Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

Prosty i intuicyjny Internet LTE dla każdego

@Shaki81Prosty i intuicyjny Internet LTE dla każdego15.04.2013 11:05

Jakieś dwa tygodnie temu znajomy zapragnął mieć dostęp do Internetu, a że on jest początkującym internautą i potrzebuje dostępu do sieci tylko po, to aby przeglądać strony to zdecydował się na internet mobilny. Sprawdził wszystkie sieci komórkowe i stwierdził, że LTE od Plusa będzie najlepszym rozwiązaniem. Nie zastanawiając się dalej podpisał umowę na Internet mobilny. Na jego szczęście, na początek tylko na testowy na tydzień, ale może po kolei.

Co my tam mamy

Po szybkiej wizycie w salonie Plusa znajmy podpisał umowę na 7 dni w celu przetestowania tego internetu. Po podpisaniu umowy otrzymał on modem ZTE MF821 LTE

ZTE MF821 LTE
ZTE MF821 LTE

Prosty modem bez zbędnego oprogramowania czy kombinacji. Po prostu podłączamy do komputera i korzystamy z Internetu. Wszystko fajnie brzmi w ustach sprzedawcy (yyy... znaczy się doradcy klienta), a rzeczywistość... cóż jest rzeczywistością.

Runda 1 - Komp stacjonarny

A wiec podłączamy. Na pierwszy rzut poszedł kilkuletni komputer stacjonarny.

  • Procesor - Intel 2,40 Ghz, Socket 478
  • Płyta główna - Asrock P4I65G
  • Pamięć - 1 GB DDR1 (2x512MB)
  • Grafika - GeForce mx 440
  • Dysk - Seagate 80 GB ATA
  • System - Windows XP Proffessional SP3

Podłączam modem, komputer znajduje nowy sprzęt, następnie instaluje oprogramowanie Plusa. Klika razy next i aplikacja zainstalowana. Jeszcze tylko wymagany restart komputera i powinno być wszystko w porządku. Po restarcie uruchamiam aplikacje, włączyła się bez problemu i na tym koniec. Najpierw pojawiła się się informacja o braku karty SIM, dobra sprawdziłem czy karta jest włożona prawidłowo. Wszystko jest OK. Podłączyłem po raz drugi i dalej lipa. Tym razem brak zasięgu wraz z informacją niepodłączony. Po 10 minutowym oczekiwaniu zasięgu brak. W tym miejscu na pewno jest zasięg bo komórka leżąca obok wskazywała 3 kreski. kliknąłem więc połącz i program się zawiesił a wraz nim cały komputer. Restart więc. Po restarcie sytuacja identyczna. Hm... Po reinstalacji oprogramowania Plusa sytuacja identyczna - nie połączony, kliknięcie na "połącz" zawiecha aplikacji i systemu. System był zainstalowany kilka godzin wcześniej i zostały zainstalowane wszystkie aktualizacje. Wyłączenie zapory oraz antywirusa nic nie dało. Dwie godziny zmarnowane. Poddałem się. Nie mam bladego pojęcia czemu to nie działa. Aha podłączenie do innego portu USB tez nic nie dało.

Runda 2 - Pierwszy laptop

Druga próba została podjęta na laptopie DELL D610 z Windows XP Home SP3 ze wszystkimi aktualizacjami. Tutaj również porażka. Wykonałem wszystkie kroki jak powyżej. Przy laptopie z kolei próba przeinstalowania aplikacji "spowodowała wyskoczenie" błędu o braku 5 sterowników modemu ZTE. Na modemie Plusa tych sterowników nie było. Przeszukanie Internetu tez nie dało żadnych rezultatów. Kurde chyba jestem za głupi, aby wyszukać kilka sterowników. Na forum Plusa ktoś poradził, że zainstalowanie aplikacji Cyfrowego Polsatu rozwiązuje problem. O dziwo rzeczywiście po zainstalowaniu owej aplikacji system znalazł wymagane sterowniki, ale Internet z plusa w dalszym ciągu nie działał, powodując zawieszenie aplikacji (tym razem komp się nie zawieszał). 4 godziny poszły papa. Nie wiem, może to ustrojstwo nie działa pod Windowsem XP. Spróbujmy jeszcze raz.

Runda 3 - Drugi laptop

Ostatnią próbę podjąłem na Laptopie DELL D630 z Windowsem 7. Przed podłączeniem zainstalowałem świeżą kopię tego systemu. Miałem małe problemy ze sterownikami, ale nie o tym jest wpis. Następnie zainstalowałem wszystkie aktualizacje a następnie antywirusa Avast oraz LibreOffice. Podłączyłem modem. Wszystko pięknie się zainstalowało. Program poprosił o restart (Swoją droga instalowałem te ustojstwa kilka razy i nigdy nie był potrzebny restart, a tu restarty były praktycznie po każdej instalacji oprogramowania Plusa, ale co tam). Program złapał sieć dość szybko i kliknięcie "Połącz" w końcu zadziałało jak należy. Dostęp do Internetu został w końcu uzyskany.

Runda 4 - Mam tego dość

Praktycznie po dwóch dniach walki uruchomiłem modem. Zawiozłem kompa do znajomego a u niego tylko 2 kreski zasięgu i Internet działał to jak krew z nosa. Znajomy zrezygnował. No, ale na zasięg to ja już nie mam wpływu. Choć... może zewnętrzna antena by coś dała. Ale modem już zwrócony i nic więcej nie sprawdzę.

Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.