Blog (4)
Komentarze (11)
Recenzje (0)

Jak znaleźć inwestora, który sfinansuje stworzenie gry?

@PatrykBorowskiJak znaleźć inwestora, który sfinansuje stworzenie gry?14.11.2017 15:43

W środowisku inwestorów krąży powiedzenie, że pomysł jest wart złotówkę plus VAT. Dziś zajmę się kwestią zdobycia środków na jego realizację – opowiem, w jaki sposób przekonać do swojej koncepcji fundusz typu venture capital, czyli taki, który inwestuje w projekty znajdujące się we wczesnej fazie rozwoju.

Pomysł to nie wszystko

Wielu twórców gier ma często gotowy prototyp gry i świetny pomysł na jej rozwijanie, jednak aby osiągnąć sukces, muszą poświęcić się pracy nad tytułem w 100%. Odpowiedzią na rosnące potrzeby może być pozyskanie inwestora.Chciałbym tutaj obalić pewien mit, mówiący o tym, że dla inwestora najważniejszy jest pomysł na grę. Tak zdecydowanie nie jest – inwestor zwraca uwagę na wiele czynników, dlatego trzeba odważnie mówić o swoim projekcie i nie prosić go o podpisanie NDA już na pierwszym spotkaniu. Co w takim razie jest ważniejsze dla inwestora od samego pomysłu na grę? Zespół – bez dobrej drużyny nie będzie dobrego projektu i dobrego zarobku. Warto w prezentacji wspomnieć o swoich współpracownikach – kim oni są, czym się zajmują, jakie mają doświadczenie i osiągnięcia. Zespół jest absolutną podstawą.

Tworzenie gry to duża odpowiedzialność

Nie należy zapominać o tym, że dla funduszu inwestycyjnego najważniejszą osobą jest twórca, który trzyma w ryzach cały projekt i zespół. Jakimi cechami powinna odznaczać się osoba, na barkach której spoczywa tak wielka odpowiedzialność?

  1. Uczciwością – jeśli wystąpią problemy w trakcie prac nad grą lub projekt okaże się porażką, należy szczerze o tym mówić.
  2. Umiejętnością szybkiej nauki i radzenia sobie ze stresem – tworzenie gry nie jest łatwym procesem, a każdego dnia czekają nowe wyzwania, z którymi trzeba sobie radzić.

Już na pierwszym spotkaniu warto pokazać się od jak najlepszej strony, nie należy jednak koloryzować. Lepiej od razu powiedzieć zarówno o swoich mocnych, jak i słabszych stronach, aby inwestor od razu wiedział, czego może się spodziewać. Nic tak nie psuje relacji jak nieprzyjemne niespodzianki – należy być prawdomównym.

Inwestor chce wi(e)dzieć, w co inwestuje

Kolejną ważną rzeczą, o której nie można zapominać, jest prototyp gry. Nie musi być on dopieszczony graficznie, jednak powinien pokazywać część funkcjonalności, aby inwestor mógł wyobrazić sobie, jak będzie prezentowała się wersja finalna. Nikt nie da pieniędzy na coś, czego nie może zobaczyć. Warto również zadbać o to, aby prototyp ewoluował – dzięki temu inwestor na kolejnych spotkaniach będzie widział, że projekt się nieustannie rozwija.

Podpisanie wymarzonej umowy inwestycyjnej z inwestorem oznacza, że od tej pory twórca ma wspólnika, którego musi odpowiednio traktować. Fundusze inwestycyjne dają zazwyczaj zespołowi wolną rękę, jednak warto informować swoich wspólników o ważnych decyzjach, które dotyczą produkcji. W przypadku Edengradu inwestor, poza pieniędzmi, wniósł coś więcej – ogromną wiedzę mentorską dotyczącą prowadzenia spółki i formalności, z którymi musieliśmy się zmierzyć. Warto troszczyć się o dobre relacje, w końcu każdej ze stron zależy na sukcesie gry.

Cała naprzód!

Poszukiwanie inwestora to długa droga – u nas ten proces trwał około rok i był wypełniony spotkaniami z potencjalnymi inwestorami, a także ludźmi z branży. Najważniejsze to nie poddawać się i dalej robić swoje, a wtedy na pewno uda się znaleźć osobę, która doceni wizję twórcy i zaangażuje się w projekt.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.