Blog (1)
Komentarze (0)
Recenzje (0)

Rośnie wykorzystanie technologii Blockchain w produkcji

@mmllmmRośnie wykorzystanie technologii Blockchain w produkcji16.01.2022 13:14

Technologia Blockchain rośnie w branży produkcyjnej i dystrybucyjnej. Linie lotnicze używają go do monitorowania utrzymania swojej floty. Detaliści i hurtownicy opracowali niestandardowe bazy danych blockchain w odpowiedzi na ostatnie obawy związane z chorobami przenoszonymi przez żywność. (Od farmy do Blockchain: Walmart śledzi swoją sałatę, New York Times)

Te przypadki użycia w handlu detalicznym mają z kolei wpływ na producentów, zwłaszcza na producentów żywności w najbliższej perspektywie.

W miarę jak inteligentna automatyzacja zyskuje na popularności w wielu branżach, produkcji i dystrybucji, możliwości blockchain wciąż rosną.

Co to jest blockchain?

Blockchain to zdecentralizowany rejestr wszystkich transakcji w sieci. Zasadniczo każdy użytkownik ma kopię tego rejestru. Transakcje na blockchainie nie muszą być finansowe – stanowią po prostu zmianę w dowolnym punkcie danych, który śledzą interesariusze blockchain.

Dzięki zwiększonej wydajności w przetwarzaniu transakcji firmy poszukują technologii blockchain, aby rozwiązać szereg problemów wpływających na produkcję. Na przykład blockchain może łączyć rejestry z całego łańcucha dostaw, aby poprawić dokładność i wydajność śledzenia produktów. Udoskonalone możliwości śledzenia mogą zmienić ręczny, wielodniowy proces w zautomatyzowaną funkcję, która zajmuje tylko kilka sekund.

Jaka jest wartość technologii Blockchain w produkcji?

Wartość technologii blockchain w produkcji jest widoczna w różnych sektorach, takich jak handel detaliczny i hurtowy. Na przykład, gdy zanieczyszczone produkty przedostają się na rynek, sieci spożywcze i inni detaliści oczyszczają swoje półki. Jednak Walmart stara się ulepszyć tę taktykę. (Walmart-Led Blockchain Effort Seeks Farm-to-Grocery-Aisle View of Food Supply Chain, The Wall Street Journal)

W 2018 roku gigant handlu detalicznego ogłosił wdrożenie technologii blockchain do śledzenia każdej torebki szpinaku i główki sałaty. Nowy system wymaga, aby setki gospodarstw uprawiających swoje produkty wprowadzały szczegółowe informacje do bazy danych blockchain. Z każdym zatrzymaniem łańcucha dostaw osoby zajmujące się produktami Walmart wkraczają do łańcucha bloków, podpisując się, gdy je otrzymają i kiedy przekażą je następnej osobie. Skutecznie firma śledzi żywność od pola do sklepu i każdy krok pomiędzy nimi. Blockchain pozwala im nawet określić pole i czas zbiorów każdego produktu. Teraz, gdy pojawi się kolejna choroba przenoszona przez żywność, sprzedawca może zlokalizować i wyrzucić tylko zagrożoną żywność.

Walmart nie jest jedynym sprzedawcą detalicznym wdrażającym technologię blockchain. Ich system – IBM Food Trust – został opracowany dla innych firm konsumenckich, w tym Dole, Wegmans i Unilever, w celu śledzenia produktów przemieszczających się w łańcuchu dostaw.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.