Blog (37)
Komentarze (459)
Recenzje (1)

Marketing szeptany w służbie Internetowi

@pamixMarketing szeptany w służbie Internetowi02.12.2010 19:28

Jeśli czytasz tą linijkę tekstu to prawdopodobnie zaciekawił cię ten temat bo jesteś lub będziesz w niedalekiej przyszłości specjalistą od marketingu lub po prostu zastanawiasz się co ma wspólnego tematyka mojego bloga z tematyką vortalu dp. Jeśli należysz do tej drugiej grupy mówiąc krócej chcesz wiedzieć co ma piernik do wiatraka ? Otóż już tłumaczę. Ale zacznijmy od początku czyli od definicji marketingu szeptanego. Według zaufanego źródła wiedzy, z którego korzystają bardzo często studenci zarządzania i marketingu na różnych uczelniach w kraju nie jest to nic innego jak „działania marketingowe mające za zadanie dotarcie z informacją marketingową do odbiorcy pośrednictwem bezpośredniego "spontanicznego" przekazu ustnego.” Aby trochę rozjaśnić o co chodzi posłużę się jednym prostym przykładem znalezionym w tym samym źródle co definicja. Oto ona: „zlecenie pracownikom zakładu fryzjerskiego prowadzenia rozmowy o nowej linii kosmetyków do włosów podczas wykonywania usług fryzjerskich”. Mówiąc zupełnie prosto jest to przekazanie informacji o nowym produkcie lub usłudze bezpośrednio potencjalnemu klientowi w sposób dyskretny, tak aby ten człowiek nie odebrał tego jako reklamę.

Jak ten rodzaj marketingu przekłada się na Internet ? Tak jak w świecie realnym często jest to przekazywanie pozytywnych opinii o produkcie innym osobom to tak samo jest w świecie wirtualnym. Zmienia się tylko forma przekazu z formy ustnej na pisaną. Takie zjawisko zostało nazwane amplifyingiem. Natomiast człowieka, który się tym zajmuje nazywa się amplifyierem. Jego zadaniem jest przeszukiwanie różnej maści for internetowych oraz portali społecznościowych w celu znalezienia niekorzystnych wpisów dotyczących firm dla których pracują a następnie napisanie komentarza – riposty, który ma tym razem wychwalać produkt lub usługę. Jest to bardzo efektywny rodzaj marketingu. Badania dowodzą że niecałe 5 procent pisze opinie o produktach a aż ponad połowa internautów jest ich odbiorcami. Opinie te często wpływają na to, czy kupimy dany produkt czy zdecydujemy się na inny. Część z nich jest pisana przez amplifyierów. Dlaczego tak bardzo wierzymy opiniom w Internecie ? Tutaj ciebie zaskoczę. Nie wiem bo nie jestem psychologiem.

Posada amplifyiera to według wujka Google to bardzo dobrze płatna posada. Dzięki niej można zarobić nawet 20.000 zł miesięcznie. W przeliczeniu na rok jest to kwota 240.000 zł. Czyli po 4 latach można stać się milionerem ? Nie sądzę. Ta kwota według mnie jest mocno przesadzona. Dodatkowo co ciekawe firmy nie potwierdzają tego, że zatrudniają ludzi na takie stanowiska.

A ty kiedyś naciąłeś się na opinie amplifyiera ??

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.