Blog (794)
Komentarze (5.1k)
Recenzje (24)

Po godzinach – czyli gry na Androida cz XXI

@lordjahuPo godzinach – czyli gry na Androida cz XXI14.07.2014 20:18

HotZlot, HotZlot i ... już po HotZlocie ... Na blogu obserwuję rozkwit relacji ze zlotu i przemyśleń ich twórców, podziękowań czy wspomnień najlepszych wydarzeń które zapadły w pamięci jednostek. Sam po każdym zlocie wyszukuję informacji o nim, gromadzę zdjęcia i filmiki użytkowników by móc kiedyś usiąść i w spokoju wszystko jeszcze raz sobie przypomnieć. Od mojego pierwszego zlotu ciężko było mi się przyzwyczaić do takiego tłumu ludzi z forum - nowe twarze, obawa przed wyśmianiem ... dopiero w tym roku zdecydowałem się na program rozszerzony i chyba wreszcie poczułem tę forumową atmosferę :) Można było spokojnie wyjść z grupy i pogadać z każdym, poznać nowe twarze lub wreszcie skojarzyć ludzi z twarzy=avatar. Było warto. Ale co było to było - będę pielęgnował to wspomnienie, choć ciężko mi to przychodzi, gdyż po zlocie nie mogę się do końca przestawić na życie codzienne - wciąż przypominają mi się śniadania na świeżym powietrzu i piwkowanie z użytkownikami.

No, ale powróćmy do rzeczywistości. W zeszły czwartek nie powstał blog o grach na androida z tego powodu, że ..... nie miałem nic przygotowanego. Tak byłem pochłonięty programem na zlocie, że nie miałem czasu przygotować porządnej recenzji, a w pracy druga zmiana i kolejny brak czasu. W weekend odpoczywałem jakby ktoś się zastanawiał. W dzisiejszym blogu mam przyjemność zaprezentować gierkę od firmy Sega - kolejny tytuł z niebieskim jeżem w roli głównej, czyli Sonic Jump Fever oraz moją ulubioną grę na starsze modele kolorowych ekranów Nokii (tym razem w wersji Retro) Pixel Towers. Zapraszam do lektury.

Sonic Jump Fever

Takich gierek było od groma - przykład ? Icy Tower, Doodje Jump, Super Mario Jump ... oraz więcej gier ze skakaniem w tytule. Wszystkie łączy to samo - by skakać jak najwyżej przy okazji zgarniając jak najwięcej punktów. Dlaczego akurat ta wersja przypadła mi do gusta ? Zobaczymy:

Sega wypuściła tę nie do końca "darmową" grę by pokazać że klon klona może dobrze się sprzedać ... i co tu dużo kryć. Udało im się. W grze wcielamy się od samego początku z żółtego liska - Miles'a - przyjaciela Sonica. W grze skaczemy pionowo w górę, zbierając po drodze złote okręgi które są główną walutą w grze oraz czerwone gwiazdki które możemy wydawać na unikatowe "ulepszacze" czy nowe postacie, a tych mamy dodatkowo 4.

[1/2]
[2/2]
[1/2]
[2/2]

Każdego bohatera możemy rozwijać zwiększając u niego statystyki wydając zdobyte złote okręgi. A możemy rozwinąć pancerz, wysokość odbicia, ogłuszenie oraz wybuch. Te dwie ostatnie umiejętności przydają się gdy musimy przebić się przez grupy przeciwników. Otóż to! Po drodze spotkamy przeróżne potworki które można zniszczyć skokiem na nie (dodatkowy wyższy skok po wciśnięciu ekranu). Należy jednak uważać gdyż łatwo możemy zostać przez nie zranieni co zabiera nam pewną ilość życia. A jak zabierze za dużo, kończymy rundę. Na końcu plansz czeka na nas balon, którym możemy opuścić planszę zabierając przy okazji uwolnione przez nas zwierzątka (wystarczy je przerzucić palcem do balonu, by zdobyć więcej punktów).

[1/2]
[2/2]

Sterowanie opiera się na systemie sensora wbudowanego w smartfona - postać przemieszcza się w kierunku w który przechylimy ekran - czyt. prawo lub lewo, niestety spowolnić skoków się nie da. Mimo wszystko gra się przyjemnie a ilość wyskakujących co chwila bonusów czy możliwości ulepszenia naszego skoczka jest na tyle wyważona, że nie poczujemy znużenia tytułem. Który z resztą gorąco polecam :)

Pixel Towers

Nie wiem czy ktoś kiedyś grał w Tower Bloxx na starszych telefonach Nokii (tych z kolorowymi wyświetlaczami). Właśnie tam poznałem ten tytuł i zagrywałem się w nim przez długie godziny. Chyba zaczynałem na Nokii Xpress Music, potem 5230 a kończyłem na N8. Chyba najfajniejsza wg. mnie gierka w której zręczność była wystawiana na próbę ... przynajmniej w tamtych czasach. Teraz znalazłem tą grę, ale w fajniejszej wersji - przynajmniej mi się tak wydaje. A gdyby tak dać grafikę 8-bitową ?

Tytuł nie może się równać z oryginałem, ale jest równie przyjemny. Tutaj nie rozwijamy miasta z wieżowcami. Tutaj tylko budujemy nasz wieżowiec i możemy najwyżej pobić stary wynik. Tak wiem co sobie myślicie. "Dał jakąś biedną gierkę do zagrania" - no dałem, bo od takich "biednych gierek" wszystko się zaczyna, a ja lubię sobie czasami pograć w takie do bólu proste gierki. Szczególnie jak ma się poHotZlotowego lenia :)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.