Blog (393)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Smartwache — rewolucji nadal nie widać

@macminikSmartwache — rewolucji nadal nie widać02.02.2017 11:33

Wiele osób zadaje sobie pytanie, co z zegarkową rewolucją, jaką miały przynieść nam smartwatche. Miało być hucznie i nowocześnie, a ostatnio jakby nieco mniej słychać o inteligentnych zegarkach. Prawdą jest, że na ulicach coraz częściej można spotkać ludzi noszących zegarki smart, niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu, ale nazwanie tego rewolucją byłoby chyba mocno na wyrost.

Sytuacja w sklepach także nie zachwyca. Pomimo intensywnych promocji przodujących producentów oraz znacznych obniżek cen na produkty tych mniej popularnych, kolejek po mądre zegarki jakoś nie widać. Czy więc jest aż tak słabo ?

Niekoniecznie.

Apple nie podaje danych dotyczących ilości sprzedanych zegarków ani przychodów, jakie firma osiąga z tego tytułu. Jedynymi informacjami są bardzo ogólnikowe informacje, że Apple Watch sprzedaje się dobrze, albo lepiej niż dobrze. To, czego nie chce nam podać Apple, podają nam analitycy rynku IT, którzy bardzo nie lubią tego typu tajemnic.

Jak wynika z badań analityków, pierwszy kwartał fiskalny 2017 roku był nie tylko rekordowy w historii firmy, ale rekordowy dla Apple Watch. Rynek inteligentnych zegarków stare rośnie i zainteresowanie tymi produktami zwiększa się z roku na rok, choć ciężko tu mówić o wzroście dynamicznym. W 2015 roku sprzedano 20.8 mln smartwatchy, a rok 2016 zakończył się z wynikiem niewiele większym – 21.1 mln sprzedanych zegarków.

Co bardziej znamienne, skurczyła się nieco sprzedaż orędowników zegarkowej rewolucji – Apple i Samsunga. Sprzedaż zegarków Apple spadła z 13.6 mln urządzeń (2015 r.) do 11.6 mln w roku 2016. Nie lepiej wiodło się Samsungowi, który w 2015 roku sprzedał 2.7 mln swoich zegarków, a w 2016 musiał już zadowolić się sprzedażą 2.4 mln urządzeń. Kto więc zyskał ? Inni producenci i nie jest tajemnicą, że to najtańsze zegarki pochodzące z Chin najbardziej podgryzają tych wielkich. W 2015 roku na rynek trafiło 4.5 mln urządzeń właśnie tych mniejszych producentów, a w 2016 już 7.1 mln.

Według wyliczeń analityków, w pierwszym kwartale świątecznym na rynek trafiło aż 8.2 mln tych urządzeń. Bez wątpienia, wiele z nich to ostatnia, druga generacja zegarków Apple, która debiutowała tuż przed okresem świątecznym i zdaniem recenzentów, jest produktem bardziej dopracowanym niż pierwsza generacja Apple Watch.

Według analityków, w tym gorącym, świątecznym okresie, aż 63.4% (5.2 mln sztuk) sprzedanych smartwatchy to właśnie Apple Watch. Na drugim miejscu uplasował się Samsung z wynikiem 9.8% (około 0.8 mln sztuk), a resztę podzielili pomiędzy siebie inni producenci.

Wygląda na to, że jak na razie nie ma co mówić o zegarkowej rewolucji i wbrew zapowiedziom Apple i Samsunga, tradycyjni producenci zegarków klasycznych, wcale nie muszą patrzeć z obawą w przyszłość. Smartwatch jako urządzenie stał się ciekawym dodatkiem do telefonu, ale daleko mu jeszcze do tego, by stał się urządzeniem tak samo niezbędnym, jak telefon, czy komputer. A może czas ten nigdy nie nadejdzie ?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.