Blog (9)
Komentarze (258)
Recenzje (6)

Godot Engine i 250 tysięcy zielonych

@synaptykGodot Engine i 250 tysięcy zielonych04.02.2020 15:06

Jeszcze nie wybrzmiała do końca informacja o premierze Godota 3.2, a już pojawiają się kolejne świetne wieści dotyczące tego otwartoźródłowego silnika.

Podczas tegorocznego GodotCon odbywającego się 3 i 4 lutego, Juan Linietsky ogłosił na początku swej przemowy o portowaniu silnika do Vulkan API, że Godot otrzymał Epic MegaGrant w wysokości 250,000 dolarów.

Nie było by w tym nic dziwnego ponieważ Godot wielokrotnie otrzymywał różne formy wsparcia finansowego, ale tym razem za tymi pieniędzmi stoi firma, która tworzy konkurencyjny silnik - Unreal Engine.

Wspólny wróg

Po chwili namysłu jednak okazuje się, że Epic może mieć(i prawdopodobnie ma) w tym zagraniu konkretny cel, oprócz polepszania sobie PR, dlatego przejdźmy do krótkiego podsumowania tych dwóch silników.

Unreal Engine jest to dojrzały silnik używany często do tworzenia fotorealistycznych i zaawansowanych graficznie produkcji 3D z otwartymi światami.

Godot mimo, że początkowo był silnikiem 3D, to z czasem zaczął z coraz większym naciskiem rozwijać silnik 2D oparty o piksele i dzisiaj jest jednym z podstawowych wyborów twórców gier przy tworzeniu dwuwymiarowych produkcji. Jest to jeszcze młody silnik, bo mający 6 lat(licząc od czasu otwarcia kodu źródłowego), dlatego w pewnych aspektach(głównie w 3D) jest w tyle za konkurencją i dogonienie większości funkcji może jeszcze potrwać jeszcze ze 2/3 lata.

Jak widać, zarówno Godot jak i Unreal są używane do tworzenia różnych typów gier, więc na tę chwilę zbytnio nie wchodzą sobie nawzajem w drogę.

Według mnie Epic zauważyło okazję w której może nieco osłabić swojego największego przeciwnika - Unity, który przez ostatnie kilka lat stał się używany przez większość twórców Indie oraz małych i średnich organizacji co świetnie obrazuje ten wykres ukazujący jakie silniki były używane ostatnio na Global Game Jam.

Dodatkowo sam fakt posiadania przez Godota licencji opensource, znacząco ułatwia tworzenie do niego płatnych modułów/usług sieciowych, które niszę jak myślę Epic Games w przeciągu kilku lat będzie chciało zagospodarować.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.