Blog (41)
Komentarze (510)
Recenzje (0)

Perypetie z serwisem firmy Samsung - część 1

@McDraculloPerypetie z serwisem firmy Samsung - część 129.05.2012 19:23

Samsung na targach Mobile World Congress 2012, które odbyły się na przełomie lutego i marca przedstawił dwa nowe modele telefonów. Jeden z nich to Samsung Galaxy mini 2, którego posiadaczką stała się desert13 ;) W tej cenie jest to bardzo dobry wybór: 800MHz procesor, 512MB RAMu oraz 4GB wewnętrznej pamięci. Typowy damski telefon, jakim nazywany był już mój ACzE. Wszystko chodzi płynnie. A właściwie chodziło do dziś.

Na wyświetlaczu pokazała się prośba o instalację aktualizacji. Aktualizację więc jak wzorowa użytkowniczka smartfona desert13 przeprowadziła. Ze względu na dość późną porę telefon podłączyła do ładowania i zostawiła go „do jutra”. Rano jednak obudził mnie przeraźliwy wrzask „Co się stało?” Na wyświetlaczu pojawiły się żółte literki z logiem androida w tle informujące o błędzie. Niestety aktualizacja najprawdopodobniej się nie powiodła. Mało tego – wyświetlacz posiadał białą kreskę wzdłuż całego ekranu – pomyślałem, że pewnie podczas aktualizacji nie powiodło się skalibrowanie ekranu czy coś takiego. Po kilu próbach uruchomienia telefonu postanowiłem oddać go do serwisu. Miałem wątpliwy zaszczyt stanąć w progach serwisu firmy w Gdańsku (tymczasowo adres oraz nazwę zachowam dla siebie). Pan poinformował mnie, że telefon to on co prawda może przyjąć na gwarancję ale wymiana wyświetlacza będzie mnie kosztować 180zł. Jak uszkodził się wyświetlacz przez noc? Nie mam pojęcia. Desert13 również. Jak Pan stwierdził pęknięcie wyświetlacza, pomimo tego, że na telefonie nie widać nawet rysy? Nie rozebrał go, a właściwie nawet dobrze do ręki nie wziął a już stwierdził, że wyświetlacz jest pęknięty. Nie uszkodzony, tylko pęknięty.

Po kilkuminutowej wymianie zdań, stwierdziłem, żeby zrobili chociaż soft. Jeśli to na pewno wyświetlacz udam się do innego serwisu, bo „kiedyś gdzieś coś czytałem”, że Samsung miał problemy z wyświetlaczami w smarftonach (niestety do popołudnia źródła nie znalazłem ;) ). Przed wyjściem z serwisu zapytałem się jednak o czas realizacji naprawy. Wgranie nowego oprogramowania będzie trwać 1 tydzień. Zdębiałem. Ja rozumiem, klient gwarancyjny – obsługiwany na koszt Samsunga, ale tydzień wgrywać oprogramowanie? Gdyby przysłali mi ten telefon w częściach z Chin to chyba szybciej bym go złożył sam (tak, wiem prawo konsumenta… 14 dni, ale antyreklamę robią sobie świetną). Zdecydowałem się zostawić telefon. Mimo wszystko nie mam czasu latać po serwisach. Ale… osoba, odbierająca ode mnie telefon zabrała mi dowód zakupu. Usilnie wmawiała mi, że jest to jej dowód zakupu, bo przecież telefon to Samsung, a oni są ich autoryzowanym serwisem. Ale… [item]Zgodnie z ustawą bla, bla, bla… oni mogą sobie zrobić tylko kopię tego dowodu zakupu.[/item][item]Nawet jeśli, chcieli by zabrać dowód zakupu, to jaki „ich dokument”? Oni są tylko autoryzowanym serwisem.[/item][item]A nawet gdyby mieli w imieniu firmy Samsung ten dowód zakupu przejąć, to telefon nie był zakupiony bezpośrednio w firmie Samsung! Samsung jest producentem, ma swoich re-selerów, dystrybutorów, sprzedawców… Sam Samsung i tak nie mógłby tego dokumentu mi odebrać![/item] Jakim więc prawem pracownik serwisu koniecznie potrzebował mój dowód zakupu? A przede wszystkim po co? Po kilkuminutowej rozmowie z kolegą pracownik zdecydował się jednak zrobić sobie kopie.

Oczywiście zastępczego telefonu nie dostałem, bo po co mi… Na Nokie narzekałem, ale ich serwisem nigdy nie byłem tak zdegustowany. Błąd oprogramowania załatwiany w ciągu jednego dnia roboczego. Błędy mechaniczne naprawiane w ciągu kilku dni (3-4). No i telefon zastępczy też zawsze był.

To początek opisu moich przygód z serwisami. Zacząłem od sprawy najświeższej, jej kontynuacji wypatrujcie za około tydzień – czyli po oczekiwanym terminie powrotu telefonu do torebki desert13. Kolejną sprawą serwisową czekając na wpis na bloga są pamięci GoodRAM…

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.