Blog (1)
Komentarze (19)
Recenzje (0)

Eko... ale czy aby na pewno?

@michntEko... ale czy aby na pewno?19.11.2011 15:23

Jako, że to już chyba jakaś plaga związana z wpisami dotyczącymi opisywania problemów z różnymi firmami na blogu to i ja swój pierwszy wpis chciałbym poświęcić temu tematowi. Wcześniej z uwagą śledziłem perypetie jednego z użytkowników, który opisywał problem z Internetem w Orange. Mój problem dotyczy Telekomunikacji Polskiej i elektronicznego obrazu faktur [eko-faktury] czy też e-faktury… zwał jak zwał. Sam z Neostrady zrezygnowałem już ładne parę lat temu przechodząc do konkurencji, jednak zostałem poproszony przez znajomych, by starszej osobie pomóc w wyborze Internetu.

Nie chodziło więc o prędkość Internetu ani jakieś dodatkowe bonusy w postaci maskotek. Jako, że na podanym łączu był zainstalowany telefon, a osoba ta nie chciała podpisywać umowy z innymi operatorami wybór padł na TP. Byłem niejako osobą reprezentującą więc to przeze mnie została podpisana umowa. Po prześwietleniu oferty wybór padł na Neostradę 1MB w promocji „Lekki Internet”, przy umowie na 2 lata i uwzględnieniu, że przez pierwsze dwa miesiące nie płacimy nic średnio wychodzi 40 zł. U konkurencji znalazłoby się zapewne coś lepszego, no ale cóż. Problem polegał głównie na tym, że jak wiadomo, starsze osoby przyzwyczajone są do umów, kwitów oraz faktur w postaci papierkowej. Zostałem więc poinformowany, że jeżeli faktury za telefon otrzymuje pocztą to dopisanie linijki z dopłatą za Internet nie będzie problemem i będę mógł skorzystać z obniżenia opłaty aktywacyjnej do 20 zł z około 110. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie list, który otrzymałem 14 października czyli już po pierwszym okresie rozliczeniowym, w którym to Telekomunikacja Polska informuje mnie, że „Decydując się na skorzystanie z promocji Neostrady zobowiązali się Państwo do złożenia deklaracji wyboru faktury w formie elektronicznej. Zgodnie z regulaminem promocji, została Państwu przyznana obniżona opłata aktywacyjna w zamian za aktywację elektronicznej faktury… Brak z Państwa strony dokonania aktywacji, deklarowanej elektronicznej formy dostarczania faktur, będzie skutkować obciążeniem w fakturze grudniowej br. opłatą aktywacyjną za instalację Neostrady”. Czyli wychodzi na to, że do 20 zł będę musiał dopłacić jeszcze 90 zł za to że kolokwialnie „dopiszą mi” do dawnej faktury opłatę za Internet. Powiecie zapewne, że w promocji wyraźnie napisane jest, że ulga przysługuje tylko tym, którzy wyrażą zgodę na e-fakturę a i owszem jest ale sam zostałem wprowadzony w błąd. Niestety kontakt z punktem TP nic nie pomógł, wzdrygnęli tylko ramionami i powiedzieli, że obowiązuje nas umowa a nie to co Pan ustalił z przyjmującym zlecenie. Pismo przychodzi odgórnie, a oni nie mają na to wpływu, zresztą co może zwykły pracownik w salonie TP? Prawda jest taka, że nic.

Co więc pozostaje – chyba tylko wyrażenie zgody na e-fakturę. Czy wtedy jednak będę otrzymywał dwie faktury – jedną w formie elektronicznej za Internet a drugą w formie papierkowej za telefon? A co jeśli nie posiadam drukarki, przecież dla osoby starszej obsługa komputera jest dużym problemem, a co dopiero pobranie faktury z systemu TP, otworzenie pliku PDF, który zapewne się nie otworzy, bo taka osoba nie będzie posiadała programu i kolejno wydrukowanie tego. Dla mnie oczywiście to nie problem, ale dlaczego mam marnować cenny czas i pieniądze na drukowanie faktur? Jako, że salon TP mam blisko, co miesiąc będę tam stałym gościem i będę prosił o wydruk faktury. Powiecie zapewne, że przecież niczego nie muszę drukować, no tak ale niestety osoba ta płaci rachunki na poczcie i udaje się tam wraz z kwitem z faktury. Swoją drogą czy jest to typowa ekologia czy tak naprawdę cięcie kosztów? To pytanie pozostawiam już wam. Czy nie lepiej nieraz skłonić się w stronę abonenta i dopisać na fakturze papierkowej „Internet – 1MB Lekki Internet” i nie mieć problemu?

We wpisie niekiedy zwracałem się w pierwszej osobie by nie pisać wiąż, że jestem tylko pośrednikiem czy też osobą reprezentującą.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.