Blog (8)
Komentarze (96)
Recenzje (3)

LTE na kartę w T-Mobile — moja opinia po tygodniu użytkowania

@kamilrdmLTE na kartę w T-Mobile — moja opinia po tygodniu użytkowania15.12.2014 16:23

[image=2]

Mając ostatnio problemy z internetem stacjonarnym, na które ja (jako, że nie jestem właścicielem) nie mogę zaradzić musiałem sobie poradzić inaczej. Będąc w pobliskiej biedronce natknąłem się na starter T-Mobile z internetem na kartę za 5 zł. 1 GB na start, to już powiedziałem sobie, że wezmę. Zadowolony wróciłem do domu chcąc jak najszybciej połączyć się z internetem.

Początki z internetem na kartę

Na początek włożyłem kartę do telefonu i wykonałem pierwsze połączenie. Wysłuchałem przez 5 minut instrukcji T-Mobile, po czym wyjąłem kartę z telefonu. Włożyłem ją do leżącego w pobliżu modemu (niestety nie LTE) Huawei E3131. Połączenie z internetem zostało nawiązane tuż po podłączeniu modemu do komputera. Zdziwił mnie trochę fakt, że miałem tylko dwie kreski zasięgu w 3G, a mieszkam w mieście, gdzie ostatnio rozwinięto LTE (Radom). Ale nie przeszkadzało mi to w korzystaniu z internetu, ponieważ jest to internet zastępczy i do używania po za domem.

Początkowe problemy z kartą

Na początku miałem lekkie problemy. Karta pozostawała nieaktywna przez najbliższy czas, lecz połączenie z internetem działało. Zaczęło mi zabierać transfer "bez powodu", lecz taki stan nie utrzymywał się na długo. Po kilku minutach wszystko wróciło do normy.

Test prędkości połączenia (niestety 3G)

Połączenie z internetem działa bardzo sprawnie. Czasem ping trochę pójdzie w górę,, ale i tak jest dobrze. Porównując działanie tego internetu z moim internetem stacjonarnym firmy, której nie będę wymieniać, to jest dobrze. Na początku prędkość była trochę mała, ale wystarczyło przeciągnąć przedłużaczem modem bliżej okna (mieszkam w bloku) i prędkość poszła dwukrotnie w górę. Szczerze, jestem bardzo zadowolony z tego, co udało mi się uzyskać i LTE nie jest mi i tak do niczego potrzebne.

Korzystanie z internetu w praktyce

Internet czasem potrafi się "przyciąć", lecz i tak działa dobrze. Zarówno krótkie, jak i dłuższe filmy na YouTube ładują się bardzo szybko w jakości 720p. Korzystając przez tydzień z tego internetu, ani razu nie utraciłem połączenia zarówno na laptopie, jak i na tablecie lub telefonie. Wszystko działało sprawnie. Jeżdżąc po mieście zasięg na tablecie był pełny, tylko w moim miejscu zamieszkania i na przedmieściach jest mniejszy. Ale prędkość internetu nadal zostaje tak sama. Miałem okazję przetestować LTE i prędkości też są dobre. Podczas surfowania po sieci miałem wrażenie, że T-Mobile wolniej nalicza mi limit. Siedziałem prawie 4 godziny na YouTube oglądając filmy w jakości 720/1080p, a internet nadal działał z normalną prędkością. Zwłaszcza, że przed tym wykorzystałem już ponad 500 MB internetu, co też trochę zajęło. Jest to dla mnie trochę dziwne, bo z internetu korzystałem tak, jak ze stacjonarnego, czyli nie zwracałem uwagi na limit. Dopiero godzinę po tym, spadła mi prędkość i dostałem SMS'a, że wykorzystałem limit.

Podsumowanie

Szczerze - jestem zadowolony z tego, że kupiłem starter. Zamierzam doładowywać go regularnie zwłaszcza, że 3 GB internetu za 20 zł, to i tak jest jak dla mnie dobrze. Znam inne sieci, które dają mniej za więcej. Teraz trochę zaszalałem i dlatego tak szybko internet mi przepadł. Mogę z czystym sumieniem polecić każdemu ten internet, jako awaryjne połączenie, lub po prostu internet mobilny, z którym możemy być praktycznie wszędzie. A wy jakie macie zdanie co do internetu z T-Mobile? Z chęcią poczytam wasze komentarze.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.