Blog (98)
Komentarze (449)
Recenzje (0)

MSI Radeon R9 270X - jakość za niską cenę?

@RoninPnMSI Radeon R9 270X - jakość za niską cenę? 01.03.2014 01:34

Nie jestem Graczem "PRO" - po prostu gram bo lubię i czasem w ten sposób odreagowuję cały tydzień drukowania na ploterze solwentowym. Najczęściej grywam w FPS ze stajni EA Games - czyli Battlefield i Medal of Honor.

Dlaczego akurat ta karta graficzna mnie zainteresowała ?

Bo była najtańsza z całej serii (865zł), bo ma 4GB RAM i to DDR5 Typ Łącza PCI Express 3,0 x16 i do tego szynę danych 256bit a w komentarzach był taki kwiatek :

Troche zaryzykowałem kupując, bo niewiele o niej wiedziałem. Ale musze przyznac, ze jestem zachwycony! Bardzo cicha i wydajna karta! Dobre możliwosci OC. W BF4 na ULTRA w trybie OC karty (uwaga!!!) od 80-110 FPS'ów. zazwyczaj koło 90. przyjemny soft z trzema trybami pracy. Wygrywa z GTX760

No i wygląda przyzwoicie :

Mając starego Geforce GTX 460 mogłem tylko pomarzyć o osiągach które by pozwalały na grę przy minimalnych detalach, oraz na stałe pokazywanie się 30klatek na sekundę. (To już jest wystarczające by oko ludzkie widziało płynny ruch.) Ale gdy nam się mimo to zacina gra w jakimś magicznym miejscu to człowieka krew zalewa i powoli chce coś z tym zrobić. Zaczynam się denerwować zamiast relaksować i co tu zrobić ?

… może w szachy 3D?

W sumie to jest wyjście - kupić nową kartę graficzną która będzie miała wystarczający zapas mocy obliczeniowej aby obsłużyć Battlefield4. A może dołożyć jeszcze troszkę i pomyśleć o przyszłości. No właśnie ale jak wygląda przyszłość ?

DirectX 11.2 to stara technologia rozwijana prawie od początku równocześnie z OpenGL. W kartach graficznych AMD mamy troszkę inną technologię – MANTLE to API, podobnie jak DirectX albo OpenGL i służy jako pomost między kartą graficzną, a oprogramowaniem. Jednak w odróżnieniu od wymienionych przed chwilą API, Mantle ma w dużo lepszym stopniu wykorzystać moce drzemiące w naszych pecetach. Zwłaszcza gdy możemy wykorzystać architekturę akceleratorów graficznych o nazwie Graphics Core Next , gdzie mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło wynikające z narzutu API czy nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki.

W sumie to miałem do wyboru karty graficzne : MSI GF GTX760 2GB DDR5 256bit PCI-e

lub

MSI Radeon R9 270X 4GB 256 PCI-E GDDR5 Gaming

Co mnie skłoniło do wypróbowania Radeona ?

Była już mowa o potworach które zdobyły pola walk w Battlefield4 z rodziny AMD.

R9 280X

R9 290X

Czas na coś mniejszego ale także ze wsparciem MANTLE, znajdujące się na końcu łańcuszka. Bo to właśnie cała seria Radeonów z linii R9 dla których przygotowano architekturę GCN, na niej bazują Radeony 290X, 290, 280X, 270X i 270 . Bardzo wydajne układy robią użytek z rewolucyjnej technologii AMD Eyefinity, która pozwala poszerzyć zakres obrazu generowanego o kolejne monitory przy rozdzielczości 4K. Jeśli już przestaliśmy wojować możemy zapuścić coś miłego dla ucha lub oczka wtedy kolejna inteligentna technologia ZeroCore sprawia, że gdy nie potrzebujemy dużej mocy obliczeniowej do generowania kolejnych klatek obrazu, zużycie prądu jest minimalne. System chłodzenia Twin Frozr IV składa się w dużej mierze z aluminium, które obejmuje większą część karty oraz rurek (heat pipe) odprowadzających ciepło. Ciepło z GPU odprowadzane jest przez te rurki w sposób zaprojektowany przez MSI, nazwaną technologią SuperPipe. SuperPipe oddaje ciepło dwukrotnie szybciej niż zwykłe ciepłowody. MSI dostarcza wszystkich nowych technologii sterowania przepływem powietrza na Twin Frozr. Zaprojektowane dwa, duże wentylatory rozpraszają natychmiastowo ciepło.

Bla bla bla bla …. koniec tego techno bełkotu.

Może teraz o samej karcie graficznej:

Wymiary : 260x129x38mm – czyli zajmuje nam 2 sloty

waga : 757g.

Maksymalna rozdzielczość : 2560x1600

taktowanie rdzenia : 1030MHz,

- Silent mode 1050MHz

- Gaming mode 1080MHz

- OC mode 1120MHz częstotliwość RAMDAC : 400MHz

taktowanie pamięci : 5600MHz

Procesory Strumieniowe 1280

Zasilanie doprowadzają dwa gniazda 6-pinowe.

Pobór Mocy : w spoczynku 16Wat przy obciążeniu do 180Wat

Zalecany Zasilacz : 500WAT lub więcej !!!

Wyjścia : HDMI

DVI-D

DVI -I

Display Port

Troszkę Bęchmarków na zakończenie:

i jeszcze z Star Swarm :

== Hardware Configuration ================================= GPU: AMD Radeon R9 200 Series CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz Physical Cores: 4 Logical Cores: 4 Physical Memory: 8566247424 Allocatable Memory: 140737488224256 ===========================================================

== Configuration ========================================== API: Mantle Scenario: ScenarioFollow.csv User Input: Disabled Resolution: 1920x1080 Fullscreen: True GameCore Update: 16.6 ms Bloom Quality: High PointLight Quality: High ToneCurve Quality: High Glare Overdraw: 16 Shading Samples: 64 Shade Quality: Mid Deferred Contexts: Disabled Temporal AA Duration: 16 Temporal AA Time Slice: 2 Detailed Frame Info: Off ===========================================================

== Results ================================================ Test Duration: 360 Seconds Total Frames: 15875

Average FPS: 44.10 Average Unit Count: 4320 Maximum Unit Count: 5562 Average Batches/MS: 626.93 Maximum Batches/MS: 3142.50 Average Batch Count: 16505 Maximum Batch Count: 145767 =========================================================== =========================================================== Oxide Games Star Swarm Stress Test - ©2013 C:\Users\tppw1918\Documents\Star Swarm\Output_14_04_14_1611.txt Version 1.10 04/14/2014 16:11 ===========================================================

== Hardware Configuration ================================= GPU: AMD Radeon R9 200 Series CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz Physical Cores: 4 Logical Cores: 4 Physical Memory: 8566251520 Allocatable Memory: 140737488224256 ===========================================================

== Configuration ========================================== API: DirectX Scenario: ScenarioFollow.csv User Input: Disabled Resolution: 1920x1080 Fullscreen: True GameCore Update: 16.6 ms Bloom Quality: High PointLight Quality: High ToneCurve Quality: High Glare Overdraw: 16 Shading Samples: 64 Shade Quality: Mid Deferred Contexts: Disabled Temporal AA Duration: 16 Temporal AA Time Slice: 2 Detailed Frame Info: Off ===========================================================

== Results ================================================ Test Duration: 360 Seconds Total Frames: 9760

Average FPS: 27.11 Average Unit Count: 3890 Maximum Unit Count: 5368 Average Batches/MS: 448.48 Maximum Batches/MS: 1079.55 Average Batch Count: 17918 Maximum Batch Count: 97838 =========================================================== =========================================================== Oxide Games Star Swarm Stress Test - ©2013 C:\Users\tppw1918\Documents\Star Swarm\Output_14_04_14_1603.txt Version 1.10 04/14/2014 16:03 ===========================================================

== Hardware Configuration ================================= GPU: AMD Radeon R9 200 Series CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz Physical Cores: 4 Logical Cores: 4 Physical Memory: 8566251520 Allocatable Memory: 140737488224256 ===========================================================

== Configuration ========================================== API: Mantle Scenario: ScenarioFollow.csv User Input: Disabled Resolution: 1920x1080 Fullscreen: True GameCore Update: 16.6 ms Bloom Quality: High PointLight Quality: High ToneCurve Quality: High Glare Overdraw: 16 Shading Samples: 64 Shade Quality: Mid Deferred Contexts: Disabled Temporal AA Duration: 16 Temporal AA Time Slice: 2 Detailed Frame Info: Off ===========================================================

== Results ================================================ Test Duration: 360 Seconds Total Frames: 14547

Average FPS: 40.41 Average Unit Count: 4293 Maximum Unit Count: 5439 Average Batches/MS: 848.61 Maximum Batches/MS: 3831.84 Average Batch Count: 23063 Maximum Batch Count: 133757 ===========================================================

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.