Blog (104)
Komentarze (5.7k)
Recenzje (4)

Strategia życiowo-biznesowa, także DP

@MeszugeStrategia życiowo-biznesowa, także DP24.12.2017 12:40

Oczywiście różnych strategii w życiu i biznesie znaleźć i zastosować można całe mnóstwo, ale mnie tym razem interesuje jedna tylko, uniwersalna, zawsze pojawiająca się w polityce, interesach i prawie zawsze w życiu. Zasada przez większość Polaków zupełnie nieznana, a jeśli nawet ktoś ją nam uświadomi, to najczęściej wypieramy i negujemy jej istnienie lub znaczenie. Zawsze przecież łatwiej jest upierać się, że w Polsce interesów robić się nie da, bo… Ano, właśnie – w wymyślaniu powodów, dla których znowu nam coś nie wyszło, kolejny raz coś spier…liśmy, jesteśmy mistrzami świata. Znacznie trudniej jest przyznać, a wcześniej zrozumieć, że niepowodzenie wynika z naszych złych wyborów, błędnych decyzji.

Zasada, strategia, reguła, którą chcę przypomnieć, zaprezentować, przybliżyć, brzmi:

KRÓTKOTRWAŁE ZYSKI ALBO DŁUGOFALOWE EFEKTY

Ważne jest to „albo”, którego nie wolno mylić z „lub”, bo w strategii tej chodzi o alternatywę rozłączną, czyli: albo A, albo B. Jeszcze prościej: jeśli A, to nie B. Jeżeli w interesach postawisz na krótkotrwałe zyski, to tracisz szansę na długofalowe efekty, amen. Odkrycie drugie: to TY (a nie jacyś oni) wybierasz, TY decydujesz, TY w każdej sytuacji życiowej lub biznesowej stawiasz na krótkotrwałe zyski albo długofalowe efekty.

Stosunkowo łatwo zauważyć, jak krótkotrwałe zyski (zamiast długofalowych efektów) wybierają politycy, zwłaszcza jeśli liczbę kadencji mają ograniczoną. Nieco trudniej przyznać, że takiego samego wyboru dokonujemy na przykład w związkach. Przykład: nie podoba mi się rozrzutność partnerki, jej fryzura, zachowanie wśród znajomych, relacje z rodzicami itd. itd., ale jeśli zacznę się tego czepiać, to nieprzyjemna wymiana zdań, kłótnia, nawet awantura murowana, a to przecież wyklucza szansę na seks dziś w nocy. Wybierając krótkotrwałe zyski, mam wprawdzie seks, ale w rodzinie żadne problemy nie są rozwiązywane, wręcz przeciwnie, gromadzą się i narastają, a w końcu kasują związek.

Jak się ta strategia ma do Dobrych Programów? Ano, niestety, ma się i to bardzo.

Od dłuższego już czasu obserwuję z przykrością, jak właściciele, dyrekcja, redakcja, redaktorzy stawiają na krótkotrwałe zyski, niwecząc tym samym szansę na długofalowe efekty. Jak to działa? Ależ bardzo prosto! Entuzjastyczna recenzja kiepskiego w sumie programu lub urządzenia daje szybką gratyfikację w postaci pieniędzy lub prezentów (programu, lub urządzenia), ale takie sztuczki powtarzane zbyt często powodują, że ostatecznie i w konsekwencji wiarygodność serwisu spada.

Krótkotrwałym zyskiem może być też liczba komentarzy pod kontrowersyjnym tekstem, jak to ma miejsce choćby w przypadku „Voltra – najpiękniejszy odtwarzacz muzyki, jaki możesz zainstalować na komputerze” autorstwa Scorpions.B. Raz czy drugi mogę jeszcze, w dobrej wierze, założyć, że mamy z autorem inny gust (w tym przypadku wydaje się, że wszyscy komentujący mają inny), ale jeśli kolejny i następny raz natrafię na takie jego bzdety, to nowego artykułu czytał już nie będę, wychodząc z założenia, potwierdzonego własnym doświadczeniem, że to przecież Scorpions.B, on zawsze tak pitoli. Z czasem do tego dojdzie kolejny autor i następny, aż wreszcie na Dobre Programy w ogóle nie będzie już sensu wchodzić, bo skoro autorzy serwisu są niewiarygodni, nieodpowiedzialni i zwykle pier… od rzeczy, to i po co? Żeby się denerwować? Żeby kolejny raz rozczarować się i zawieść ich poradami, ocenami i opiniami?

Czego z okazji nadchodzących Świąt i Nowego Roku zdecydowanie Wam nie życzę. :-)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.