Blog (3)
Komentarze (5)
Recenzje (0)

Dodawanie napisów na YouTube poprawia pozycjonowanie filmików (SEO)

@marcin.wawDodawanie napisów na YouTube poprawia pozycjonowanie filmików (SEO)27.07.2020 16:05

Odpowiednie pozycjonowanie filmików (SEO) jest niewątpliwie niezbędną umiejętnością dla osób chcących, żeby ich wideo zostało obejrzane przez jak największą liczbę osób.

Mark Robertson podzielił się ze swoimi czytelnikami historią na ten temat. Otóż w październiku 2009 roku Mike Lees (czytelnik ReelSEO i założyciel Captionworld) wysłał do niego maila, w którym wyjawił, iż jego filmy wideo na YouTube zostały pogrupowane według terminów znalezionych tylko i wyłącznie w jego napisach kodowanych oraz niekodowanych. Pan Lees twierdził, że dzięki dodaniu napisów do jego filmów ilość wyświetleń wzrosła aż 10-krotnie.

Mark Robertson postanowił sprawdzić, jak bardzo ważne jest dodawanie napisów do filmów na YouTube. Wpisał w pasek wyszukiwania na YouTube ekstremalnie unikalny ciąg słowa kluczowego (RSEOKW1). Kiedy Robertson kliknął pierwszy wynik wyszukiwania, to okazało się, iż nigdzie na stronie, gdzie występowało te wideo, nie było słowa, które wpisał. Nie mógł znaleźć go ani w tytule, ani w polu opisowym, ani w tagach. Za to znajdowało się w pliku z napisami kodowanymi. Gdy Robinson zdecydował się wyszukać wcześniej wspomniane słowo na stronie Google wideo, pierwszy wynik wyszukiwania był identyczny. Następnie Robert wyszukał frazę „Old Yogi Berra Line” i pierwszy film YouTube, jaki się pojawił, nie miał tych wyrazów w tytule, za to posiadał te słowa w napisach kodowanych.

Wnioski, dla osób jeszcze nie tworzących napisów do filmów

YouTube i Google, które jest właścicielem YouTube, prowadzą swojego rodzaju katalog składający się z napisów kodowanych. Napisy dodane do filmiku na YouTube nie tylko poprawiają jego pozycjonowanie, ale również sprawiają, iż staje się on bardziej przystępny dla osób, które mają problemy ze słuchem i koncentracją. Co więcej, jeśli film posiada tłumaczenie w formie napisów, to ten fakt może znacznie zwiększać jego potencjalną liczbę odbiorców.

Według badania wykonanego przez „Discovery Digital Networks” odnotowano, iż filmy z kodowanymi napisami na YouTube miały wzrost oglądalności wynoszący ponad 13,48% w ciągu 14 pierwszych dni od ich publikacji. Szacuje się, iż dożywotnią korzyścią dodawania napisów do filmów wideo jest większa liczba wyświetleń (wynosząca 7,32%) w stosunku do filmów nieposiadających żadnych napisów.

Popyt na tłumaczenia

Zdaniem Brada Ellis, który jest menedżerem produktów YouTube w Google, istnieje ogromne zapotrzebowanie na napisy występujące w wielu językach, ponieważ ponad 80% ludzi korzystających z usług YouTube nie zamieszkuje Stanów Zjednoczonych. Duża część osób należąca do tej grupy nie pochodzi z krajów anglojęzycznych. Oznacza to, iż istnieje duży popyt na tłumaczenia filmów, które zostały opublikowane po angielsku.

Występuje również zapotrzebowanie na wstawianie napisów po angielsku do filmów Youtuberów nieposługujących się tym językiem, a posiadających dużą ilość wyświetleń i subskrypcji. Użytkownik YouTube może umieścić w indeksie przetłumaczony plik z napisami i dzięki temu film ma szansę zostać włączony do wyników wyszukiwania w innych językach.

Jak stworzyć napisy do filmu

Istnieje wiele narzędzi do tworzenia napisów. Które są warte polecenia? Porównam trzy, Wszystkie są darmowe, o następujących nazwach: Subtiled.com, YouTube Captioning, Subtitle Edit.

W przypadku Subtiled.com i Youtube Captioning niczego nie trzeba instalować. Można od razu przejść do wstawiania napisów do wybranego filmu. Aby skorzystać z narzędzia Subtitle Edit, wymagane jest ściągnięcie programu.

Aplikacja do tworzenia napisów Subtiled.com została stworzona w języku angielskim ale także polskim, co bardzo ułatwia pracę osobom, które nie znają dobrze języka angielskiego, a chcą jedynie dodać polskie napisy do polskiego filmu. Narzędzie Youtube Captioning też można ustawić w języku polskim, tak samo, jak program Subtitle Edit. W przypadku YouTube Captioning można tłumaczyć jedynie filmy wgrane przez nas lub mające włączoną „opcję dodawania tłumaczeń przez użytkowników,” a YouTube wymaga od ludzi chcących dodać napisy, aby posiadali konto na ich stronie. Natomiast w programach Subtiled.com i Subtitle Edit posiadanie konta jest sprawą opcjonalną i można wstawiać napisy nawet do filmów Youtube, w których autor nie wyraził na to zgody.

Dlaczego tłumaczenie napisów do filmów z Subitled.com

Dodatkowym atutem aplikacji Subitled.com jest opcja wygenerowania automatycznych napisów. Skraca to o wiele czas realizacji napisów. Wybierając tą aplikację wspieracie też polską firmę. Kto stoi za aplikacją Subtiled.com? Biuro tłumaczeń naukowych z Lublina, które ma wieloletnią tradycję. Oprócz aplikacji do tworzenia napisów, oferują też aplikację do tłumaczenia maszynowego tekstów i artykułów naukowych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.