Blog (2)
Komentarze (5)
Recenzje (0)

W 2021 roku w mediach społecznościowych spędzimy 420 mln lat

@respublikamrojaW 2021 roku w mediach społecznościowych spędzimy 420 mln lat23.02.2021 12:12

W roku, kiedy Australia zostaje odcięta od ważnych funkcji na FB. W roku, kiedy inne kraje myślą by podążać podobną ścieżką, którą przetarła Australia. W roku, kiedy popularna akcja #deletefacebook rośnie w siłę. W tym roku będziemy spędzać jeszcze więcej czasu w social media. Tak przynajmniej mówią statystyki i analizy. Nigdy nie można traktować ich jako pewnik, ale warto przyjrzeć się liczbom, bo są ciekawe.

Tak samo ciekawie i przyciągająco brzmi tytuł wpisu. Nie jest mój, tak zaczyna się tekst, który pojawił się na stronie ZDNet. Tam też udostępniono te informacje i pokazano jaką moc mają sieci społecznościowe. Po raz kolejny możemy przekonać się, że jesteśmy od nich mocno uzależnieni. To już nie powinno być tajemnicą i mnie w ogóle nie dziwi ten nałóg, bo zapoznałem się z mechanizmami działania dawno temu.

Wszystkie dane zostały udostępnione przez Hootsuite, które można pobrać za darmo ze strony internetowej. Raport cyfrowy 2021, można pobrać uwzględniając różne dane. Sami wybieracie, czy chcecie poczytać o statystykach globalnych, czy lokalnych. Lokalne dotyczą 12 krajów, ale nie znajdziecie tam Polski. Dlatego lepiej zająć się globalnymi danymi.

Dzięki raportowi można dojść do wniosku, który został zawarty w tytule. Użytkownicy mediów społecznościowych spędzą łącznie 420 milionów lat, korzystając z mediów społecznościowych w 2021 roku. Jest to ogromna liczba, tylko nie dziwi tak bardzo. Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że z roku na rok przybywa klientów takim firmom jak Youtube, Facebook czy Twitter. W momencie tworzenia raportu dostęp do sieci społecznościowych miało około 4,2 miliarda ludzi na całym świecie. Wartość ta wzrosła, w porównaniu z poprzednim rokiem, o około 13,2%. Z roku na rok będziemy mówić o większych sumach, bo coraz więcej ludzi będzie otrzymywać dostęp do internetu.

W niektórych krajach akcja #deletefacebook przyniesie skutek, ale nie wolno zapominać o krajach rozwijających się. W takich miejscach ludzie są na początku swojej drogi z takimi rozwiązaniami. Facebook, Twiiter i inne sieci będą dla nich wielkim oknem na świat. To tam trzeba upatrywać wzrostów, obok wejścia w świat cyfrowy młodych ludzi.

Nie jest też zaskoczeniem to, że większość, ponad 92% użytkowników sieci społecznościowych korzysta z nich za pomocą smartfonów.

W USA na jednego użytkownika przypada aż siedem kont mediów społecznościowych różnego typu. Spędza on średnio dwie godziny dziennie w social media. Ilość kont społecznościowych jakoś mnie nie dziwi, bo rodzajów jest pełno, od TikToka po Snapchata. To jest akurat mało zaskakujące. Nawet biorąc pod uwagę fakt, że mowa o aktywnych użytkownikach. Normalnością stało się posiadanie wielu kont i skakanie pomiędzy nimi.

ZDNet

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.