Blog (20)
Komentarze (41)
Recenzje (0)

BlackBerry — od wyświetlaczy do Androida. Część 2

@Lantra95BlackBerry — od wyświetlaczy do Androida. Część 224.11.2015 13:56

2003: BlackBerry serii Quark

Po ciepłym przyjęciu modeli 5810 i 5820 firma RIM postanowiła pójść za ciosem i stworzyć kolejną serię o nazwie kodowej Quark, do której należały modele 6210, 6220, 6230 i 6280. Seria ta była tak naprawdę rozwinięciem poprzednich modeli i również opierała się na oprogramowaniu napisanym w Javie, Kanadyjczycy jednak określali go jako system operacyjny BlackBerry OS 3.6. Każdy z Quarków był wyposażony w port USB, 34-klawiszową klawiaturę QWERTY, 16 MB pamięci RAM, monochromatyczny wyświetlacz i wbudowany mikrofon (czego zabrakło w pierwszym BlackBerry).

Jeżynki serii Quark cieszyły się bardzo dużą popularnością, w marcu 2003 roku firma RIM odnotowała 534 000 użytkowników korzystających z ich terminali, a już rok później było ich ponad milion. Model 6210 został także wpisany do listy 100 najważniejszych urządzeń magazynu Time.

Podzielić się tym, co najlepsze

W poprzedniej części wspominałem o świetnych usługach e-mailowych firmy RIM skierowanych m.in. do klienta biznesowego. Kanadyjczycy postanowili wyjść z usługami poza portfolio swoich urządzeń, dzięki czemu klienta mailowego BlackBerry mogli także (po odpowiednim skonfigurowaniu) używać posiadacze konkurencyjnych urządzeń z wbudowaną klawiaturą QWERTY. Było to spore udogodnienie dla posiadaczy Nokii 9300, Sony Ericssona P910 czy obrotowego Siemensa SK65.

Jeżynka w kolorze

Pozostajemy przy roku 2003. Zaraz po serii Quark pokazano serię urządzeń BlackBerry 7000, w których pojawił się kolorowy wyświetlacz o rozdzielczości 240x160. W pierwszych modelach serii wyświetlacze miały podświetlenie elektroluminescencyjne, co sprawiało że czytelność wyświetlacza była przeciętna. Od modelu 7290 stosowano już podświetlenie oparte na diodach LED. Kolejne modele serii 7000 różniły się posiadaniem Bluetooth, WLAN czy modułem GPS.

2004: BlackBerry Charm

Po sukcesie telefonów z pełną klawiatura QWERTY postanowiono, by zaprojektować telefony o bardziej standardowym kształcie. Tak powstała seria Charm (7100), których cechą charakterystyczną była klawiatura SureType łączącą w sobie pełną klawiaturę z QWERTY z klasyczną klawiaturą telefonu komórkowego. Pomysł wykorzystania takiej klawiatury wykorzystały także firmy konkurencyjne, np. Sony Ericsson w modelu P1. [youtube=https://www.youtube.com/watch?v=W8klZYqGfwE]

Jeżynowe sukcesy.

Telefony BlackBerry z roku na rok podwajały ilość korzystających z nich klientów. Po pierwszym roku działalności na rynku było ich już pół miliona, po dwóch latach milion, a w 2005 roku 2.5 miliona. Eleganckie, funkcjonalne i przede wszystkim chroniące nasze dane urządzenia BlackBerry stawały się ikoną świata biznesu. Prawdziwa rewolucja w świecie BlackBerry miała jednak dopiero nadejść. Firma RIM stwierdziła że biznes to nie wszystko, a jeżynę z klawiaturą QWERTY powinien mieć możliwość zakupić... każdy z nas.

Ciąg dalszy nastąpi...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.