Blog (55)
Komentarze (990)
Recenzje (1)

Cyfrowe konkursy - realne nagrody?

@kubutCyfrowe konkursy - realne nagrody?26.02.2012 19:03

Witam serdecznie. Kontynuując temat zaczęty tydzień temu, dziś chce opisać kilka dodatkowych aspektów "wygrywania w sieci", takich jak opłaty związane z "darmowymi" nagrodami czy porady jak wygrać. Zapraszam do lektury.

Jak wygrać?

Przede wszystkim warto wyłapywać nowe serwisy, które dopiero się otwierają. Serwisy takie często zachęcają dodatkowymi punktami za rejestrację zaraz po otwarciu co może nam znacznie ułatwić wygranie. Dodatkowo warto prześledzić jak duże profity moją "konta premium" na danym serwisie. Jeśli konta płatne dostają o wiele więcej punktów za wszystko, niż konta darmowe, możemy sobie od razu odpuścić-nie będziemy mieli szans z innymi. Dodatkowo warto udzielać się na oficjalnym forum (o ile takie istnieje)-często na takich forach przeprowadzane są mini konkursy. Sam kiedyś dzięki takiemu udzielaniu się zostałem włączony do ekipy pomagającej w tworzeniu portalu, co dosyć fajnie zaowocowało, o dziwo także w życiu 'realnym' - zaświadczenie o odbyciu praktyk w dziedzinie zarządzania kampaniami reklamowymi i kilka przydanych znajomości ;)

Wygrałem!

Wygrałeś, cieszysz się z nagrody, którą jest nowiutki Xbox. Po wpisaniu posta na Facebooku i ustawieniu opisu na GG nadchodzi myśl "jesteśmy w Polsce, tu nic nie ma za darmo". Faktycznie, to ze serwis nagrodę wysyła Ci za darmo, nie znaczy że nie będziesz musiał otworzyć portfela. Jeśli wygrałeś coś w Polsce, jesteś zobowiązany zapłacić podatek dochodowy w wysokości 10% wartości nagrody. Na całe szczęście, nagrody której wartość nie przekracza 760zł są zwolnione z tego podatku, więc nie musimy odprowadzać podatku od koszulki dobrychprogramów. Niestety, gdy nagroda "idzie do nas" zza granicy (przykładem może być Lockerz) jesteśmy narażeni na dodatkowe koszta. Jakie? Kochane cło i vat. W teorii serwisy zagraniczne często oznaczają przesyłkę jako gift (prezent) i wtedy powinniśmy być zwolnieni z cła, niestety nie zawsze tak jest-kwestia szczęścia. Oczywiście przesyłki możemy nie przyjąć, nie płacimy wtedy nic.

Jak nie dać się oszukać?

Pamiętajmy, by nie podawać swoich danych zbyt łatwowiernie. Przed podaniem adresu warto poczytać opinie o serwisie w internecie, dowiemy się czy nie jest to SCAM ani spamer. Warto także założyć sobie osobnego maila dla serwisów konkursowych, aby ewentualny spam nas nie drażnił. Jeśli nie mamy pewności, czy serwis wysyła nagrody i nie wiemy czy warto poświęcać na niego czas, można to sprawdzić na 2 sposoby. Pierwszym z nich jest wysłanie maila z jakimkolwiek zapytaniem. Czas odpowiedzi pokaże nam, jak bardzo administratorzy zajmują się serwisem. Drugą metodą jest zamówienie najtańszej nagrody, jak tylko będzie nas na nią stać. A przeważnie po około miesiącu mamy punktów wystarczająco na jakieś słuchawki czy długopis. Dodatkowo można w regulaminie serwisu poszukać danych firmy odpowiedzialnej za prowadzenie konkursu i poszukać informacji stricte na temat firmy.

Nie będę się więcej rozpisywał, bo praktycznie każdy serwis ma oddzielne zasady i reguły, nie ma sensu opisywanie każdej z kolei. Przedstawione wyżej informacje są wynikiem mojego długotrwałego zainteresowania tematem i nie na wszystkich serwisach muszą się sprawdzić. Podsumowując, każdy kto ma 10-15 minut wolnego dziennie ma szanse stanąć do walki o nagrody. Wbrew pozorom poświęcając nawet te parę minut dziennie możemy wygrać wartościowe rzeczy, nic nie ryzykując. Oczywiście nie jest to kwestia tygodni, tylko miesięcy, ale wychodzę z założenia ze mieć nagrodę po pół roku jest lepsze, niż nie mieć jej wcale ;) Pozdrawiam, do następnego wpisu ;)

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.