Blog (7)
Komentarze (294)
Recenzje (8)

100 GB internetu LTE dla firm za 25 PLN miesięcznie

@Szern100 GB internetu LTE dla firm za 25 PLN miesięcznie12.02.2015 23:40

Mój wpis będzie składał się z dwóch części. W pierwszej opiszę moje utarczki z Play'em po tym, jak moim zdaniem, firma nie chce się wywiązać z zawartej ze mną umowy. W drugiej natomiast opiszę, jak podpisać z Play'em umowę na firmowy nielimitowany mobilny internet LTE za 25 PLN miesięcznie brutto.

Część pierwsza: kupuję tani abonament w Play

Wszystko zaczęło się od tego, że szukałem bardzo taniego abonamentu dla kolejnego firmowego numeru. Znalazłem całkiem fajną ofertę za 9,99 PLN netto miesięcznie:

  • nielimitowane minuty do sieci PLAY
  • nielimitowane połączenia na stacjonarne
  • 300 MB pakiet internet
  • nielimitowany internet LTE przez 6 miesięcy (w zasięgu sieci LTE)

i dodatkowo: "Pakiety na próbę: pakiet 150 minut na połączenia do innych sieci i 50 SMS/MMS do wszystkich za 10 zł/miesiąc". Wszystko to podpisując umowę na zaledwie 15 miesięcy.

Oferta przed usunięciem jej fragmentu
Oferta przed usunięciem jej fragmentu

Oferta była dla mnie atrakcyjna (chodziło mi o firmową kartę, głównie do rozmów wewnątrz firmy i niewielkiej ilości rozmów na zewnątrz), więc spróbowałem zakupić abonament online.

Problem pierwszy: zakup

Niestety, próba zakupu online skutkowała komunikatem "The requested content cannot be loaded. Please try again later". Nie zrażony, zgłosiłem problem na forum Play'a i ku mojemu miłemu zaskoczeniu problem został bardzo szybko rozwiązany. Przy okazji wyciągnąłem stąd wniosek, że jestem pierwszą osobą, której udało się kupić opisywany abonament

Problem drugi: płacę za połączenia do innych sieci

Po otrzymaniu pierwszej faktury byłem nieco zaskoczony tym, że pojawiło się na niej kilka złotych za rozmowy do innych sieci. Wszak zgodnie z ofertą powinienem mieć aktywowany "pakiet na próbę" zawierający 150 minut rozmów do innych sieci, a z całą pewnością nie wykorzystano więcej niż jednej dziesiątej tego pakietu. Cóż, nie miałem zamiaru szarpać się o kilka złotych, ale wolałbym jednak mieć włączony ten pakiet na przyszłość...

Oferta w momencie zakupu
Oferta w momencie zakupu

Problem trzeci: brak pakietu, który był w ofercie

Podjąłem próbę łączenia opisywanego powyżej pakietu przez panel online. Niestety, nie udało mi się takiego pakietu znaleźć. Skorzystałem ponownie z forum Play'a, tym razem z mniejszym powodzeniem - odesłano mnie do wsparcia telefonicznego. Niestety, pierwszy konsultant, z którym rozmawiałem, stwierdził, że nie mam takiego pakietu na koncie. Mam wprawdzie włączony abonament, ale... nie mam podpisanej umowy z Play. Stwierdził, że kurier powinien mi dostarczyć umowę i odebrać podpisaną. Niestety, umowę od Play'a otrzymałem zwykłą pocztą, bez informacji o konieczności jej odesłania, ale za to... dwukrotnie. Dysponując umowa podpisaną przez Play, byłem raczej spokojny i konsultant nie mogąc się ze mną dogadać... rozłączył się!

Kolejna rozmowa z miłą konsultantką (która już nie robiła problemu z umową) zakończyła się fiaskiem o tyle, ze konsultantka poinformowała mnie, że nie ma możliwości aktywowania interesującego mnie pakietu i zasugerowała złożenie reklamacji. 30 października złożyłem reklamację online, następującej treści:

W ubiegłym miesiącu dokonałem przedłużenia umowy wybierając ofertę "FORMUŁA PLAY dla Firm 300 MB tylko SIM" znajdująca się pod adresem: http://dlafirm.play.pl/oferta/dla-przedluzajacych-umowe/play-abonament/ Znajduje się tam następująca informacja "Pakiety na próbę pakiet 150 minut na połączenia do innych sieci i 50 SMS/MMS do wszystkich za 10 zł/miesiąc" oraz dalej, przy składaniu zamówienia: "Dodatkowo: pakiet 150 minut na połączenia do innych sieci i 50 SMS/MMS do wszystkich za 10 zł/miesiąc |". 1. Proszę o skorygowanie faktury (...) na której nie został uwzględniony pakiet na próbę i naliczono opłaty poza abonamentem za połączenia głosowe i SMS-y. 2. Proszę o włączenie powyższego pakietu dla numeru (...) (nie mam takiej możliwości ani w moim panelu play24, nie udało mi się również zrobić tego telefonicznie).

Niestety, po dwóch tygodniach doczekałem się odpowiedzi, która choć uprzejma, jednak mnie nie zadowoliła.

Sprawdziłam, że 5 września 2014 roku przedłużono umowę dla numeru (...). Wybrana promocja to FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm 300 MB - tylko SIM z taryfą FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm. W jej skład wchodzi: - opłata abonamentowa 9,99 zł (12,29 zł z VAT) z aktywną e-fakturą i przy terminowych wpłatach, - nielimitowane minuty do sieci PLAY, - nielimitowane minuty na stacjonarne, - Pakiet Internet dla Firm 300MB. Wyjaśniam, że wspomniane w Pana zgłoszeniu pakiety nie obowiązują w powyższej ofercie i nie ma możliwości ich aktywowania. Niemniej jednak, w ramach dalszej dobrej współpracy reklamację uznałam i proponuję jedno z dwóch rozwiązań: - pozostanie przy obecnej ofercie i upust na abonament w wysokości 10 zł na trzy okresy rozliczeniowe (łącznie 30 zł), - wycofanie zawartego aneksu i powrót do poprzedniej oferty.

Gdyby nie to, że kilka dni przed otrzymaniem powyższej odpowiedzi Play "skorygował" ofertę na swojej stronie, wszystko byłoby w porządku. Ale ja miałem zrzuty ekranu oferty z momentu, kiedy ją wybierałem, więc złożyłem ponowną reklamację:

Niestety otrzymana od Państwa, zacytowana powyżej odpowiedź nie jest prawdziwa. Usunęli Państwo opisywany przeze mnie pakiet z oferty na stronie kilka dni temu, JUŻ PO ZAWARCIU ZE MNĄ UMOWY (mam na to dowody w postaci zrzutów ekranu i świadków). Żadna z Państwa propozycji (30 zł rekompensaty lub powrót do poprzedniej taryfy) nie jest dla mnie w najmniejszym stopniu satysfakcjonująca. Przyjmuję, że złamali Państwo warunki zawartej ze mną umowy i rozważę zwrócenie się do UOKiK oraz upublicznienia tej sprawy, a w ostateczności wkroczenie na drogę sądową.

Zacietrzewiłem się dlatego, że ewidentnie Play poprawił ofertę po mojej interwencji i próbował mi wmówić, że zawarłem umowę na innych warunkach. Ponieważ wiem, jak operatorzy egzekwują niedopełnienie umowy przez klienta, postanowiłem zastosować taki sam sposób postępowania wobec operatora. Kolejna odpowiedź przyszła po niemal trzech tygodniach, nie była już taka miła i w rzeczywistości nie wniosła do sprawy nic nowego. Play "poszedł w zaparte".

Ustaliłam, że 5 września 2014 roku za pośrednictwem sklepu internetowego zdecydował się Pan na przedłużenie umowy dla numeru (...) w ramach Oferty Promocyjnej „FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm 300 MB - tylko SIM” w taryfie FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm. Świadczenie usług dla numeru (...) odbywa się na podstawie „Regulaminu Oferty Promocyjnej FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm 300 MB”. Powyższy regulamin nie przewiduje możliwości aktywacji w ramach promocji „Pakietu 150 minut do innych sieci” oraz „Pakietu 50 SMS/MMS do wszystkich sieci”. Wyjaśniam, że aktywacja dodatkowych pakietów, niewynikających z oferty promocyjnej, jest możliwa w przypadku spełnienia warunków określonych w regulaminie danej usługi. W rozwiązaniu reklamacji, w ramach zachowania pozytywnych relacji, zaproponowano przyznanie 10 zł upustu na abonament na trzy okresy rozliczeniowe w przypadku pozostania przy aktualnej ofercie lub odstąpienie od aneksu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, co będzie równoznaczne z przywróceniem poprzednio obowiązującej oferty promocyjnej. Z uwagi na powyższe wyjaśnienia uznaję Pana odwołanie za niezasadne. Decyzja podjęta w rozpatrzeniu reklamacji zostaje podtrzymana.

Pozostał mi UOKiK, tym bardziej, że skontaktował się ze mną potraktowany w ten sam sposób przez Playa inny klient.

Część druga: LTE bez limitu za 35 PLN przez pół roku

Część oferty, na którą wcześniej nie zwróciłem uwagi to: "nielimitowany internet LTE przez 6 miesięcy (w zasięgu sieci LTE)". Tak się jednak złożyło, że niedawno zmieniałem formę abonamentu LTE (korzystam z Plusa) i wykorzystałem limit przed końcem okresu rozliczeniowego. W pierwszym odruchu chciałem dokupić pakiet, ale przypomniałem sobie o "dodatku" do problematycznego abonamentu. Nie namyślając się specjalnie wrzuciłem kartę w router i skorzystałem z LTE. Okazało się, że działa nieźle, rzeczywiście nie ma drastycznych limitów (zużywam kilkadziesiąt GB miesięcznie). Zrobiłem sobie lekkie rozpoznanie ofert i wyszło mi, ze ten telefoniczny abonament jest... najatrakcyjniejszą ofertą LTE na rynku! Opłata aktywacyjna (kwoty brutto) to 24,59 PLN, abonament miesięczny to 12,29 PLN, umowa na 15 miesięcy - to daje nam 208,94 PLN. Zakładając, że będziemy korzystać jedynie z internetu przez 6 miesięcy, daje nam to kwotę 34,82 PLN brutto miesięcznie za nielimitowany internet LTE (konieczna jest działalność gospodarcza). Nie znalazłem lepszej oferty na rynku.

LTE bez limitu za 25 PLN przez piętnaście miesięcy

Ostatnio oferta została uzupełniona o dodatkowy pakiet:

Nielimitowany Internet LTE dla Firm Dzięki pakietowi Nielimitowany Internet LTE korzystanie z transmisji danych w zasięgu technologii LTE nie pomniejsza pakietu z limitem transmisji danych. Pakiet jest cykliczny. Opłata za pakiet wynosi 15 zł netto/mies.

Jeśli więc chcielibyśmy używać nielimitowanego internetu LTE przez 15 miesięcy, to sumaryczny miesięczny koszt brutto zmniejszy się do 25 zł miesięcznie. Wystarczy po pierwszych sześciu miesiącach aktywować pakiet "Nielimitowany Internet LTE" za 18,45 zł brutto miesięcznie.

Trzy pierwsze wiersze to Play LTE, a trzy kolejne to Plus LTE
Trzy pierwsze wiersze to Play LTE, a trzy kolejne to Plus LTE

Czy rzeczywiście pakiet nie posiada limitu? Oczywiście, że posiada. Zapis z umowy mówi o prawie operatora do obniżenia prędkości transmisji danych do 2 Mb/s (pobieranie) i 384 kb/s (wysyłanie) po przekroczeniu przez nas limitu 100 GB (punkt V.4). Mnie się jednak nie udało tego doświadczyć.

Poniżej podaję link do oferty: http://dlafirm.play.pl/oferta/dla-przedluzajacych-umowe/play-abonament.... Na te stronie musimy znaleźć "RePlay FORMUŁA PLAY Unlimited dla Firm - tylko SIM".

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.