Blog (104)
Komentarze (5.7k)
Recenzje (4)

Wielka draka na Allegro

@MeszugeWielka draka na Allegro29.02.2012 22:23

27.02.2012 miała miejsce kolejna poważna awaria serwisu aukcyjnego Allegro. Ale… czy rzeczywiście jeszcze aukcyjnego? Przykład pierwszy z brzegu: Delikatesy – Herbaty; Kup teraz – 142 strony z ofertami, Licytacje – 1 strona.

Kupować i sprzedawać na Allegro zacząłem na początku 2004 roku. Jako, że robiłem to dość często, na bieżąco obserwowałem, jak serwis się rozwija, staje coraz lepszy, coraz bezpieczniejszy, coraz bardziej przyjazny. Komuś jednak ten naturalny rozwój wydał się chyba zbyt powolny, za mało spektakularny, więc od ponad roku w serwisie wprowadzane są bardzo poważne zmiany. Przykład Europy Zachodniej i Sowietów wykazał już wyraźnie, że w rozwoju lepiej jednak sprawdza się ewolucja, niż rewolucja, ale jeśli nawet rewolucyjne zmiany nie są złe, to tylko pod warunkiem, że są uzasadnione. W przypadku Allegro było i jest z tym… różnie.

Nie uważam się za komputerowego kretyna, przypominam też, że korzystam z Allegro na bieżąco od lat, więc jeśli mnie jego obsługa zaczyna sprawiać niewielki problem, to z niedzielnymi allegrowiczami może być gorzej. I jest – jak pokazało życie i znajomi, którzy skarżą się, że teraz nie wiedzą jak, że nie potrafią znaleźć, że nie wiedzą gdzie i jak szukać, że nie rozumieją… I to jest niestety prawda. Żeby znaleźć negatywne komentarze sprzedającego trzeba się nieźle naklikać. Przebijanie się przez parametry przedmiotów i parametry oferty też zdaje się do najłatwiejszych (dla wielu osób) nie należy, zwłaszcza, że musi to być zatwierdzane dodatkowo kombinacją przycisków Wybierz/Pokaż.

Serwis jest obwieszony reklamami, jak choinka, bo… nie czarujmy się, „Zobacz najchętniej kupowane przedmioty w tej kategorii” (Uwaga! To cholerstwo jest ruchome, zjeżdża w dół, więc trzeba bardzo uważać, w co się klika), czy „Promowane w kategorii”, to nadal i wciąż reklama.

Allegro - nachalna reklamowa pstrokacizna
Allegro - nachalna reklamowa pstrokacizna

Ostatecznie jednak najgorsze jest to, że zespół Allegro z tymi swoimi nowymi pomysłami najwyraźniej zupełnie sobie nie radzi. 27 i 28 lutego dział, w którym można zgłaszać błędy techniczne, wypełniały setki i tysiące zgłoszeń o przeróżnych nieprawidłowościach. Ja miałem problem z uiszczeniem zapłaty za kupiony przedmiot, użytkownicy pisali o braku powiadomień, o aukcjach, które zniknęły, o dziwacznych przekierowaniach itd. itp. Tylko jakoś reakcji i odpowiedzi Allegro się nie dopatrzyłem. Ani choćby zapewnienia, że dane użytkowników są chronione i bezpieczne (a czy są?). Ale trzeba przyznać, że jedna funkcjonalność działała przez cały ten czas bez zarzutu: naliczanie opłat i prowizji należnych Allegro. Ostatecznie i możliwość zgłaszania błędów została zawieszona/wyłączona za to można się dowiedzieć, że nowa wersja Cafe będzie dostępna za… godzin.

Cafe Allegro - już niedługo w nowej wersji
Cafe Allegro - już niedługo w nowej wersji

Pisałem do Allegro w kilku sprawach – odpowiedzi doczekałem się tylko w jednej, a i to bez choćby zwykłego „przepraszamy”. No, cóż… arogancja Allegro zaczyna przekraczać granice przyzwoitości, a poza tym… Od kilku już lat widoczna jest jak na dłoni polityka właścicieli, którym wyraźnie chodzi o przekształcenie serwisu aukcyjnego w internetową galerię handlową. Pierwsze było znakomitym rozwiązaniem dla zwykłych użytkowników, którzy chcieli pozbyć się zdublowanego prezentu, przeczytanej książki, niepasującego ciucha, emocjonować licytacją itd. natomiast drugie to wielki pasaż handlowy (w wersji internetowej), w którym swoje „stoiska” będą mieli tylko zawodowi handlarze.

Powoli dochodzę do wniosku, że eBay chyba zbyt szybko się w Polsce poddał…

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.