Blog (12)
Komentarze (221)
Recenzje (0)

Chcesz wygrać darmową reklamę? Wystarczy się zarejestrować

@SaskatchewanChcesz wygrać darmową reklamę? Wystarczy się zarejestrować09.10.2011 21:32

Oczywiście nikt nie będzie reklamował Ciebie, czy Twoich produktów. To ty będziesz musiał czytać ich reklamy.

Sponsorem tego tekstu jest "konkurs" firmy Orange oraz motywator w postaci wpisu użytkownika hmmkot. Wpis mój jest nie tyle wyrazem frustracji, co raczej zażenowania faktem wymuszania* akceptacji dziesiątek regulaminów i za każdym razem możliwości otrzymania "informacji handlowych".

Jak niektórzy z was wiedzą, tym bardziej, że ogłoszenie pojawiło się również na Dobrychprogramach, Orange zamierza udostępnić do testów 2012 smartfonów z systemem Windows Phone 7. Połowa, czyli 1006 smartfonów ma pozostać u testujących jako nagroda za udział w akcji.

Super! No to się rejestruję...

...ale najpierw przeczytam regulamin. Formularz rejestracyjny w trakcie wypełniania: podaję m.in. swoje imię, nazwisko, nr PESEL i adres e-mail.

Adres e-mail? Przecież mam konto na WP już od dawna! Wystarczyło podać swoje imię, nazwisko, datę urodzenia, wykształcenie. Mogłem też podać numer telefonu, żeby później łatwiej odzyskać swoje hasło w razie gdybym je zapomniał. Później wystarczyło zaakceptować odpowiednie zgody: - na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych, czyli do otrzymywania informacji handlowych (a może po prostu reklam?) od WP oraz innych osób - akceptacja obowiązkowa; - na przetwarzanie danych osobowych w celach statystycznych i marketingowych; - na otrzymywanie informacji handlowych dotyczących napojów alkoholowych; - na otrzymywanie informacji handlowych dotyczących wyrobów tytoniowych; - na otrzymywanie informacji handlowych dotyczących gier hazardowych; - na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od WP oraz innych osób na numer telefonu komórkowego. Wszystkie są domyślnie zaznaczone, choć nie wszystkie są wymagane.

O! Okazuje się, że żeby wygrać smartfona muszę być zarejestrowany w serwisie www.omnie.to. No problemo - zakładam konto. Podaję adres e-mail, akceptuję regulamin, wyrażając przy okazji zgodę na wykorzystywanie umieszczonych przeze mnie treści "w internecie oraz w materiałach promocyjnych dotyczących Serwisu w internecie, w prasie oraz w telewizji, a także ich rozpowszechniania za pomocą sieci telekomunikacyjnych, w celu informacji o działaniu Serwisu i promocji jego działalności". Przy okazji mogę zaakceptować zgodę na otrzymywanie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej informacji handlowych pochodzących od PTK Centertel. Skończone.

W ramach akcji będziemy prowadzić bloga na stronie www.testuj.orange.pl. Jakoś nie mogę go znaleźć (ani jego regulaminu), ale pewnie wystarczy, że podam swoje dane i będę miał możliwość wyrażenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną.

"Logowanie do serwisu Blog, udostępnionego przez Organizatora na stronie www.testuj.orange.pl, oparte będzie na mechanizmie logowania do serwisu google.com lub facebook.com." No tak, to muszę tylko przeczytać kolejny regulamin, podać swoje dane osobowe, wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną i już mogę (na szczęście nie muszę): - wyrazić zgodę na opublikowanie mojego nazwiska (oprócz imienia i miejscowości) jeżeli zostanę "testerem" telefonu; - wyrazić zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu produktów i usług pozostałych spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej TP; - wyrazić zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu produktów i usług PTK Centertel; - wyrazić zgodę na posłużenie się przez spółkę PTK Centertel telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczną, automatycznym urządzeniem wywołującym lub innym środkiem komunikacji elektronicznej w celu złożenia mi propozycji zawarcia umowy; - wyrazić zgodę na używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego. O dziwo, zgody te są domyślnie odznaczone.

Wisienką na torcie jest to, że jeżeli na nasz blog wrzucimy jakiś film wideo, to okazuje się, że zaakceptowaliśmy również regulamin serwisu www.dailymotion.com, bo tam właśnie ląduje nasz film.

Zastanawia mnie tylko, ile osób czyta regulaminy przed ich zaakceptowaniem.

*Wiem, że nikt tego nie wymusza, a większość osób i tak ma konto na Facebooku czy GMailu. Nie chcę, to nie biorę udziału.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.