Blog (13)
Komentarze (2.6k)
Recenzje (25)

Poprawiamy zasięg WiFi w bloku

@magnum44Poprawiamy zasięg WiFi w bloku15.12.2014 14:10

Jak wiadomo, w obecnych czasach sieci bezprzewodowe to jest najnormalniejsza rzecz na świecie :) Chciałbym się podzielić moimi problemami z wydajnością mojej domowej sieci. Może się to komuś w przyszłości przyda :)

Internet mi bardzo wolno chodzi!

Pewnego dnia przychodzi do mnie siostra i żali się, że jej internet wolno chodzi. Ja odpowiadam, że u mnie wszystko w porządku i nie mam problemów. Ale chwila namysłu i odkrycie Ameryki - przecież ja mam internet po kablu! Odłączam kabel, włączam WiFi, łączę i... tragedia. Niby pełny zasięg (2 metry od routera), a szybkość jak za czasów dial-up'u.

Pierwsze co przychodzi na myśl - wina operatora. Ale po kablu wszystko działa, więc to nie to. Router ma 3 anteny, wszystkie sprawne, moc nadawania ustawiona na full. Więc o co chodzi?

Czas na skanowanie

Po dłuższej chwili wpadłem na pomysł, że może moja sieć jest zakłócana przez inną. Bo w sumie siła sygnału jest maksymalna, ale nie wiadomo jak z jego jakością :) Więc szybka wizyta w google i znalazłem program - inSSIDer. (Link, niestety z innego serwisu, bo na dobreprogramy.pl jest najnowsza wersja, która jest płatna. Ta tu jest ostatnią bezpłatną, mogłaby się pojawić w tutejszej bazie :)) Instaluję, włączam i mam taki widok:

Zgodnie z komentarzami dodaję opis co i jak :)

Po prawej stronie widać kilka opcji:

  • Co-channel - jest to ilość sieci, których kanały się pokrywają z naszymi w całości
  • Overlapping - jest to ilość sieci, które nachodzą na nasz kanał i zakłócają naszą sieć
  • Link score - jest to subiektywna ocena programu jakości naszego sygnału od 0 do 100 (wiadomo, im więcej tym lepiej). Wydawana jest na podstawie ilości sieci, które nachodzą na naszą oraz siły sygnału naszej sieci.

Jak widać w pobliżu jest dość dużo sieci. Jako, że wpis jest pisany wczesnym popołudniem, aktywnych jest dość mało (wieczorem pojawia się ich 2 razy więcej). Jak się okazało, dość dużo sieci nachodzi na mój kanał WiFi.

Rozwiązanie sprawy

Lekarstwem okazało się dobranie takiego kanału, żeby jak najmniej sieci się nam z nim pokrywało. Dobrym parametrem jest "Link Score", który najlepiej mieć jak najbliżej 100 punktów. Po zmianie kanału nagle internet ożył. Taka mała rzecz, a cieszy :)

Zmiana kanału w routerach marki TP-Link

Tutaj chciałbym pokazać, jak to wygląda na routerach marki TP-Link.

Najpierw wchodzimy w wiersz poleceń (klawisz Windows, wpisujemy "cmd" i enter), wpisujemy polecenie "ipconfig" i patrzymy, jaki ip ma nasz router (adres bramy domyślnej).

U mnie to 192.168.1.1 (w 99% domyślne ustawienie).

Następnie wpisujemy ten adres w przeglądarce i logujemy się na router, za pomocą loginu i hasła (standardowo to jest admin i admin, jak ktoś jeszcze nie zmienił to radzę zmienić :P)

Wchodzimy w Wireless -> Basic Settings

I zmieniamy kanał z opcji "Auto" na taki, jaki jest wolny lub najmniej zajęty :)

Klikamy "Save" i załatwione :)

Podsumowanie

Jak widać, w bloku jest mnóstwo sieci bezprzewodowych, które mogą na siebie nachodzić i powodować problemy. Dlatego dobrze wyposażyć się w router z dość dobrą anteną i możliwością dowolnej zmiany kanałów, żeby zapewnić sobie komfort w korzystaniu z WiFi. Mam nadzieję, że porada kiedyś komuś pomoże poprawić działanie swojej własnej sieci :)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.