Blog (33)
Komentarze (1.4k)
Recenzje (0)

Wszystkie loga OpenOffice'a

@Quest-88Wszystkie loga OpenOffice'a15.05.2013 16:17

Pustosłowie to... tfu, tfu, marketing to wynalazek przyjemny niczym okienny kit. Kiedy brakuje treści, marketing wypełnia wszystkie braki i pozwala ugrać trochę czasu. A w ostatnim czasie Rob Weir potrzebuje go niczym topielec brakującego tchu. Zapewne mało kto już pamięta stare obietnice odnośnie planów wydawniczych, więc ja z przyjemnością je przypomnę. Fundacja Apache, która sprawuje pieczę na OpenOfficem, obiecała wydać wersję 3.5 przed końcem 2012 roku. IBM, który jest największym dawcą kodu, a także główną siłą roboczą i najbardziej umęczonym przez borykanie się z tymże kodem, zmienił numer na 4.0, a także przesunął premierę na pierwszy kwartał 2013 roku. Spowodowane to miało być ogromem nakładu pracy potrzebnego do integracji kodu, m.in. pracami nad integracją API iAccessibiltiy2.

Bez cienia satysfakcji przypomnę, że IBM pierwszą taką decyzję o integracji API ogłosił już w 2006 roku. Ku nieszczęściu ludzi z niepełnosprawnością, IBM nie mógł wówczas kontrolować OpenOffice'a i nie zrobił absolutnie nic. Ponowną deklarację złożył w dniu faktycznej kontroli, już w ramach funkcjonowania w odrębnie fundacji Apache. Po cichu i bez większego rozgłosu, bo po prostu dodając stosowną zmianę na liście "Do zrobienia w AOO4". Gdyby IBM dotrzymał ubiegłorocznego terminu, poślizg w realizacji obietnicy wynosiłby "zaledwie" 6 lat.

Po kolejnym już spóźnieniu w wydaniu czwartej wersji, następny termin wyznaczono na "do końca połowy bieżącego roku". Czy uda się go zrealizować? Wierzę, że tak, bo dużą część funkcji ze statusem "w tracie tworzenia" i korzystnych propozycji zmian zostało zwyczajnie przeniesionych do wersji 4.1. Apache OpenOffice 4 miał być wersją przełomową, a został okrojony do niezbędnego minimum.

To, co jednak teraz zaprząta głowy publiczności, to kasting na nowy logotyp. Kasting zgoła zbyteczny, gdyż poprzednie logo zdaje się być (i będzie) najlepszym, jakie powstało dotychczas. A wiadomo przecież, że gorące dyskusje odnośnie tak medialnej rzeczy jak logotyp to wspaniała forma kitu, która wypełnia braki w funkcjonalności. Przyjrzymy się więc wszystkim logom OpenOffice'a.

Przez dziesięć lat (2000 - 2010) każdy logotyp wyglądał tak samo, do czasu wydania OpenOffice.org 3.2. Jedyną zauważalną zmianą była cyfra. Dopiero w wydaniu 3.2.1 - pierwszym po przejęciu Suna przez Oracle'a - wprowadzono logo (atrakcyjny symbol graficzny), a także inwersję oraz ożywienie kolorów i nowy krój fontu (marzec 2010). To przy czym Sun trwał dekadę, Oracle zmieniło w niecałe 4 miesiące.

Pierwsza kompilacja od Apache wydana została po szesnastu miesiącach przerwy. Wersja 3.4.0 przyniosła nieznaczne zmiany w logotypie: zmieniono font, usunięto przyrostek ".org" oraz dodano nazwę fundacji (maj 2012).

Obecnie trwa konkurs na logo do Apache OpenOffice'a 4.0, którego faworyt prezentuje się następująco.

Autor: Samer Mansour
Autor: Samer Mansour

Zmiany, jakie zaszły w prawdopodobnie najpopularniejszym logo to: usunięto gradient, połysk i zmieniono krój czcionki. Ktoś mógłby stwierdzić, że spłaszczone logo to również idea warta pochwały, wszak taka jest teraz moda, a przecież nikt wcześniej na to nie wpadł. Błąd! Nowy symbol jest identyczny ze starą wersją 2D, którą stworzyło Oracle w 2010 roku, a która to została opublikowana na stronie A Brand Refresh for OpenOffice.org.

Wszystko więc wskazuje na to, że Oracle wykonało kawał porządnej roboty, a dzieło jego pracownika będzie rządziło jeszcze przez bardzo długi czas, lecz w lekko odchudzonej formie. Konkurs nadal trwa - i bardzo dobrze! Może nikt nie zauważy tych sześcioletnich, niespełnionych obietnic IBM-a...

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.