Blog (4)
Komentarze (19)
Recenzje (0)

Alior Sync jest kobietą!

@neotpsAlior Sync jest kobietą!22.07.2012 14:33

Po namowie mojego dobrego kolegi postanowiłem założyć drugie konto w Alior sync. Jako zadowolony klient od początku istnienia Alior Banku liczyłem na takie samo bezproblemowe użytkowanie konta w nowym wirtualnym dziale Sync...

Zakładanie konta

Po wykonaniu przelewu z głównego konta i weryfikacji danych z przelewu przez Sync otrzymałem nowe konto bankowe. Po zalogowaniu rozpocząłem eksploracje nowego systemu zarządzania kontem.. Po przejrzeniu wszystkich możliwości postanowiłem przetestować sposoby logowania się na konto. Poza standardowym uzupełnieniem brakujących znaków w zagwiazdkowanym haśle, jest także możliwość łączenia kulek (identyczny sposób jak przy logowaniu w systemie Android) oraz token..

Logowanie

Token jest aplikacją mobilną pod Android i iOS. Po wstępnym procesie konfiguracji aplikacji (wpisaniu numeru aktywacji tokena oraz hasła i wybraniu PINu do aplikacji) możemy korzystać z generatora haseł jednorazowych służących do zatwierdzania przelewów oraz logowania się do banku. Dodatkową opcją ułatwiającą logowanie jest możliwość zamiany identyfikatora klienta na własny login - z czego też skorzystałem. Po wylogowaniu się przyszła pora na przetestowanie nowego sposobu logowania. Więc wpisałem login, zalogowałem się do aplikacji Token w smartfonie wygenerowałem hasło i.. DZIAŁA!

Problemy

Tydzień później. Dziś (22/06/2012). Pora na sprawdzenie płatności w sieci i kuszącym zwrotem 5% ich wartości przy płatnościach z Alior Sync. No i tak wchodzę na stronę logowania, wpisuje swój login i generuje nowe hasło w aplikacji i... "LOGOWANIE NIEUDANE". No dobrze.. może gdzieś się pomyliłem - w loginie nie gdyż obrazek weryfikacyjny się zgadzał, więc źle przepisałem hasło? Kolejna próba - LOGOWANIE NIEUDANE! - czerwony napis ujrzały znowu moje oczy i tak jeszcze kilka razy. No dobrze.. Wirtualni konsultanci wolny - skorzystam z opcji czatu. Wyjaśniam kobiecie problem, ona potwierdza że robię wszystko dobrze ale pomóc mi nie może - trzeba zresetować ustawienia konta, innego wyjścia nie ma. No dobrze, to poproszę.. Nie może. Przez czat się nie da, muszę przez skype lub telefonicznie. He? Jak to się nie da? W rozmowie głosowej mniej ich oszukam niż podczas pisania? Moje konto się popsuło, a oni nie chcą mi pomóc w formie kontaktu którą sami udostępniają.. No dobrze, konsultanci głosowi są zajęci, proszę kobietę o numer telefonu - zrobię to telefonicznie. Podaje numer 19 506. Dzwonie z T-mobile. Kolejny czerwony komunikat dzisiejszego dnia - numer nieprawidłowy. Pytam czy są jakieś inne - dzwonie z komórki i nie działa. Otrzymuje odpowiedź "Z telefonów stacjonarnych i komórkowych: 19 506 (z sieci Play 12 19 506) lub (12) 370 71 00". No dobrze, dzwonie z T-mobile i nie działa, dla play jest tylko inny numer. Więc korzystam z dłuższego..

Wszyscy konsultanci są oczywiście zajęci, a rozmowy są nagrywane.. muzyczka - tego mi było trzeba.. Posłuchać muzyczki... W końcu sukces - odzywa się kobieta (znowu) której tłumacze swą niezdolność do zalogowania się na konto, wypytuje czy to jakiś większy problem z tym logowaniem czy nie? Okazuje się, że jestem pierwszy który ma takie problemy.. Pani wypytuje o wszelkie dane łącznie z wagą i numerem buta.. Resetuje ustawienia logowania do konta i już po 10 minutach mogę się od nowa zalogować na konto i ponownie mieć przyjemność w procedurze ustawiania haseł.. Jako iż należę do osób, które nie poddają się zbyt łatwo ponownie ustawiam proces logowania na token. Ponownie jestem zmuszony do jego aktywacji na smartfonie i.. nie znajduje w nim opcji jego resetowania. Usuwam dane aplikacji - aktywuje token, ustawiam pin i znów mam możliwość generowania haseł jednorazowych - testuje zalogowany na konto jakąś zmianę wymagającą ode mnie podania hasła jednorazowego. DZIAŁA. No to pora się wylogować. Logowanie - nazwa użytkownika - generuje hasło i wpisuje w polu token - LOGOWANIE NIEUDANE!... Nie nie nie.. kolejna próba i taki sam rezultat.

Znów jestem skazany na telefon.. Znowu zajęci konsultanci i piękna muzyka dla której tutaj dzwonie umila mi czekanie.. Kolejny kobiecy głos wita mnie i pyta w czym może pomóc.. (hmm).. Tłumacze swój problem, wyjaśniam że dzieje się tak ponownie, pani prosi o chwilę cierpliwości włączając mi NARESZCIE! moją ukochaną melodyjkę, a sama udaje się do kompetentnej pomocy technicznej w celu wyjaśnienia sytuacji - zapewne do jakiegoś osobnika płci męskiej. I tak nagle mój taniec w rytm melodii zostaje przerwany przez miłą panią bogatszą o nową wiedzę, która może przyczynić się do rozwiązania mojego niedzielnego problemu. Pyta w jaki sposób się loguje - cierpliwie tłumaczę te 2 skomplikowane kroki. Pyta czy używam klawiatury wirtualnej z ich strony czy numerycznej. Tłumacze, że numerycznej. To proszę spróbować wirtualnej gdyż istnieje możliwość iż moja klawiatura NUMERYCZNA się przestawiła.. Tłumacze drogiej pani, że nie ma takiej możliwości. W klawiaturze alfabetycznej owszem jest parę możliwości (słynny ctrl+shift) ale w numerycznej nie widzę takich możliwości. No i co pani na to? Bang! muzyczka i wypytuje kolegę pewnie dalej.. Ja w tym czasie podłączam telefon do kina domowego by podzielić się z innymi dźwiękiem melodii. Znów odsłuchiwanie utwory zostaje mi przerwane, pani pyta o sposób w jaki resetowałem token w telefonie. Odpowiadam, że opcji resetu nie znalazłem, a proces aktywacji nowego tokena na koncie wymagał ode mnie wpisania ponownie nowych danych. Tak więc postanowiłem usunąć dane aplikacji w telefonie co spowodowało iż mogłem ponownie aktywować proces aktywacji tokena, który swoją drogą działał - bo hasło wygenerowane zadziałało przy weryfikacji zmiany obrazka kontrolnego. Pani tłumaczy, że muszę użyć opcji resetuj token. Ja pytam czy była jakaś aktualizacja gdyż nie widziałem takiej opcji. Nie - opcja resetu była od początku. Dobrze, poszukam. Pytam, czy kolejny już 3 ci raz jak to nie zadziała, będę musiał ponownie przechodzić proces telefonicznego uwierzytelniania mojej tożsamości? Pani przedstawia opcje ustawienia pinu do kontaktu telefonicznego. Wystarczy wstukać numer klienta i pin - w ten sposób omijam proces lustracji przy każdej próbie nawiązania kontaktu telefonicznego.

U kresu cierpliwości

Postępuje zgodnie z instrukcjami. Opcja resetu tokena owszem jest, ale przed wpisaniem pinu. Po zalogowaniu się opcji takiej już nie ma.. Nie wiem po co było go usuwać i tworzyć 2 różne menu.. Resetuje, znowu ustawiam hasła i po raz 3 wybieram sposób logowania za pomocom tokena.. Wyloguj. Login, generuj token i hasło i.. MOTHER OF GOD! Znowu czerwony komunikat.. Spokojnie.. Spróbuje klawiaturą ekranową.. Przepisuje token.. wciskam wirtualny ENTER - co? Enter pojawił się jako nowa gwiazdka w haśle. Kasuje - myszką kilkam kolejny raz cyferki - lata praktyki w celowaniu w Open Arenie ułatwiają mi wcelowanie w te mini cyferki. Klikam przycisk zaloguj i.. SZOK. Zalogowało. Ale jak? JAK!? Wyloguj. Login, hasło z numerycznej.. TERAZ DZIAŁA I Z NUMERYCZNEJ! Alior Sync to kobieta.. Ma swoje fochy. Działa jak chce i kiedy się jej chce.. I pracują dla niej same kobiety...

Podsumowanie

Już rozumiem, dlaczego nowy bank reklamuje ninja.. Trzeba sprawności, cierpliwości i wygimnastykowania niczym ninja aby sprostać problemom na jakie można w nim natrafić. Doświadczenie czteroletnie na rynku bankowości w internecie nie pozwoliło im uniknąć drobnych problemów. Ja straciłem godzinę swojego czasu, trochę złotówek z komórki aby naprawić coś co działało, przestała, a później miało fochy. Alior sync to ciekawy bank dla wszystkich którzy potrzebują taniego w utrzymaniu konta (0zl) z darmową kartą płatniczą oraz chcą skorzystać ze zwrotu 5% wartości płatności z Alior Sync.

neotps_

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.