Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Apple może wymienić iPada 4 na nowszy model, ale nie zawsze

@macminikApple może wymienić iPada 4 na nowszy model, ale nie zawsze16.04.2017 16:08

Dziś w niektórych portalach zajmujących się tematyką Apple pojawiły się informacje, iż Apple w ramach napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych iPada 4, zastępuje go modelem dużo młodszym – iPadem Air 2. Wielu czytelników i zarazem posiadaczy iPada 4 z wypiekami na twarzy zaczęło gorączkowo szukać „uzasadnienia” konieczności oddania iPada 4 do serwisu, a tym samym, stworzenia takiej sytuacji, by Apple wymieniło ich leciwego iPada 4 na wydajniejszy model – iPad Air 2.

iPad 4. Debiutował w 2013 roku.
iPad 4. Debiutował w 2013 roku.

Informacje tak entuzjastycznie opublikowane przez rozmaite portale mają w sobie cząstkę prawdy, ale rzeczywistość wymaga jednak odrobiny refleksji oraz sprawdzenia, czy nasze urządzenie rzeczywiście kwalifikuje się na taką wymianę.

Zgodnie z ostatnimi wytycznymi dla autoryzowanych serwisów Apple, rzeczywiście iPad 4 może zostać w niektórych sytuacjach zastąpiony modelem Air 2. Owo słowo „niektórych” jest w całym tym zdaniu dosyć istotne.

Zgodnie z polityką serwisową Apple, iPad jako urządzenie nie jest naprawiane przez serwisy autoryzowane cząstkowo. To znaczy, Apple traktuje iPada, jako jednolitą całość. Zepsuła się bateria ? Użytkownik dostaje nowego iPada. Pękł wyświetlacz, popsuły się głośniki, kamera czy mikrofon ? W każdym z tych przypadków urządzenie jest wymieniane na nowe, o tych samych parametrach.

Ponieważ jednak iPad 4 jako urządzenie nie jest już najmłodsze, w zasobach Apple zabrakło pewnych konfiguracji iPada 4. Chcąc poprawnie realizować obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną tego modelu, Apple musiałoby uruchamiać produkcję kilkuset egzemplarzy tego tabletu w różnych konfiguracjach, tylko na potrzeby serwisowe. Jak nietrudno zauważyć, byłoby to mało opłacalne dla firmy. Stąd też brakujące konfiguracje iPada 4 mogą zostać zastąpione przez autoryzowane serwisy na odpowiadające im modele iPada Air 2.

Jak wynika z powyższego, nie każdy iPad 4, jaki trafi do serwisu, zostanie niejako z urzędu wymieniony na bardziej atrakcyjny model Air 2. Procedura taka może objąć tylko niektóre konfiguracje iPada 4. Z własnego doświadczenia podpowiem, że procedurze wymiany na nowszy model podlega iPad 4 o pojemności 32 GB z modemem LTE. W przypadku oddania iPada w takiej konfiguracji, otrzymamy właśnie model Air 2 o pojemności 32 GB i z modemem LTE. Z pewnością posiadacze wersji podstawowych iPada 4, a więc modelu WiFI 16 GB nie mają co robić sobie nadziei. Model ten nie jest wymieniany przez Apple na nowy egzemplarz iPada 4 o tych samych parametrach.

Na koniec, warto się zastanowić nad tym, co wielu użytkownikom chodzi po głowie, a więc pomysłem na kupno uszkodzonego iPada 4 i wymienienie go na Air 2. Pozornie, jest to złoty interes, ale tylko pozornie. Po pierwsze, warto się upewnić, czy dany model rzeczywiście zostanie wymieniony na iPada Air2. Jeśli nie, interes robi się kompletnie nieopłacalny, gdyż koszt zakupu wadliwego iPada 4 (około 200-300 zł) w połączeniu z kosztem jego pogwarancyjnej wymiany (koszt około 1400 zł), da nam większą kwotę niż ta, jaką potrzebowalibyśmy na zakupienie sprawnego iPada 4. Zresztą, w tej kwocie można kupić model iPad Air.

iPad Air 2. Bohater wielu dzisiejszych newsów zwiazanych z Apple.
iPad Air 2. Bohater wielu dzisiejszych newsów zwiazanych z Apple.

Pomysł na taką kombinację staje się już bardziej realny wówczas, gdy uda nam się zdobyć lub posiadamy iPada 4 podlegającego naprawie gwarancyjnej w konfiguracji takiej, która zmusiłaby Apple do wymiany go na model Air 2. Podejrzewam jednak, że znalezienie iPada 4 będącego jeszcze na gwarancji, graniczy na chwilę obecną z cudem. W końcu jakby nie patrzeć, iPad 4 przestał być produkowany prawie trzy lata temu.

Podejrzewam, że z czasem, oraz kurczącymi się zapasami iPada 4, gama modeli podlegających wymianie na iPada Air 2 będzie się zwiększać, jednak warto też pamiętać o tym, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy, Apple powinno ogłosić zaktualizowaną listę urządzeń, które nie są już objęte wsparciem technicznym Apple i ciężko mieć nawet cień nadziei na to, że na liście tej nie wyląduje iPad 4.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.