Blog (25)
Komentarze (624)
Recenzje (0)

Wymiana karty na microSIM w Orange i nabijanie klientów w butelkę

@freyahWymiana karty na microSIM w Orange i nabijanie klientów w butelkę16.11.2013 15:13

Rzadko kiedy zdarza mi się, że ja- osoba świadoma, oczytana, ‘obcykana’ w nowościach, daję się naciągnąć. No cóż, kiedyś musiał nadejść ten dzień.

Kupiłam nowy telefon. Super nowy wypasiony smartphone. Nie doczytałam przed zakupem w specyfikacji, że potrzebna jest do niego karta microSIM, więc jak telefon miałam już w domu musiałam lecieć biegiem do salonu mojego operatora, żeby dowiedzieć się co i jak muszę zrobić, żeby dostać taką kartę. No bo przecież czekać nie można skoro nowa zabawka tylko czeka, żeby ją włączyć.

Początkowo konsultantka zaproponowała mi przycięcie mojej starej karty SIM do żądanego rozmiaru. Jednak po włożeniu karty do ‘maszynki’ do przycinania okazało się, że chip w karcie jest za duży i może zostać uszkodzony (wtedy lipa- numer nie do odzyskania), więc się nie zgodziłam. Konsultantka w takim razie poinformowała mnie, że może dokonać wymiany, jednocześnie pytając czy mam telefon na kartę czy abonament (posiadam Orange Free na kartę). Stwierdziła, że jak mam na kartę to muszę koniecznie podpisać umowę na 12 miesięcy i co miesiąc doładowywać konto kwotą minimum 25 zł- wtedy będzie mogła wymienić mi kartę na microSIM. Jako że standardowo doładowuję konto co miesiąc tą kwotą, zgodziłam się. Obsługa w salonie przebiegła bez problemu, nowa karta została aktywowana zanim zdążyłam dojechać do domu. W czasie wizyty w salonie druga konsultantka, która znajdowała się w salonie przy innym stanowisku co jakiś czas głupio podśmiechiwała się pod nosem. W pierwszej chwili pomyślałam, że może przeczytała coś śmiesznego w internecie, jednak po powrocie do domu mąż uświadomił mnie, że mogłam zostać naciągnięta na umowę i wszystko powoli zaczęło układać się w sensowną całość. Dla rozwiania moich wątpliwości 14 listopada br. napisałam na Twitterze do Orange Polska. Okazało się, że nie muszę żadnej umowy podpisywać, jedyne co to muszę mieć zarejestrowany numer. Mój numer jest zarejestrowany u operatora, ponieważ przenosiłam go do Orange kilka lat temu z Play.

Po raz kolejny poczułam się zniesmaczona tym w jaki sposób traktowani są klienci Orange. Konsultanci kłamią ludziom w żywe oczy, byleby napchać sobie kieszenie- tego pewnie uczą ich na szkoleniach- wiadomo ;-) Mój mąż kilka lat temu również został naciągnięty na umowę (poinformowano go, że nie można przenieść numeru z karty na kartę, tylko z karty na abonament lub mix-co oczywiście było nieprawdą, bo ja kilka miesięcy później bez problemu przeniosłam tak swój numer). Doładowuję swoje konto regularnie kwotą 25 zł, więc sam fakt istnienia umowy nie zrobił mi dużej różnicy, jednakże kłuje mnie to jak jesteśmy traktowani. Praktyki stosowane przez PTK Centertel są według mnie nieetyczne i noszą znamiona nieuczciwych praktyk rynkowych. Czując wielką niesprawiedliwość, 15 listopada wysmarowałam za pośrednictwem Orange on-line skargę na obsługę w salonie.

Minął jeden dzień od złożenia skargi. Dziś rano otrzymałam smsa, że moja 'reklamacja' została rozpatrzona pozytywnie. Czym prędzej wskoczyłam na maila, żeby przeczytać co ciekawego wysmarowali i się zdziwiłam. Totalnie. Nie dość, że zostałam przeproszona za zaistniałe oszustwo to jeszcze umowa została anulowana, a na moje konto wpłynęło 25 złotych w ramach rekompensaty. Szok totalny tym bardziej, że pisząc ową skargę nie prosiłam o nic. Dodatkowo upewniono mnie, że

procedura wyrobienia duplikatu karty SIM nie musi wiązać się z podpisaniem umowy lojalnościowej w jakiejkolwiek ofercie.

Fajnie, że Orange pokazuje od czasu do czasu swoją ludzką twarz, jednak wolałabym żeby takie sytuacje, nie tylko mi, zdarzały się jak najrzadziej. Jeśli jesteśmy przekonani, że coś jest nie tak należy walczyć o swoje prawa. Przez 2 lata pracowałam w biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów i wiem jak działają operatorzy na naszym rynku, ile osób nie potrafi sobie poradzić z nimi i przez to częstokroć się poddają.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.