Blog (89)
Komentarze (418)
Recenzje (0)

MaxCom Classic MM238 - pierwsze wrażenia

@sagraelskiMaxCom Classic MM238 - pierwsze wrażenia10.01.2017 15:25

Jakiś czas temu "popełniłem" tekst o problemach z telefonami Samsung GT-S5610 - sugerowałem, że napiszę być może kolejną część traktującą o tym temacie ale nie! Kolejnej części nie będzie ponieważ moja firma wymieniła te nieszczęsne Samsungi na coś innego...

Poznajcie Państwo MaxCom'a Classic MM238 (3G).

Producentem tego aparatu jest oczywiście firma MaxCom a żeby nie być gołosłownym, w linku znaleźć można specyfikację tego telefonu ze strony producenta.

MM238 to jedna z najprostszych i jednocześnie najtańszych maszyn tego typu na rynku - cena 219pln mówi zresztą sama za siebie. Co otrzymujemy w zamian?

No cóż, niewiele ale także niewiele możemy wymagać: ekran 2,80" przy rozdzielczości 240 x 320px gwarantuje niewielki ale czytelny obraz. Bateria Li-Ion o pojemności 1200 mAh też "nie robi szału" ale jeżeli MM238 wykorzystujemy jedynie do rozmów i sms'ów, to jest zupełnie wystarczająca. Dość powiedzieć, że przez miesiąc użytkowania tych MaxCom'ów, niektórzy z użytkowników ładowali je dopiero po cztery razy! Jeśli wierzyć im na słowo, wychodzi, że jedno ładowanie starcza na tydzień działania co jest całkiem przyzwoitym wynikiem.

Aparat z matrycą 2Mpx (1600x1200) należy traktować z wyraźnym przymrużeniem oka - zdjęcia nim wykonane są zwyczajnie słabe, zaszumione, często rozmyte bo wbudowana lampa błyskowa (dioda led) jest podobnej jakości. Przy okazji warto dodać, że aparat obsługuje karty microSD, microSDHC do pojemności 16GB.

Jak wspomniałem wyżej, MaxCom'y użytkujemy w firmie od miesiąca. Co mogę powiedzieć o nich po tym krótkim, mimo wszystko, czasie?

Przede wszystkim, w porównaniu do opisywanych kiedyś przeze mnie Samsung'ów GT-S5610, MM238 są bardzo stabilne! Nie ma mowy o zawieszaniu, niespodziewanych restartach i innych temu podobnych historiach. Oby tak dalej!

Póki co, nie istnieją też problemy z nadmiernie szybkim rozładowywaniem baterii, co było przypadłością ww. modelu Samsunga. Jasne, miesiąc bezawaryjnej pracy o niczym jeszcze nie świadczy ale jak na razie, MaxCom sprawia bardzo dobre wrażenie!

Podobna sytuacja jest z klawiaturą - do tej pory w dwudziestu dwóch aparatach nie ma z nią najmniejszego problemu, klawisze są duże, czytelne i łatwo się naciskają. Zobaczymy co będzie dalej.

Zastrzeżenia można mieć natomiast do mikrofonu. Kilka osób zgłaszało, że trzeba mówić dość głośno lub czasami nawet krzyczeć aby głos dotarł do odbiorcy. W tej chwili trudno mi to zweryfikować bo ja takich problemów nie miałem.

Sprawą dyskusyjną jest natomiast zasięg - z tym akurat bywają kłopoty i nie wiem ile w tym winy aparatu a ile operatora (operatorów). Faktem jest, że w pewnych miejscach o ile na innych telefonach możemy jeszcze rozmawiać to MaxCom nie będzie już miał zasięgu. Miałem okazję przetestować tą kwestię w sieciach Play i Orange i nie wypadło to na pewno na korzyść tego telefonu. No ale czego więcej można oczekiwać od tej bardzo budżetowej konstrukcji?

Słowem podsumowania: ciężko miarodajnie ocenić tego MaxComa po zaledwie miesiącu używania jako telefon firmowy. Ma swoje mankamenty ale z drugiej strony po maszynie za tą cenę trudno oczekiwać cudów. Z mojego punktu widzenia po przykrych doświadczeniach z poprzednikami wypadł jak najbardziej poprawnie. Jak będzie spisywał się dalej? Zobaczymy.

Na koniec jeszcze link do opinii o telefonie w serwisie mgsm (dla niektórych jedynym miarodajnym, hmmm... możliwe).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.