Blog (1)
Komentarze (0)
Recenzje (0)

Jak zadbać o SEO sklepu internetowego?

@smartbuzzJak zadbać o SEO sklepu internetowego?18.11.2021 21:16

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, co zrobić, aby był lepiej widoczny w Google? Przygotowaliśmy dla Ciebie garść porad, dzięki którym poprawisz pozycję swojego e-commerce w SERP-ach.

Źródło zdjęć: © unsplash.com
Źródło zdjęć: © unsplash.com

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to rozległy proces, gdzie z jednej strony należy zadbać o odpowiednie treści, a z drugiej o optymalizację techniczną. Poniżej poruszamy kilka najważniejszych aspektów.

Podział na kategorie

Dużą rolę w SEO e-commerce odgrywają kategorie, które powinny być funkcjonalne, tak aby użytkownik łatwo poruszał się po stronie i mógł znaleźć upragniony produkt. To też dobra okazja, by przemycić do adresów URL kategorii słowa kluczowe. Idealną sytuacją jest również dodawanie opisów kategorii, które będą dobrym sygnałem dla wyszukiwarek. Można w nich zamieścić na przykład linki do wpisów blogowych, czyli najważniejsze frazy.

Meta tagi

Istotne jest również uzupełnianie meta tagów – title i description, nie tylko na stronach kategorii, ale i produktów. Meta description to krótki, liczący 160 znaków opis widoczny w wynikach wyszukiwania. Powinien zachęcać użytkowników do kliknięcia. W tym celu warto w nim zawrzeć wezwania do działania, czyli tzw. call to action. Zmorą wielu sklepów internetowych jest natomiast generowanie automatycznych meta title, czyli tytułów stron, które pojawiają się na karcie przeglądarki. Tymczasem powinny one być dedykowane pod każdą stronę, uwzględniając również słowa kluczowe. Meta title to jeden z ważniejszych czynników rankingowych.

Blog

Firmy, które blogują, mają zwykle większy ruch organiczny. Nic dziwnego, ponieważ wyświetlają się na więcej fraz kluczowych. Artykuły udzielają odpowiedzi na zapytania użytkowników, na przykład „Jak wymienić oponę?” lub „Gdzie pojechać na wakacje z dziećmi?”. Takie treści poradnikowe są doceniane przez Google’a, który lubi strony tworzące wartościowy content. To także korzyść dla czytelników, którzy chętnie sięgają po treści poradnikowe i inspiracyjne. Poza tym to dobra okazja, by pozycjonować sklep internetowy na frazy długoogonowe, czyli mniej konkurencyjne.

Szybkość strony

Ważnym czynnikiem w sklepach internetowych jest jej szybkość. Wolno ładujące się witryny powodują, że zwiększa się ich współczynnik odrzuceń. Użytkownik, który długo czeka na załadowanie się treści, opuszcza stronę i przechodzi na stronę konkurencji. Szybko ładujące się strony z produktami zachęcają do konwersji. Są także istotne w procesie indeksowania.

Sitemap

Warto również wdrożyć w obrębie swojej strony mapę xml, czyli spis wszystkich adresów w witrynie. To szczególnie istotne w przypadku dużych e-commerców lub nowych sklepów internetowych. Sitemapa ułatwia indeksowanie strony przez Google’a. Jeżeli sklep ma tysiące URL-i warto przygotować kilka map, na przykład osobną na podstrony i osobną na zdjęcia. A sklepy internetowe mają to do siebie, że obrazów akurat im nie brakuje.

SSL

Certyfikat SSL, który powoduje, że witryna prezentuje się jako zabezpieczona, to już prawdziwe must have. Jego brak odstrasza użytkowników, którzy nie mają pewności, że mają do czynienia w pełni bezpieczną witryną. Certyfikat gwarantuje, że dane klientów i wszystkie transakcje będą przetwarzane bez obaw.

O tym, jak jeszcze zwiększyć ruch w sklepie internetowym przeczytasz https://smartbuzz.pl/blog/jak-zwiekszyc-ruch-w-sklepie-internetowym

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.