Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

Specjalista ds. teleinformatycznych — Admin kontra dostawcy Internetu cz.65

@Shaki81Specjalista ds. teleinformatycznych — Admin kontra dostawcy Internetu cz.6507.03.2016 13:09

W tym miesiącu miałem napisać co nieco o moim nowym pracowniku, czyli pierwszej kobiecie na stanowisku informatyka w moim szpitalu. Jednakże w lutym przytrafiła mi się ciekawa awaria (której zresztą nie mogę rozwikłać po dziś dzień) i o niej słów kilka. A zaczęło się od tego, że Orange strasznie mnie wkurza i ma bardzo słabe łącza.

Wykupiłem więc u lokalnego dostawcy symetryka 30/30 do głównego szpitala i przez jakieś pół roku wszystko chodziło bez zarzutów, aż do pewnego dnia, gdzie po prostu przestało działać, ale może po kolei.

We wtorek w drugim tygodniu lutego około godziny 11.00 otrzymałem informację że w budynku nr 3 i 4 system Kamsoft działa bardzo powoli, wręcz uniemożliwiając normalną pracę. Po sprawdzeniu okazało się, że jest problem z połączeniem usługi pulpit zdalny i nie działa ona prawidłowo pomiędzy operatorem Orange (od niego mamy dostęp do Internetu w budynkach 3 i 4) a naszym lokalnym dostawcą udostępniającym nam łącze w budynku nr 1. Połączenie pomiędzy budynkiem nr 2 (ten sam operator co w budynku 1) a budynkiem nr 1 działało prawidłowo. Po południu zgłosiłem uszkodzenie do Orange. Następnego dnia rano otrzymałem informację, że wszystko działała jak należy i tak rzeczywiście było. Technik Orange w środę potwierdził, że wszystko jest w porządku. Do końca tygodnia nie było żadnych problemów.

W środę trzeciego tygodnia lutego sytuacja powtórzyła się, czyli poprawne działanie do godziny 10.00, spowolnienie działania, zgłoszenie do Orange i następnego dnia od rana wszystko w porządku. Poprosiłem wówczas naszego lokalnego dostawcę internetu o sprawdzenie czy z jego strony wszystko jest w porządku. Lokalny operator potwierdził, że u niego wszystko jest w porządku.

Trzeci raz sytuacja powtórzyła się w połowie czwartego tygodnia lutego. Zgłosiłem po raz trzeci do Orange. Niestety konsultant stwierdził, że z jego strony wszystko jest w porządku i to zapewne wina naszego lokalnego dostawcy Internetu. Następnego dnia, system działał prawidłowo do godziny 10, a później praktycznie wcale nie działał. Taka sama sytuacja była przez 4 kolejne dni, tj. System odzyskiwał pełną sprawność około 21.00 a uszkadzał się około 10.00. W międzyczasie technik naszego lokalnego dostawcy Internetu pojawił się dwukrotnie u nas w szpitalu i sprawdził, że z jego strony wszystko jest w porządku. Do końca lutego system nie odzyskał normalnej sprawności.

Pierwszego lutego przełączyłem Internet w budynku nr 1 na Orange i problem ustał. Potwierdziło to tylko moje podejrzenia, że problem leży w połączeniu pomiędzy lokalnym dostawcą Internetu a Orange.

Dalej jednak nie potrafię udowodnić po czyjej stronie jest wina. Któryś operator na pewno zawalił sprawę. Ja dostaję po głowie a system działa dość wolno, bo na uploadzie 1 Mb/s w głównym budynku to za długo system nie pociągnie.

Jak zwykle na koniec mojego wpisu podrzucę link do spisu treści mojego blogowania (wiem, wiem ta regułka zaczyna byc nidna:)) i zapraszam do czytania moich kolejnych wpisów. Mając na uwadze młodych blogerów (tych starszych zresztą też:)) polecam zapoznać się z tym wpisem, wasze wpisy tylko na tym zyskają, bo niektóre pomimo świetnej treści formatowanie mają bardzo niepoprawne. Ponadto polecam ten wpis na forum gdzie nasz admin forumowy Semtex opisał w przystępny sposób jak wrzucać grafikę na naszego bloga. Pozdrawiam Shaki81

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.