Blog (13)
Komentarze (19)
Recenzje (0)

Flaki dla ubogich - czy warto inwestować w streaming HiFi, gdy jesteśmy "biedni"?

@jetinajtFlaki dla ubogich - czy warto inwestować w streaming HiFi, gdy jesteśmy "biedni"?02.03.2017 22:51

Dzisiaj cały Internet obiegła wieść, że Spotify testuje usługę HiFi. Pierwsza myśl - to super. Druga myśl - może będzie warto dołożyć to 20zł. Trzecia myśl - a może najpierw sprawdzę Tidala. Do tej pory nie brałem tej usługi na poważnie. Było mi dobrze ze Spotify, miałem zorganizowaną całą kolekcję i nie chciało mi się męczyć z migracją. Do HiFi mnie nie ciągnęło.

Biedasprzęty

Po części wynikało to raczej z ubogości mojego sprzętu. Nie jestem typem, który lubi wydawać dużo pieniędzy na gadżety. Trzymam się markowej, ale niskiej półki cenowej. Stąd moje stanowiska odsłuchowe to: - Smartfon Samsung Galaxy S5 + słuchawki bluetooth Philips SHB5500BK - Mikrowieża Samsung MM-E430D + Samsung Galaxy S5 po bluetooth - Mikrowieża Samsung MM-E430D + Samsung Galaxy S5 po kabelku przejściówce jack <-> chinch - komputer ze zintegrowaną kartą Realtek High Definition Audio + głośniki 2.1 Creative A120

Jak widać całość sprzętu (poza telefonem i komputerem) można kupić za około 800zł. Audiofil, gdy spojrzy na te zabawki uzna, że lepiej słuchać płyt chodnikowych, niż tracić czas na takim badziewiu. Ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Niemniej, gdy przychodzi do porównania jakości dźwięku, to na mikrowieży wyraźnie słychać różnicę pomiędzy utworami odtwarzanymi z CD, a tymi ze smartfona. Po prostu CD gra o niebo lepiej. Na początku myślałem, że to wina połączenia bluetooth. Podłączenie się do wejścia AUX przejściówką jack <-> chinch raczej nic nie zmieniło. Spotify po kablu dalej grało dużo gorzej. Co ciekawe, gdy odtwarzałem muzykę ze Spotify na zestawie komputerowym, to różnica jakości nie była już tak duża. Koniec końców mój prywatny ranking wyglądał tak: CD, Spotify z kompa, Spotify z komórki (czy to na słuchawkach, czy na wieży).

Spoilery na maluchu

W takiej sytuacji sprzętowej postanowiłem wypróbować Tidala. Zakładamy konto, podajemy numer karty, ustawiamy streaming HiFi... I generalnie nic się nie dzieje. Na wieży generalnie nie słychać żadnej różnicy. Jakość CD jak zwykle odskakiwała. Wnioskuję, że produkt Samsunga nie został stworzony do podłączania urządzeń zewnętrznych. To samo na słuchawkach bluetooth. Różnice na korzyść Tidala było słychać na komputerze, ale w zasadzie tylko w utworach akustycznych. Pianino w Tidalu, a pianino w Spotify to zdecydowanie różne pianina. Niestety w utworach bardziej rozrywkowych różnice były minimalne.

Dwie dychu w plecy?

Czy warto dla małego wycinka czasu spędzanego z muzyką dopłacać do jakości HiFi? Pewnie warto, ale tylko w przypadku, gdy nasz sprzęt będzie w stanie to wykorzystać. Mój zdecydowanie nie umiał. W takim wypadku lepiej to 20zł wykorzystać na coś innego.

A co do samego Tidala...

A co do samego Tidala, to cieszę się ze swojej decyzji o pozostaniu przy Spotify. Po pierwsze jeśli chcemy słuchać muzyki HiFi mobilnie, to lepiej przygotujmy się do tego wcześniej. Rozpoczęcie odtwarzania piosenki HiFi online trwa kilka razy dłużej niż na Spotify. Po drugie, często zdarzają się zacięcia. Po trzecie, wybór playlist na Tidalu jest po prostu śmieszny. Jeśli na spotify będę chciał słuchać "best mongolian throat singing" to będę słuchał. Na pewno znajdę kilka gotowych playlist w temacie. Na Tidalu nie będzie żadnej. Ale też bardziej realny przypadek - ostatnio w Polsce mocno rozwijają się tańce typu Tango Argentino, Lindy Hop, czy West Coast Swing. Na Spotify setki playlist dla każdego z nich. Na Tidalu żadnej. Dla mnie jest to problem nie do przeskoczenia.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.