Blog (56)
Komentarze (223)
Recenzje (0)

Pani Krysia z księgowości plus – odcinek 1: infolinie, pomoc techniczne i inne rozmówki

@siwPani Krysia z księgowości plus – odcinek 1: infolinie, pomoc techniczne i inne rozmówki11.08.2013 18:18

Pracuje jako serwisant w firmie informatycznej i z racji tego, że lubię pisać to dziele się historiami z mojej pracy w serii Pani Krysia z księgowości na osobistym blogu dobrych programów. Ale ciągle mi mało i zostawiam mnóstwo niedopowiedzeń. Dlatego też postanowiłem zacząć pisać bliźniaczy cykl. „Pani Krysia” z plusem będzie służyć do tego aby umieszczać w nim wszystkie ogólnikowe rzeczy, bez konkretnych historii. Jak to wszystko będzie wyglądać to się wszyscy przekonamy, bo ja sam nie wiem co z tego będzie.

Pierwszy odcinek jest poświęcony pewnym podmiotom, które powstały z racji tego, że nie ma ludzi wszechwiedzących, zagadnień jest coraz więcej, a nasz czas jest ograniczony i przede wszystkim nasze mózgi mają jakieś ograniczenie. Zdradził mnie trochę tytuł, mam na myśli pomoc techniczną dotyczą zarówno sprzętu jak i oprogramowania.

W mojej pracy więcej jednak rozmawiam z ludźmi od oprogramowania i usług. I pewnie myślicie, że będę narzekał, obrażał i wytykał błędy ludziom siedzących po drugiej stronie słuchawki/komputera. A nie… Ten wpis będzie wolny od takich rzeczy, znajdą się w nim pozytywne emocje. Przede wszystkim wielki podziw i szacunek dla ludzi z pomocy technicznej – a dlatego, że przez całe 8 godzin muszą pracować z ludźmi, a jacy ludzie potrafią być to każdy wie.

Jest pewien skecz, który oddaje co mam na myśli: [youtube=https://www.youtube.com/watch?v=SckLHjY76ao]

Przy rozmowie telefonicznej może się zdarzyć tak, że poczekamy trochę na konsultanta, z drugiej jednak strony jeśli kontaktujemy się mailowo to odpowiedź też trochę do nas idzie. Wynika to z prostej przyczyny – nie jesteśmy sami na tym świecie i nie tylko my możemy korzystać z pomocy.

Oczywiście nie mówię tu o infoliniach wielkich operatorów telekomunikacyjnych, ponieważ tam na słuchawce spotkamy się ze specyficzną grupą konsultantów, którzy mają relatywnie wąskie pole manewru. W pracy zdarzyło mi się dwukrotnie, że nie uzyskałem pomocy, ale to tylko dlatego, iż nie mogłem się dodzwonić (raz nikt nie podnosił słuchawki, drugi raz była wielka kolejka – w obu przypadkach dzwoniłem na inny numer). Myślę, że nikomu się nic nie stanie, jeśli powiem, że chodzi o program Płatnik.

Na szczęście wykorzystując wiedzę mojego szefa, Internet i własną głowę udało mi się rozwiązać problem. Także nie ma gniewu i w sumie to jedynie mogę pozdrowić Panie i Panów z Zakładu Ubezpieczeń społecznych. :) Wprawdzie dalej nie wiem jaki numer wykręcać w sprawie tego programu, ale znam myślę, że poznałem płatnika na tyle, że poradzę sobie z jego okiełznaniem.

Przy korzystaniu z pomocy technicznej musimy pamiętać o wyposażeniu się w numerki pomagające weryfikować naszą tożsamość . Mam tu na myśli NIP, REGON, id klienta, numer licencji, PIN czy cokolwiek innego co pozwala stwierdzić osobie po drugiej stronie, że korzystamy z rozwiązań danej firmy.

Opisując dokładnie trapiący nas problem mamy duże szanse, że wspólnymi siłami uda się znaleźć rozwiązanie problemu. Obiecałem, że w tekście nie będzie negatywnych opinii, ale pojawią się konkretne firmy, gdzie pomoc techniczna uratowała mi kilka razy du… yyy tyłek(nie można być wulgarnym) i podziękowania dla nich.

Kolejność przypadkowa i nie są to wszystkie firmy, z którymi się kontaktowałem: KIR S.A, Progman, Reset2, Sygnity, Wapro(tutaj widziałem tylko system zgłoszeń serwisowych i jest to bardzo fajne rozwiązanie).

[Sekcja, której nie trzeba czytać – ot takie luźne(osobiste) gadanie autora]

Tak po cichu mówiąc: W jednej firmie na słuchawce siedzi pewna kobieta o bajecznym, anielskim głosie i jeśli jeszcze raz będę miał przyjemność tam zadzwonić i akurat Ona będzie po drugiej stronie to chyba ją zaproszę na kawę – w sumie do Warszawy nie mam, aż tak daleko. :P

[Koniec sekcji, której nie trzeba czytać]

Mam taki dylemat, z jednej strony mogę korzystać z pomocy technicznej i poszerzać listę firm, z którymi zamieniam słówko, a z drugiej wolałbym żeby wszystko sprawnie działało. Aby klient był zadowolony i nie musiał tracić nerwów na zrozumienie świata komputerów. Pozdrawiam wszystkich ludzi na słuchawkach i do usłyszenia. :)

Wszystkie wpisy & FAQ

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.