Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

Specjalista ds. teleinformatycznych i walka z Telekomunikacją Polską cz.18 (18.3)

@Shaki81Specjalista ds. teleinformatycznych i walka z Telekomunikacją Polską cz.18 (18.3) 16.01.2012 21:39

[image=tp]

Mam mieszane uczucia. Wiem, że jakiś czas temu pisałem, że moje kontakty w TP (zarówno prywatne jak i firmowe) są w jak najlepszy..., z drugiej jednak strony ostatnio też nie pochwaliłem zbytnio TP, tak więc mam mieszane uczucia co do tej "kochanej"firmy, ale to co przydarzyło mi się pół roku temu i teraz niedawno prosi o pomstę do Nieba.

Runda pierwsza - sierpień

Cała sprawa wygląda więc tak: Pewnego pięknego dnia (gdzieś w połowie sierpnia) dostaje informacje, że w budynkach 3 i 4 nie działają telefony, nie można się ani dodzwonić z zewnątrz, ani nie ma możliwości wykonania żadnego połączenia na zewnątrz. Natomiast wszystkie połączenia wewnątrz sieci wykonywane są bez problemów. Siecią telefoniczną w tych dwóch budynkach zarządza centrala CCA 2720 firmy Slican. Ok, przyjeżdżam, wyświetlacz systemowy nie wskazuje żadnego błędu. Program zarządzający też nie znalazł, żadnego problemu, logi OK. Ewentualny restart nie dał żadnego efektu.

Hm... Zgłosiłem problem do TP, technicy pojawili się szybko a nawet bardzo szybko, bo już po 6 godzinach od zgłoszenia awarii, popatrzyli i stwierdzili, że problem raczej (podkreślam raczej) jest po stronie miejskiej rozdzielni, a że w mieście są cztery rozdzielnie, muszą sprawdzić wszystkie. (No to się zaczyna, super, technicy nie wiedzą do której rozdzielni podłączony jest szpital i przychodnia). Po trzech dniach okazało się, że wszystkie rozdzielnie są w porządku, więc problem musi być po stronie naszej centrali (którą de facto kilka dni temu sprawdziłem). Wezwałem więc firmę, która zajmuje się konserwacją central telefonicznych. Kilka dni później przyjechał technik i stwierdził że... centrala jest jak najbardziej w porządku a wina jest po stronie dostawcy łącz telekomunikacyjnych (fanie się to nazywa, a chodzi o TP). Oczywiście kolejne zgłoszenie do TP, tym razem technicy pojawili się dopiero po 2 dnach (no przecież mają 48 godzin na diagnozę awarii). Przetestowali i upierali się przy swoim.

Od dwóch tygodni telefony nie działają a ja widzę jak jedni na drugich spychają problem. Po kilku dniach zebrałem więc techników TP i firmę od central i niech się dogadają. Okazało się, że jednak problem leży po stronie... TP, ale takimi uszkodzeniami zajmuje się inny pion TP i trzeba wezwać jakiś speców z Wrocławia. Pojawili się po kilku kolejnych dniach, walczyli, mierzyli, testowali chyba ze 3 dni. O dziwo, nawet w sobotę prosili o dostęp do pomieszczenia z centralą.

W sumie przez ten czas przewinęło się jakiś 20 specjalistów różnej maści specjalistów, którzy przychodzili i stwierdzali, że nie wiedzą.... NO COMMENT Ostatecznie okazało się, że uszkodzona była warstwa logiczna łącza PRA. Cała sprawa trwała jakieś 4 tygodnie, w tym czasie telefony nie działały a wszyscy wieszali psy na informatyku.

Runda druga - styczeń

Na początek nowego roku super prezent, znów ten sam problem. Zgłaszam do TP uszkodzenie łącza PRA, pojawiają się technicy i twierdzą, że łącze PRA jest w porządku. Wszystkie warstwy działają jak należy i tym razem to już centrala padła.

Oczywiście sprawdziłem ją jak poprzednio i tym razem tez nie było żadnych problemów. Wezwałem więc techników od central, którzy... oczywiście stwierdzili, że centrala jest w porządku. Technicy Ci sami zgłosili uszkodzenia łącza PRA i o dziwo następnego dnia pojawiło się dwóch panów z TP, z wrocławskiego pionu i ... naprawili łącze PRA. Cała operacja trwała 4 dni (poprzednim razem 4 tygodnie).

Runda trzecia ???

No mam nadzieje, że 3 rundy nie będzie. Chociaż serwisanci od central powiedzieli, mi, że stare łącza PRA mają to do siebie, że co jakiś czas "się zatykają". Teraz przynajmniej wiem jak i do kogo zgłaszać tego rodzaju uszkodzenie.

Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.