Blog (4)
Komentarze (37)
Recenzje (0)

Najnowsze trendy w tworzeniu stron internetowych

@paulmans88Najnowsze trendy w tworzeniu stron internetowych19.03.2019 19:12

W tym wpisie postaram się krótko zsyntetyzować najnowsze trendy w tworzeniu stron www. Dlaczego warto znać nowe techniki tworzenia stron? Nowoczesność i wzorce, z którymi stykamy się na co dzień są przez nas pozytywnie kojarzone.

Oczywiście nie należy "ślepo" za nimi podążać i na siłę stosować wymienionych rozwiązań. Nadrzędnym celem jest przede wszystkim zapewnienie użytkownikowi ogólnie rozumianej wygody. W ostatnich latach w centrum uwagi są użytkownicy technologi mobilnych a przede wszystkim osoby korzystające z przeglądarki w telefonie.

Trend nr 1: Filmy w tle i wideo jako główna treść

Szybkie łącza światłowodowe pozwalają na dostarczenie bogatych treści wideo. Należy przy tym tak zaprojektować stronę aby nie spowalniała wczytywania się zasobów na urządzeniach mobilnych, do takich rozwiązań zaliczamy: lazy load, odtwarzanie na życzenie z przyciskiem play, odłożenie wczytywania za pomocą preload="none" lub też rezygnację z wideo (nie stanowiącego kluczowej treści) w widoku mobilnym w imię zasady mobile first.

Nie powinno nikogo dziwić, że w czasach dominacji YouTube i wideo na Instagramie Internauci coraz częściej wolą oglądać i słuchać niż czytać...

Trend nr 2: Mobile-first

Ciężko zamknąć podejście mobile-first w zbiór sztywnych reguł. W mobile-first skupiamy się na potrzebach użytkowników.

Obszarom projektowania strony, którym należy poświęcać coraz więcej uwagi jest obsługa ekranów dotykowych, ogólnie rozumiana wydajność strony oraz odpowiednia prezentacja treści w widoku pionowym aby zapewnić odpowiednią ergonomię.

Warto przy okazji wspomnieć, że coraz częściej mówi się o technologiach traktujących użytkownika mobilnego w centrum uwagi a są nimi: Progressive Web Apps (PWA), Accelerated Mobile Pages (AMP), Single-Page Application (SPA).

Trend 3: Proste siatki i minimalizm

Celem minimalizmu na stronach internetowych jest zwrócenie uwagi na kluczowe treści za sprawą uproszonych i przemyślanych środków wyrazu. Białe tło, operowania przestrzenią i stonowana kolorystyka to cechy które dominują w minimalistycznych projektach.

Minimalizm można z powodzeniem stosować w sklepach internetowych. Zwiększamy w ten sposób prawdopodobieństwo, że klienci nie zgubią się w gąszczu informacji a przemyślane UI ułatwi sfinalizować zakup.

Trend 4: Ciemne tło

Wprowadzenie do serwisów społecznościowych oraz przeglądarek trybu ciemnego tła powinno dać wiele do myślenia twórcom stron internetowych.

Korzystanie ze stron w ciemnej kolorystyce jest wygodniejsze i zdecydowanie zdrowsze dla wzroku wieczorem. Ekran nie świeci i nie oślepia użytkownika takiej strony a ekrany z powłokami antyrefleksyjnymi pozwalają zredukować wady tego rozwiązania podczas dnia.

Trend 5: Wydajność i szybkość działania

Nowa wersja Google Page Speed Insights zmusza projektantów do koncentracji na elementach, które pogarszają wydajność przeglądarki i zmuszają CPU urządzenia do wykonywania wielu obliczeń. Nowa wersja PSI bada takie elementy jak: czas do pełnej interaktywności, CPU bezczynny po raz pierwszy, pierwsze wyrenderowanie czegoś znaczącego

    Warto skupić się na serwowaniu przede wszystkim szybkich, czytelnych i wygodnych stron WWW. Stosowanie kreatywnych interakcji powinno brać pod uwagę trendy technologiczne i fakt, że więcej niż co drugi Internauta patrzy na stronę w widoku pionowym za pomocą smartfona.

    Podsumowanie

    Kierowanie się wygodą użytkownika docenią nie tylko użytkownicy ale także wyszukiwarka, która sugerując się coraz częściej maksymalizacja pozytywnych doświadczeń użytkownika będzie plasować szybkie i wygodne strony na coraz lepszych pozycjach.

    Źródła:

    https://www.awwwards.com/websites/

    https://mansfeld.pl/webdesign/trendy-web-design-2019/

    Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
    ×
    Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

    Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

    Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

    Kto będzie administratorem Twoich danych?

    Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

    O jakich danych mówimy?

    Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

    Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

    Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

    Komu możemy przekazać dane?

    Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

    Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

    Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

    Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

    Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.