Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Kolejne modele komputerów Apple trafiają na listę produktów bez wsparcia serwisowego

@macminikKolejne modele komputerów Apple trafiają na listę produktów bez wsparcia serwisowego10.03.2018 20:44

Apple należy do firm, które dość długo pamiętają o swoich produktach. Owa pamięć wiąże się nie tylko z telefonicznym wsparciem dla użytkownika, kolejnymi wersjami i aktualizacjami systemu operacyjnego, ale także ze wsparciem serwisowym. Co jakiś czas Apple powiększa listę swoich urządzeń, które tracą wsparcie serwisowe. Oznacza to, że użytkownik w przypadku problemów może zwrócić się do serwisu i serwis może wykonywać ze sprzętem czynności serwisowe, jednak nie można już do tych modeli zamawiać nowych części zamiennych, gdyż są one niedostępne.

Apple dokonuje tu kwalifikacji sprzęty na kategorie:

  1. "vintage" (zabytkowe)
  2. "obsolete" (przestarzałe)

W zasadzie dla Europy nie ma to znaczenia, choć warto wyjaśnić te terminy. Produkty sklasyfikowane jako "vintage", to te, które nie są produkowane od minimum pięciu lat, ale nie więcej niż od 7 lat i nie są wspierane przez serwisy niemal na całym świecie poza... Turcją i stanem Kalifornia, o ile tam zostały pierwotnie zakupione.

Produkty ze statusem "obsolete" to takie, których produkcję zakończono przynajmniej od siedmiu lat.Jak wynika z powyższego, Apple nie ma sztywnych zasad co do momentu, kiedy dany produkt trafia na listę sprzętu bez wsparcia serwisowego. Wiąże się to najczęściej z tym, jakie zapasy magazynowe części zamiennych posiada Apple oraz z natężeniem niektórych usterek.

  • Co ciekawe, na dość sporej liście urządzeń, których Apple już nie wspiera, znajdują się wszystkie modele, jakie produkowało Apple, więc można na niej znaleźć... np. Apple II, gdyby ktoś miał wątpliwości, czy z tym komputerem warto, czy nie warto fatygować się do serwisu autoryzowanego.W dniu 1 marca 2018 roku na listę produktów "Obsolete" trafiły:
  • MacBook Pro 15" Mid 2010 (model A1286)
  • MacBook Pro 17" Mid 2010 (model A1297)

Oznacza to, że producent nie może już dostarczać części do tych modeli niezależnie od miejsca ich zakupu.

MacBook Pro 17" Mid 2010
MacBook Pro 17" Mid 2010
MacBook Pro 15" Mid 2010
MacBook Pro 15" Mid 2010

Bardzo ciekawa sytuacja powstała z modelem iMac 21.5" (model A1311) oraz iMac 27" (model A1312) Mid 2011, które z dniem 1 marca otrzymały statut "vintage". Komputery te tracą wsparcie przez autoryzowane serwisy poza Turcją, Kalifornią i...

Apple wprowadziło tu nowość i pozwoliło serwisować te komputery na terenie USA w takim zakresie, w jakim serwisy będą dysponować częściami zamiennymi lub będą mogły je ewentualnie zamówić z zapasów Apple. Oznacza to, że by może nie wszystkie usterki tych modeli będą mogły być usunięte, jednak niektóre problemy będą mogły być rozwiązane.

iMac 21.5" i iMac 27" Mid 2011
iMac 21.5" i iMac 27" Mid 2011

Mówi się, że to program pilotażowy i być może w przyszłości Apple nieco zmieni zasady serwisowania swoich produktów w ten sposób, by starsze produkty nie były tak sztywno odcinane od zaplecza serwisowego, a produkty objęte statusem "vintage" lub "obsolete" mogły mieć wsparcie serwisowe w zakresie dostępnych części zamiennych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.