Blog (3)
Komentarze (44)
Recenzje (0)

Trybik w dużej maszynie

@silvestrTrybik w dużej maszynie25.05.2012 14:20

Pracuje w korporacji w dziale IT (dział LAN/WAN). Ostatnio przynajmniej raz w miesiącu biorę udział w jakiejś rekrutacji do różnych firm (takie hobby :)). Moje miasto słynie z bardzo dobrze rozwiniętego rynku IT i nie można tu narzekać na brak ofert pracy. Niestety w związku z tym, że jest ich dużo to jest problem jest z ich jakością, ponieważ o ile na papierze jest wszystko ładnie napisane w obcym języku, o tyle jak idę na rozmowę to okazuje się iż wcale nie jest tak kolorowo. W moim mieście pojawiła się jakieś 2 lata temu jedna z większych znanych firm. Marka bardzo znana, ostatnio też słynna u nas z racji pewnej afery. Firma ta uruchomiła u nas swoje centrum usług i delikatnie rzecz ujmując, robi na lokalnym rynku trzęsienie ziemi. Owe trzęsienie ziemi ma związek z stawkami jakie proponują pracownikom, które niejednokrotnie są 2 razy większe od obecnych zarobków co przyczynia się do rotacji w firmach niestety moim zdaniem jest to okupione brakiem możliwości rozwoju. Owa firma robiła do mnie 3 podejścia, 2 razy podziękowałem na etapie rekrutacji telefonicznej, za 3 razem zadzwonił kierownik jednego z zespołów i zaprosił mnie na rozmowę. Niechętnie, ale się zgodziłem.

Umówiliśmy się na 10. Byłem jakieś 10 minut wcześniej. Kierownik zjawił się o 10:20. Przenieśliśmy się do pokoju i tam rozpoczęła się rozmowa. Rozmowa w całości po angielsku. Na początku tradycyjnie, pan opowiedział czym się firma zajmuje, opisał z grubsza moje stanowisko pracy, wypytał o moje doświadczenie itd. Po wszystkim ja mogłem zadawać pytania.

Pan opisując moje stanowisko wymienił dość szeroki spektrum producentów urządzeń, którymi będę administrował. Spektrum tak szerokie, że niestety z niektórymi nie miałem nigdy styczności, a zapoznanie się z nimi wiąże się z szkoleniem autoryzowanym lub wewnętrznym, ponieważ co vendor to inne smaczki, kruczki w konfiguracji itp. Zatem pierwsze moje pytanie: jak ze szkoleniami? Spektrum szerokie to i pewnie szkolenia Państwo przeprowadzacie. Odpowiedź: Szkolenia owszem są. Jedzie pan do pewnego kraju w europie. Tam przez około 2 tygodnie ma pan szkolenia ze wszystkich tych urządzeń i przedstawione zostaną panu procedury (moje ulubione pojęcie w korporacji: PROCEDURA). Pan dodał, iż w razie jakbym po szkoleniu czegoś nie wiedział to w każdej chwili będę mógł zadzwonić do osoby zza granicy, która mi powie co mam zrobić.

Kolejne moje pytanie: Czy będę opracowywał jakieś zmiany w infrastrukturze? Czy będę miał okazje konfigurować urządzenia w sposób bardziej zaawansowany? (pytanie dosłownie brzmiało trochę inaczej, ale nie chce się tutaj rozpisywać bo chcę tylko ująć meritum pytania). Odpowiedź: Nie. Nie będzie Pan tego robił, ponieważ odpowiedzialni za to ludzie pracują w naszym centrum, w kraju, do którego miałem jechać na szkolenie. Tutaj mamy typową utrzymaniówkę tego co zostało już wdrożone i rozwiązujemy problemy w działającej już infrastrukturze. Może pan opracować zmianę i przesłać ją do administratora, który ją wdroży.

Zatem pytanie z mojej strony: Proszę mi przedstawić jeden z przykładowych problemów, z którym będę miał do czynienia. Może to być jeden z problemów, który wystąpił ostatnio w infrastrukturze i Pański zespół go rozwiązał. Odpowiedź: Nie odpowiem panu na to pytanie, ponieważ zespół jeszcze nie powstał i nie wiemy tak do końca co nas czeka.

Ostatnie pytanie z mojej strony: czy jako pracownik premium partnera wszystkich tych vendorów, których pan wymienił będę miał dostęp do materiałów szkoleniowych udostępnianych przez te firmy tylko dla premium partnerów. Opisałem mu dokładnie o co mi chodzi, i wam też już tłumacze o co chodzi: wielu dużych producentów udostępnia dokumentacje i materiały szkoleniowe, które są dostępne tylko dla ich najlepszych klientów lub partnerów handlowych, robiących największe zakupy czy też sprzedających - w przypadku handlowców . Są to zazwyczaj materiały w postaci labów, szkolenia w postaci filmów video na których są wytłumaczone konkretne technologie, dokumentacje do produktów, które nie są dostępne publicznie. Bardzo często dokumentacja dostępna publicznie w zupełności wystarcza, ale w przypadku gdy chcemy wdrożyć technologie, w nietypowy sposób w dosyć rozbudowanym środowisku to taka dokumentacja się przydaje, a jeśli jesteśmy handlowcami to możemy poznać produkt, który sprzedajemy. Ponadto w przypadku gdy robimy certyfikaty danego vendora , często znajdziemy tam dużo ciekawych materiałów pomocnych w przygotowaniu się do egzaminu. Niestety w odpowiedzi Pan powiedział mi iż nie ma pojęcia o czym mówię, ale sprawdzi i mi podeśle na maila odpowiedź w przeciągu 2 dni. Niestety nie otrzymałem odpowiedzi mailowej.

Potem przeszliśmy do kwestii warunków finansowych. Przedstawiłem swoje oczekiwania finansowe. Nie zrobiły większego wrażenia na kierowniku choć przyznam iż podałem stawkę zaporową z nadzieją iż firma mi podziękuje. Wręcz przeciwnie. Zostałem zaproszony do drugiego etapu rekrutacji, ale z niego zrezygnowałem, ponieważ już wiedziałem na czym stoję i szkoda mi było czasu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.