Blog (44)
Komentarze (455)
Recenzje (0)

Zapłać za rabat

@MonczkinZapłać za rabat24.11.2016 21:15

Marketingowcy to mają ciężkie życie, co chwila wymyślają nowe strategie, slogany, reklamy. Jeżeli są one "nieszkodliwe" jak mydło w płynie, które stało się nagle musem, to pal licho - na jednych podziała, innych rozbawi. Gorzej jak w reklamie, opisie produktu dokonuje się przekłamań, manipulacji, niedomówień czy kłamstw (ktoś widział magnez inny niż naturalny?, dwukrotne użycie szamponu do włosów podczas jednej sesji naprawdę sprawi, że włosy będą czystsze i szczęśliwsze?, dlaczego mam brać dwie pastylki gumy do żucia, skoro efekt jest identyczny jak przy jednej? czy opakowanie w którym zawsze zostają resztki substancji to takie wyzwanie technologiczne, którego nie sposób obejść?)... ale to opowieść na inny wpis.

Najgorsza jest nowomowa, zmieniająca definicje, znaczenie słów. Kto oglądał, czytał prozę utopijną, literaturę historyczną o wszelkich ustrojach autorytatywnych zauważy bez trudu jaki jest tego efekt. Często konsument tego nie zauważa, przechodzi do porządku dziennego. Ciągłe powtarzanie, bombardowanie na każdym kroku powoduje, że zaczynamy uznawać bełkot za poprawny. Dotyczy to nie tylko marketingu, niestety.

Słowo na dziś. Rabat. według SJP to: obniżenie ceny jakiegoś towaru o pewną kwotę

według Wikipedii to: zniżka oznaczona procentowo lub kwotowo od ustalonej ceny określonego towaru. Udzielana jest najczęściej nabywcom płacącym gotówką, kupującym duże ilości towaru jednorazowo lub w określonym czasie.

Rabat nie powoduje dodatkowych kosztów ponoszonych przez klienta, nie wiąże go z innymi działaniami - zakupu dodatkowych usług, produktów. Proste? Proste! Ale, co tam. Nadajmy temu słowu nowe znaczenie. Niech czarne nie będzie czarne, a białe nie białe. Na "celownik" wziąłem usługi - dostawców platform telewizyjnych i operatorów telefonii komórkowej (a to dlatego, że ostatnio przeglądałem ich oferty ;))

Zacząłem od nc+ (pierwsze gratulacje za stronę internetową w kategorii: zaplanowana masakra informacyjno-nawigacyjna. Żeby przypadkiem klient zbyt łatwo nie znalazł potrzebnych informacji, a jak się uda to zarzucić 753 regulaminy i kilka gwiazdek.). Nc+ udziela rabatu przy zakupie usługi. Żeby nie strzępić języka po próżnicy wspomogę się screenem

Warunki rabatu
Warunki rabatu

Jako, że jestem zwykłym człowiekiem potrafiącym na podstawie tekstu dokonać kilku niezbyt skomplikowanych operacji myślowych wyszło mi mniej więcej tak: oferowany rabat, to kwota w wysokości 60 zł, którą doliczy nam operator, jeżeli nie wyrazimy zgody na przetwarzanie naszych danych do celów marketingowych. Piękne w swojej przewrotności. Nie chcesz naszych reklam? Płać! To o jakim tu, do jasnej anielki, piszą rabacie, skoro nie jest on udzielany od finalnej ceny pakietu? To finalna cena jest uzależniona od wyrażenia/niewyrażenia naszej zgody na rabat.

Jako, że nie jest to odosobniony przypadek... Orange? Jest!

Warunki rabatu
Warunki rabatu

Może Play? No co wy, też jest!

Warunki rabatu
Warunki rabatu

A sklepy? Jak każdy nowy pomysł, zaczął żyć i rozprzestrzeniać się niczym zarazek (polecam produkty farmaceutyczne leczące... objawy chorób, buhahahhaha). W Media Markt, na przykład, żeby założyć konto premium (związane z akcją promocyjną) należy wyrazić... tak, zgody na marketnig. Zgoda oczywiście nie jest obowiązkowa, ale bez niej nie założymy konta. UOKiK, puk, puk.

A może to wynik większej świadomości konsumentów, którzy przestali bezmyślnie zaznaczać na umowach wszystkie okienka, klikać w każde pole wyboru, przy podpisywaniu, zakładaniu kont? Może to walka o przetrwanie firm, które zostały pozbawione dodatkowego źródła dochodu?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.