Blog (59)
Komentarze (261)
Recenzje (1)

O tym, jak Orange zwrócił pięć tysięcy złotych

@tomekbO tym, jak Orange zwrócił pięć tysięcy złotych26.09.2012 17:48

Pamiętacie naszą przygodę z rachunkiem z Oragne, który spuchł nagle bez wyraźnego powodu? Przeprowadziliśmy wtedy małe dochodzenie i okazało się, że na fakturach za ostatnie miesiące wykryliśmy cały szereg nieprawidłowości.

Zgodnie z sugestią Ekspera Orange, który wypowiadał się pod tą publikacją, zgłosiliśmy reklamację za pomocą profilu Orange na Facebooku. Mieliśmy pewne obawy co do takiej formy kontaktu, okazało się jednak, że reklamacja trafiła w kompetentne ręce konkretnej osoby i sprawa bardzo szybko nabrała tempa.

Przy okazji warto chyba dodać, że kilku użytkowników śledzących temat zrobiło podobnie ze swoimi problemami i dotarły do nas sygnały, że nawet bez powoływania się na ten przypadek i związek z dobrymiprogramami, udało im się przynajmniej częściowo uzyskać satysfakcjonujące rozwiązanie.

Wracając jednak do naszego przypadku - Orange uznał praktycznie wszystkie zgłoszone nieprawidłowości jako efekt niedopatrzenia po stronie operatora. Wyjątkiem okazało się naliczanie opłat do operatora Play po stawce 0,60 zł netto za minutę. Połączenia naliczane były prawidłowo, nieprawidłowo prezentowane były jedynie na fakturach dla numerów w planie taryfowym Firma, co ponoć ma zostać w przyszłości poprawione. Otrzymaliśmy bardzo obszerny arkusz szczegółowo analizujący całą sytuację, faktury korygujące i pismo z przeprosinami i wyjaśnieniem zaistniałej sytuacji.

Okazało się, że za okres od stycznia do sierpnia 2012 operator doszukał się nieprawidłowości na kwotę 5 013,62 zł z VAT. Wystawiono odpowiednie faktury korygujące i na naszym koncie abonenckim pojawiła się nadpłata. Przyznam, że sami mieliśmy dość mieszane odczucia - z jednej strony, podejście Orange okazało się bardzo profesjonalne i chyba każdy ucieszyłby się znajdując w spodniach z zeszłego sezonu pięć tysięcy złotych, z drugiej strony kwota jest świadectwem poważnej skali problemu.

Doradca obsługujący przypadek zainterweniował także do działu technicznego celem usunięcia problemu z błędnym naliczaniem opłaty za usługę Biznes Grupa i zapewnił, że sprawdzi także przyszłą fakturę, czy aby na pewno problem został rozwiązany.

Jeśli ktoś znalazłby się w podobnej sytuacji, czego oczywiście nikomu nie życzymy, polecamy kontakt z centrum obsługi Orange na Facebooku. Komunikacja tym kanałem przebiega bardzo sprawnie, nie ma się wrażenia że problem ginie w próżni. Widać też, że nawet duża firma rządząca się bardzo skomplikowanymi procedurami może bez problemu znaleźć w swoich zastępach ludzką twarz, która okaże się sympatyczna i autentycznie pomocna.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.