Blog (92)
Komentarze (104)
Recenzje (0)

Dell wymienia baterie (XPS 15 9550, Precision 5510) i patchuje ME (2017, 2018 albo TBD)

@marcinw2Dell wymienia baterie (XPS 15 9550, Precision 5510) i patchuje ME (2017, 2018 albo TBD)25.11.2017 21:47

Baterie to nieodłączny element praktycznie każdego elektronicznego gadżetu, i to element który nie tylko może ulec zużyciu, ale może być również przyczyną pożaru i wpłynąć na zdrowie i życie ludzi wokół. I właśnie z tego powodu istnieją odpowiednie ograniczenia na przykład na wielkość baterii, które mogą być wnoszone na pokład samolotów, jak również producenci profilaktycznie wymieniają tysiące tych elementów nawet wtedy gdy istnieje tylko podejrzenie, że są wadliwe.

Od dłuższego czasu w Internecie znaleźć można zdjęcia komputerów Dell XPS 15 9550 i Dell Precision 5510, w których baterie puchną uszkadzając touchpad. Znany jest na pewno jeden przypadek zapłonu takiej baterii, o zjawisku tym pisał chociażby FrazPC, problem wydaje się dotyczyć jedynie baterii powiększonych (ale tutaj nie mam pewności).

Przez dłuższy czas nie było na ten temat żadnego większego komunikatu firmy Dell, w październiku jednakże na oficjalnym forum można było przeczytać, że rozpoczęta została akcja wymiany tychże baterii.

W celu jej dokonania należy wejść na odpowiednią stronę DellProduct, wpisać swój tag serwisowy (Service Tag), podać dane adresowe (prawdopodobnie muszą być zgodne z danymi z gwarancji) i już. Wymianie ulega bateria i w razie potrzeby również touchpad, wszelkie problemy z procedurą można zgłaszać na podane na stronie adresy mailowe, ewentualnie można również skontaktować się np. z DellCaresPRO na Twitterze.

W tym miejscu trzeba zauważyć, że wymiany można dokonać samodzielnie lub zamawiając technika, użytkownicy w Internecie donoszą, że jest ona dokonywana również w przypadku komputerów po gwarancji (co moim zdaniem z jednej strony należy pochwalić, z drugiej strony powinno być normalną praktyką np. przez trzy lata od zakończenia produkcji danego modelu).

Mnie osobiście zastanawia w tej sytuacji jedna rzecz: dlaczego komunikatu nie ma na stronie ze sterownikami? Albo dlaczego bodajże żadna z firm, które wymieniają baterie w komputerach, nie przygotuje upgrade BIOS, który jasno pokazuje "Twoja bateria powinna być wymieniona"? Podobną operację zrobił Samsung z Note 7 i powinna być ona chyba wręcz nakazana prawem.

Oprócz baterii mamy też ostatnio problem z Intel ME, w którym znaleziono kilka nowych poważnych usterek. Kilka firm (np. HP albo Lenovo) wydało już odpowiednie uaktualnienia (czyli skopiowało firmware Intela i udostępniło go użytkownikom), natomiast Dell jak na razie wydał oświadczenie, w którym zdefiniował daty uaktualnień. Na udostępnionej liście zastanawiące jest, że część systemów zostanie poprawiona dopiero w 2018, w przypadku części data aktualizacji zostanie dopiero zdefiniowana, pewne wątpliwości budzi brak Dell M6600 z 2011 roku (który w tym roku dostał aktualizację BIOS i który prawdopodobnie powinien zostać potraktowany jak Dell M6700 z 2012 roku).

Zastanawiające dla mnie jest to, że tak długo należy czekać na poprawkę w sytuacji, gdy wydaje się dosyć krytyczna i w sytuacji gdy producent sprzętu raczej nie wprowadza do niej żadnych własnych zmian.

Wydaje się to być podobnie niezrozumiałe jak chociażby fakt wyłączania SpeedShift w różnych nowych modelach (do jej aktywacji należy użyć narzędzia ThrottleStop), oczywiście zasadne jest również znowu pytanie: a czy musimy być uraczeni Intelem ME? (kryporeklama - gdy zastanawiałem, do czego mógłby się przydać, to napisałem dwa krótkie opowiadania Duchy i A miało być tak pięknie, które są u mnie na stronie pod adresem http://mwiacek.com/www/?q=taxonomy/term/46)

Dwa linki podaję oddzielnie w tekście z uwagi na fakt usuwania ich z wpisu blogowego (prawdopodobnie błąd albo ochrona spamowa platformy Dobrych Programów):

[list][item]Program wymiany baterii - https://www.dellproduct.com/Program.aspx?PI=Y1GZ2GvfmoM%3D[/item][item]Oświadczenie w sprawie nowych wersji Intel ME w produktach Dell - http://www.dell.com/support/article/us/en/04/sln308237/dell-client-statement-on-intel-me-txe-advisory--intel-sa-00086-?lang=en

[/item][/list]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.