Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

Specjalista ds. teleinformatycznych walczy z telefonami. Cz.8

@Shaki81Specjalista ds. teleinformatycznych walczy z telefonami. Cz.830.05.2011 09:32

Wiem, Wiem, w zeszłym tygodniu miało być koniec, ale jeszcze trochę Was pomęczę. Kilkakrotnie pytaliście w komentarzach o system zarządzania centralami telefonicznymi. Tym razem chciałbym się skupić tylko na telefonach i napisać parę zdań co i jak, bo do tej pory pisałem o tym tylko zdawkowo. Od razu zaznaczam, że nie jestem żadnym specjalistą w tej dziedzinie, a wszystko co zrobiłem z centralami, udało mi się przy wydatnej pomocy Internetu, firm, które konserwowały centrale, oraz własnego samozaparcia:).

Moje zadania wynikające z posiadania sieci telefonicznych

Ze względu na posiadanie znacznej ilości telefonów (patrz drugi akapit) moje zadania to przede wszystkim utrzymanie w ciągłości działania wszystkich central i telefonów. Zawierają się w tym drobne konserwacje sprzętu, wymiana najstarszych i uszkodzonych modułów sieci telefonicznej (np. rozdzielnice, krosownice cz stare aparaty telefoniczne – jeszcze 2 miesiące temu miałem 2 aparaty z blatem, na którym wykręcano numery!) .

Modele i rozmieszczenie central.

Firma posiada trzy centrale telefoniczne rozlokowane w budynkach nr.1, nr.2 i nr.3 (ta centrala obsługuje budynek nr.3 i nr.4. W budynku nr.1 zainstalowana jest centrala CCT-1668 obsługująca 50 wewnętrznych i 10 zewnętrznych numerów telefonu. W budynku nr.2 zainstalowana jest centrala CCT-1668 obsługująca 30 wewnętrznych i 5 zewnętrznych numerów telefonu. Natomiast w budynku nr.3 zainstalowana jest centrala CCA-2720 obsługująca 100 wewnętrznych i 20 zewnętrznych numerów telefonu. W sumie ok 200 numerów telefonów do zarządzania i utrzymania w ciągłej eksploatacji. A to sumie tylko dodatkowe zadanie specjalisty ds. teleinformatycznych:). Większość aparatów telefonicznych firmy Dartel.

Zadania central.

Do zadań central należy: –Bliningowanie rozmów – czyli tworzenie spisów kto, gdzie telefonował i jak długo rozmawiał wraz ceną za każdą rozmowę –Nadawanie praw do rozmów do poszczególnych stref czyli rozmowy: wewnętrzne, lokalne, na wybrany numer kierunkowy, międzymiastowe (krajowe), zagraniczne, komórkowe, infolinie, systemy audiotele. Każdy z numerów może mieć nadaną dowolną strefę dzwonienia lub dowolną kombinację dwóch lub więcej stref. –Ustalanie max. długości rozmowy – jakiś czas temu dyrekcja zażyczyła sobie aby ograniczyć długość pojedynczego połączenia do 10 minut, bo są osoby, które potrafią rozmawiać nawet po pół godziny. Nadawanie możliwości podłączenia i korzystania z faxu (niestety jeszcze trochę ich mamy).

Oprogramowanie do zarządzania centralami

Do bilingowania wszystkich central używam programu BilingMan Do zarządzania centralami CCT-1668 używam programu ConfigMan (w wersji user lub admin – w zależności od tego jakie zadania mam przeprowadzić) Do zarządzania centralą CCA-2720 używam programu WinSerw. Programy są autorstwa firmy Slican, które zostały dostarczone przez firmę, która kiedyś zajmowała się konserwacją central telefonicznych. Niestety program WinSerw był programem dosowym i miał problemy z prać po Windows XP (często się zawieszał lub podawał błędne dane), dopiero niedawno zdobyłem program w wersji Windowsowej, nie zdążyłem go jeszcze przetestować, ale na pierwszy rzut oka wygląda podobnie.

Wnioski i plany na przyszłość.

He he pierwszy wniosek jaki mi się nasuwa to: Bez odpowiedniego przeszkolenia i żadnego doświadczenia jest to bardzo ciężki kawałek działu teleinformatycznego. Z drugiej jednak strony – jeśli znasz podstawy telekomunikacji oraz wiesz co nieco o komputerach to reszty można się szybko nauczyć. Drugi wniosek jaki mi się nasuwa, jest taki, że przy odpowiednim zarządzaniu połączeniami telefonicznymi, można zaoszczędzić nawet 1/4 kosztów użytkowania telefonów (wspominałem o tyk w którymś z moich wpisów). Jeśli wdrożone rozwiązania telefoniczne (centrale czy oprogramowanie) są jednorodne i jednej firmy to po odpowiednim szkoleniu i wdrożeniu nie ma za dużo pracy. Jeśli chodzi o plany na przyszłość to przede wszystkim wdrożeniem rozwiązań VoIP, co wraz z zintegrowaniem z siecią komputerową pomoże jeszcze ograniczyć koszty rozmów. Jak zwykle zapraszam do zadawania pytań.

Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.