Blog (173)
Komentarze (5.4k)
Recenzje (1)

Paczka z Chin — przesyłka zatrzymana przez urząd celny

@januszekPaczka z Chin — przesyłka zatrzymana przez urząd celny21.11.2015 22:49

Kupiliśmy, na platformie AliExpress, wymarzony smartfon, u starannie wybranego sprzedawcy w Chinach. Z wypiekami na policzkach wysłaliśmy przez chiński system płatności pieniądze. Po kilku dniach dostajemy mailem taką informację: "Your Order [tu numer zamówienia] has been shipped". Dodatkowo na stronie ze szczegółami transakcji pojawił się numer przesyłki pocztowej...

Śledzenie przesyłki (tracking)

Dzięki agendzie Universal Postal Union międzynarodowe przesyłki rejestrowane oznaczane są 13 znakowym oznaczeniem (np.: EZ987654321XX). Dwie ostatnie litery to oznaczenie kraju operatora pocztowego, zgodne z normą ISO, np.: ...VN - Vietman Post (poczta wietnamska), ...CN - China Post (poczta chińska), ...NL - Netherlands Post (poczta holenderska) etc.

Na chwilę obecną przesyłki, w początkowym okresie po wysłaniu najlepiej śledzić za pomocą serwisu trackitonline.ru :

Przez kilka pierwszych dni zobaczymy tam tylko informację o tym, że nie ma jeszcze informacji o naszej paczce:

Po kilku następnych dniach informacje zaczną się jednak pojawiać:

Kiedy przesyłka dotrze do Europy, będzie ją można śledzić w systemie trackingowym Polskiej Poczty (po ciągle tym samym międzynarodowym numerze):

[1/2]
[2/2]

Oczywiście, cały czas można ją śledzić w serwisie trackitonline.ru:

Urząd celny

Jak widzimy, nasza przesyłka została zatrzymana w Urzędzie Celnym w Zabrzu. I co teraz? Spokojnie czekamy bo po kilku dniach otrzymamy pocztą zawiadomienie o takiej treści:

[1/2]
[2/2]

Jeżeli jesteśmy osobą fizyczną to wystarczy, że zeskanujemy do pdf wymagane dokumenty i wyślemy je na podany w Zawiadomieniu adres mailowy, powołując się na nadany paczce numer pozycji księgi magazynowej.

Po kilku dniach dostaniemy paczkę, przy odbiorze zapłacimy opłaty celne (czyli w praktyce 23% podatku VAT). Na paczce powinna być nalepka "Oclono" a od listonosza powinniśmy dostać pokwitowanie:

[1/2]
[2/2]

Powyższe osobiście przećwiczyłem na paczce, w której były dwa telefony Xiaomi Redmi Note 2 Prime oraz dwie sprytne opaski iwown i5 Plus. O wrażeniach użytkowych jakie dostarczają mi te urządzenia napiszę w następnych wpisach z cyklu "Paczka z Chin". Jeśli macie jakieś konkretne pytania do tych dwóch urządzeń, zadajcie je proszę w komentarzach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.