Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

Specjalista ds. teleinformatycznych - Czy posiadanie firmowej strony WWW to aż taki problem? cz.48

@Shaki81Specjalista ds. teleinformatycznych - Czy posiadanie firmowej strony WWW to aż taki problem? cz.4828.07.2014 14:52

Jakiś ten lipiec jest dla mnie niemożliwy. Z niczym nie mogę poradzić sobie na czas. Mam nadzieje, że w sierpniu wszystko się unormuje i wrócę do swojego "normalnego tempa". Dziś też mało brakowało a kolejna część specjalisty nie pojawiła by się, no ale w końcu jakoś się pozbierałem w sobie, zapraszam więc do kolejnej odsłony mojej batalii w pracy. Tym razem o umieszczaniu strony internetowej w sieci. Niby banalna sprawa, a wyszedł z tego problem jakich mało, no ale może po kolei.

Na początku lipca szpital zmienił dostawcę łącz internetowych na DSL od Orange, tak, tak wiem, że to kiepski pomysł, ale ich przedstawiciel przedstawił nam ofertę nie do przebicia, zresztą miałem już dość użerania się z różnymi operatorami, ale to temat na osobny wpis, który może kiedyś powstanie. W związku z tym otrzymaliśmy od operatora nowe routery o wdzięcznej nazwie CellPipe2013.

przekleństwo administratora
przekleństwo administratora

Przyjechał technik z Orange, podłączył router, sprawdził czy działa i po 10 minutach wszystko było w porządku, byłem bardzo mile zaskoczony szybkością instalacji i sprawdzenia. Dobrze się zaczyna współpraca z Orange pomyślałem wtedy (oj jak się wtedy myliłem:)) Po pierwszym, rozeznaniu w menu okazało się, że nie mogę przekierować portów, bo ta funkcja jest zablokowana. Tylko konsultant może wykonać takie przekierowanie. No to pięknie się zaczyna, żeby jedna z podstawowych funkcji routera była zablokowana. No dobra "szybki telefon" na infolinię i zaczęły się schody. Port 3389 potrzeby dla pulpitu zdalnego został przekierowany bez problemu, natomiast port 80 na którym pracuje mój serwer WWW nie może być przekierowany bo tego portu używa operator. No to się zaczyna, poprosiłem więc o przekierowanie portu 8080, który ponoć używa się w takich przypadkach.

Ustawiłem Apache do działania na porcie 8080 i zalogowałem się do panelu Home.pl, gdzie mam wykupioną domenę. Tam szybka zmiana portu przekierowania na nowy adres IP. Pojawiła się informacja, że odświeżenie przekierowania IP może potrwać do godziny. Ok zaczekamy. Po dwóch godzinach strona oczywiście nie działa. Pierwsza myśl - spieprzyłem coś w panelu home.pl, bo po wpisaniu w przeglądarce mojego nr IP (wraz z numerem portu - 8080) strona wyświetla się prawidłowo. Zalogowałem się sprawdziłem i wszystko wydaje się ok, zadzwoniłem więc na infolinie home.pl gdzie jeszcze raz całą procedurę przeprowadził ze mną konsultant. Szybko sprawnie i bez problemów. Po konfiguracji konsultant poinformował mnie o nawet godzinnym oczekiwaniu. Jestem zadowolony z takich konsultantów. Inne infolinie mogłyby się od nich uczyć.

tu jednak pracują profesjonaliści
tu jednak pracują profesjonaliści

Skoczył się dzień w pracy, dalej będę się martwił następnego dnia. Oczywiście w domu sprawdziłem czy strona działa no i nie działała. Następnego dnia zmieniłem Apache na Vertigoserv (swoją drogą brakuje tego programu w naszej bazie programów), myśląc, że Apache nie da rady działać na porcie 8080 (oczywiście myliłem się). Na vertigo również nie zadziałało (po zmianie portu z 80 na 8080). W odmętach Internetu wyczytałem, że domeny w home.pl odnoszą się tylko do portu 80 i ten port musi być otwarty na moim serwerze. Skoro Orange nie uwolni mi tego portu kolejny telefon do home.pl, gdzie konsultant wytłumaczył mi, że musi to być port 80 bo na innych nie ma możliwości przekierowania WWW. Zaś szybka i fachowa odpowiedź.

Ale co mi z takiej odpowiedzi skoro jestem w kropce, bo musi to być port 80, którego Orange mi nie uwolni. Super, jakby nie patrzeć d... zawsze z tyłu. Mam dość, mięło już kilka dni, a ja własnie zacząłem urlop. Olałem więc lekko sprawę. Może przez 2 tygodnie świat się nie zawali bez strony WWW. Oczywiście głupi Shaki zamiast odpoczywać na urlopie dalej kombinował co by tu zrobić. Podczas HotZlotu miałem niemiła rozmowę z władzami mojego szpitala, po której obawiałem się, że już nie będę miał gdzie pracować. No trudno, trzeba żyć dalej. Najwyżej zasilę szeregi bezrobotnych.

Po powrocie z urlopu kolejny telefon do home.pl, gdzie przedstawiłem całą sytuację jeszcze raz z nadzieją, że oni podrzucą mi jakieś rozwiązanie. W końcu nie tylko ja korzystałem z routera CellPipe2013. Rzeczywiście konsultant poinformował mnie, że w przypadku DSL od Orange są problemy z przekierowaniem. Zaoferował mi więc wykupienie hostingu u nich za niecałe 200 zł za rok. Pomyślałem, że to będzie chyba jedyne sensowne rozwiązanie. Przy okazji dostanę trochę miejsca na serwerze FTP do wykorzystania dla mnie. W sumie to spoko opcja. Po wykupieniu hostingu, skonfigurowaniu go z pomocą konsultanta wszystko w końcu zaczęło działać jak należy.

W tym miejscu chciałbym podziękować konsultantom z home.pl, którzy kilkakrotnie tłumaczyli mi co i jak, niejednokrotnie pomagając w sprawach których nie dotyczyły bezpośrednio panelu home.pl. Dziękuję.

Na koniec jeszcze spis treści i starczy na dziś:)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.