Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Okres świetności tabletów już minął i lepiej raczej nie będzie...

@macminikOkres świetności tabletów już minął i lepiej raczej nie będzie...03.02.2017 14:02

Wczoraj analitycy rynku IT uraczyli nas danymi dotyczącymi sprzedaży Apple Watch oraz innych smart zegarków, dziś natomiast pojawiły się w sieci dane, dotyczące sprzedaży tabletów Apple.

Jak wynika z ostatnich raportów finansowych Apple, sprzedaż iPada ciągle się kurczy i pozostaje zaledwie cieniem dawnego triumfu, gdy sprzedaż tabletów Apple przewyższała sprzedaż komputerów z logiem nadgryzionego jabłuszka. Już na początku biegłego roku, rosnąca sprzedaż komputerów Apple zrównała się ze sprzedażą iPada, a od kilku ostatnich kwartałów, ilość sprzedanych iPadów jest już zdecydowanie mniejsza, niż ilość sprzedanych komputerów.

Apple od dawna podejmuje rozmaite działania, które mają sprawić, że spadek sprzedaży iPada zostanie zahamowany, bo o powrocie do dawnej świetności chyba już nikt nawet nie marzy. Ratunkiem miał być iPad Mini, który nieco wyhamował spadki sprzedaży, ale nie na długo. Ostatnim pomysłem był iPad Pro, który dla pewnej ilości użytkowników miał być lepszym i bardziej trafiającym w ich potrzeby produktem, niż np. MacBook Air 11”.

Jak więc kształtowała się sprzedaż iPada na tle produktów innych firm i jaki udział ma iPad Pro w globalnym rynku ?

Na to pytanie udzielili dziś odpowiedzi analitycy firmy Strategy Analytics w swoim ostatnim raporcie. W pierwszym kwartale fiskalnym 2017 roku Apple sprzedało 13.1 mln tabletów iPad, co jest wynikiem słabszym niż rok temu, w którym sprzedano 16.1 mln tabletów. Choć spadek o 3 mln jest naprawdę spory, to jednak Apple ciągle jest w czołówce, gdyż iPad stanowił 20.5% wszystkich sprzedanych tabletów w tym okresie. Trzecie miejsce zajął Samsung z wynikiem 8.1 mln sprzedanych tabletów (12.8% wszystkich sprzedanych tabletów na rynku), dalej mamy Lenovo (4.2 mln tabletów), Huawei (3.7 mln tabletów) i Amazon (3.4 mln tabletów). Oczywiście pierwsze miejsce przypadło całej masie mniejszych producentów, którzy łącznie sprzedali 18.1 mln rozmaitych tabletów. Analizując jednak rynek łatwo zauważyć, że tablety jako produkt są w zdecydowanym odwrocie i wielkość ich sprzedaży spadła o 9%.

Sprzedaż tabletów.
Sprzedaż tabletów.

Bardzo zbliżone wyniki podali analitycy IDC, którzy uznali, że udział tabletów Amazon.com był zdecydowanie większy, bo wynosił 5.2 mln sprzedanych tabletów natomiast sprzedaż tabletów innych firm, wyniósł 19.8 mln. Tym, co jednak w raportach IDC może bardziej zastanawiać to fakt, że według analityków IDC, sprzedaż tabletów jako urządzeń spadła o 20.1% w stosunku do ubiegłego roku.

Podczas gdy dotychczasowi krezusi rynku – Apple i Samsung zaczęli skupiać się na tabletach przeznaczonych dla bardziej wymagających użytkowników, chińscy konkurenci zaczęli przejmować częściowo rynek użytkowników domowych, oferując zdecydowanie tańsze urządzenia.

Pokuszono się także o analizę sprzedaży iPada Pro. Apple nie podaje wyniku sprzedaży iPada (ani innych produktów) z rozbiciem na konkretne modele i wiele osób zadaje sobie pytanie, jak wygląda sprzedaż iPada Pro. Jak wynika z obliczeń analityków IDC, tylko jeden na dziesięć sprzedanych iPadów, to iPad Pro. Dość słabo jak na urządzenie, które miało zastąpić najprostsze laptopy Apple.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że w tym roku Apple może dokonać kompletnego przetasowania swojej oferty związanej z tabletami. Mówi się o tym, że Apple skupi się na trzech liniach iPad, w których braknie miejsca dla dotychczas znanego modelu iPad Mini. Jak wynika z przypuszczeń, oferta Apple będzie obejmowała nową generację iPada Pro z ekranem 12.9”, nowego iPada Pro z ekranem 10.5” oraz najtańszego w ofercie iPada z ekranem 9.7”.

Czyżby nadchodził koniec iPada Mini ?
Czyżby nadchodził koniec iPada Mini ?

Osobiście mam poważne obawy, czy Apple idzie w dobrym kierunku rezygnując z najmniejszego iPada Mini, gdyż patrząc po większości moich znajomych, to właśnie ten model był najbardziej mobilnym urządzeniem, które większość z nich nosiła ze sobą na co dzień. Nie sądzę też, by cena najtańszego modelu iPada z ekranem 9.7” była porównywalna z dotychczasową ceną iPada Mini. Może jednak się mylę…

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.