit.com/ionic
Źródło: fitbit.com/ionic

"Współpraca Dexcoma i Fitbit jest ważnym krokiem w dostarczaniu użytecznych rozwiązań dla osób chorych na cukrzycę, które są wygodne i dyskretne" - powiedział Kevin Sayer, prezes i dyrektor generalny firmy Dexcom. "Uważamy, że dostarczanie danych Dexcom CGM na Fitbit Ionic i udostępnianie tego rozwiązania użytkownikom zarówno urządzeń z Androidem, jak i iOS, będzie miało pozytywny wpływ na sposób zarządzania cukrzycą".

Do tej pory wszelkie podobne inicjatywy jak przykładowo Nightscout wykorzystywały do przesyłania danych do smartfonów czy smartwatchy sensor umieszczany pod skórą (Dexcom, Libre, Enlite). W powyżej opisanej współpracy ma to ulec zmianie - firmy opracowują system, który poziom glukozy we krwi ma mierzyć bezinwazyjnie i bezboleśnie.

Wstępną datą wprowadzenia na rynek zmodyfikowanego urządzenia lub jego kolejnej wersji udoskonalonej o CGM jest 2018 rok. Póki co nieznana jest cena urządzenia. Standardowy Fitbit Ionic bez CGM kosztuje niecałe 300$.

Im człowiek dłużej choruje tym bardziej sceptycznie jest nastawiony na wszelkie technologiczne nowinki dotyczące cukrzycy. Niemniej trzymam kciuki za duet Dexcom-Fitbit, który być może zrewolucjonizuje leczenie cukrzycy.

Trochę historii

W ramach ciekawostki - pierwsze newsy o zegarkach nieinwazyjnie mierzących poziom glukozy we krwi pojawiły się pod koniec lat 90. W tamtych czasach tylko jedna firma, Cygnus Inc., wypuściła takie urządzenie na rynek, a był to GlucoWatch G2 Biographer.

Sprzedaż tego zegarka rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych w 2002 roku. Niestety był to system nie do końca dopracowany. Ponad połowa z osób korzystających z urządzenia cierpiała na podrażnienia skóry wywołane przez AutoSensor . Dodatkowo w porównaniu ze standardowym pomiarem glukozy we krwi GlucoWatch wykazywał 15-minutowe opóźnienie, a wyniki potrafiły różnić się nawet o 30%, co w przypadku hipoglikemii mogło stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia i życia. Ostatecznie system został wycofany ze sprzedaży w 2008 roku ze względu na wysokość kosztów związanych z obsługą urządzenia.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.