Blog (104)
Komentarze (5.7k)
Recenzje (4)

Reklamy na stronach internetowych

@MeszugeReklamy na stronach internetowych08.12.2010 12:12

Fragment informacji (newsa) zamieszczonego 08.12.2010 na stronie DP: Microsoft zapowiedział, że zamierza wprowadzić do Internet Explorera nowy mechanizm ochrony o nazwie Tracking Protection. Zdaniem korporacji narzędzie to pozwoli chronić prywatność internautów i uniemożliwi części serwisów i firm zbieranie informacji o użytkownikach. /.../ Pomysł Microsoftu został już skrytykowany przez branżę reklamową. Reklamodawcy obawiają się, że nowy mechanizm zablokuje wyświetlanie materiałów promocyjnych, które często są konieczne do utrzymania wielu bezpłatnych serwisów i usług.

Przyznam, że jestem przyjemnie zaskoczony, a może nawet dojść do tego, że „Gigantowi z Redmont”, jak Microsoft nazywają redaktorzy DP, będę wreszcie wdzięczny.

Od lat używam IE + IE7Pro, Firefoxa i Opery, z uruchomionymi i aktywnymi w każdej z nich opcjami blokowania reklam. Aż tu nagle pojawiła się wersja beta IE9, jeszcze bez możliwości blokowania reklam, a mnie zachciało się ją przetestować. Przyznam, że to co zobaczyłem, mnie wręcz zatkało. Nie spodziewałem się, że sprawy zaszły aż tak daleko.

Klikam na adres (żadne pornosy, warezy, cracki itp.). Otwiera się… nie, nie strona! Otwiera się reklama. Pełnoekranowa, zajmująca 100% okna przeglądarki. Znalezienie krzyżyka, którym można toto wyłączyć zajmuje kilka-kilkanaście sekund. Albo więcej, dużo więcej, zależy od wprawy. Po kliknięciu na krzyżyk, reklama zmniejsza się do bannera zajmującego zaledwie jakieś 10-20% okna. Jednak spokój nie trwa długo, bo po chwili reklama znów się powiększa, choć nie na cały ekran, i… zaczyna pływać, zasłaniając środek okna. A więc znów poszukiwanie krzyżyka, z tym, że tym razem trafienie w niego jest już mocno utrudnione, bo trzeba trafić w ruchomy cel. Jeśli się nie uda, natychmiast otwiera się strona reklamodawcy.

Ja oczywiście rozumiem, że reklamy są niezbędne do utrzymania bezpłatnych serwisów. Zastanawia mnie tylko, czy jest jakaś granica agresywnej, aroganckiej, wręcz bezczelnej nachalności? Przecież już w tej chwili przeglądarka bez skutecznej opcji blokady reklam, w zasadzie nie ma racji bytu. A wyścig trwa nieprzerwanie. Coraz sprytniej przemycane reklamy, coraz wymyślniejsze sposoby, techniki i metody ochrony przed nimi.

Odnoszę jednak wrażenie, że zarówno reklamodawcy, jak i firmy realizujące ich zlecenia, przejawiają żenujący brak wyobraźni, bo ostatecznie skończyć się może na tym, że jeśli reklamy będą zbyt agresywne, to internauci po prostu będą rezygnować z odwiedzania takich serwisów. Czego sobie i Wam życzę, bo obawiam się, że jest to jedyna metoda ukrócenia tego procederu, a przynajmniej sprowadzenia go do jakichś znośnych granic.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.