Blog (443)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Dźwięczne cygaro od Xiaomi — recenzja Xiaomi TV Soundbar

@wojtekadamsDźwięczne cygaro od Xiaomi — recenzja Xiaomi TV Soundbar 18.07.2018 19:57

Finał mundialu już za nami! Choć nasza drużyna zasłużenie odpadła już w starciach grupowych, to nadal żywnie kibicowałem reprezentacji Chorwacji i Belgii. Obie stanęły na podium, jednak nie sięgnęły po Puchar Świata.

Odkąd kupiłem mojego już kilkuletniego Samsunga Smart TV, to od samego początku narzekałem na jakość dźwięku jego „pierdziawek". Mundial to dobry czas, aby to „upgrejdnąć” - pomyślałem i zacząłem się rozglądać za „czymś”, co zrewolucjonizuje dźwięk w moim salonie. Nie chciałem wydać więcej niż 100$ ani mniej niż 80$. W moim osiedlowym markecie znalazłem Soundbar Samsunga, który wydawał się dość atrakcyjny. Jednak zanim doszło do ostatecznej transakcji z kasjerką Carrefour, postanowiłem zerknąć na znienawidzony przez moją skarbonkę Gearbest.

No i stało się. W ofercie sklepu pojawił się Xiaomi TV Soundbar, cena 99$ — przycisk „Buy now” sam się wcisnął, a pani kasjerka zapłakała. Po niecałych dwóch tygodniach od zamówienia głośnik-cygaro dotarł do progu moich drzwi.

Xiaomi podeszło dość ascetycznie z opakowaniem dla tego produktu. Jest to po prostu najzwyklejszy karton z prostym nadrukiem, wręcz zarysem soundbara.

[1/2]
[2/2]

W środku urządzenia znajduje pod warstwą ochronnego styropianu. W zestawie poza głośnikiem Xiaomi znajdziemy dwie śruby montażowe do zawieszenia zestawu na ścianie, przewód coaxial S/PDIF i małą ulotkę w szlaczkowo-domkowym języku, a no i zasilacz 16 V/2,5 A z chińskim wtykiem (była potrzebna przejściówka).

[1/2]
[2/2]
Xiaomi po skandynawsku czy lata 60”?

Soundbar ma dość charakterystyczny i niecodzienny wygląd — porównując go z konkurencją. Szarą tkaniną (dzianina jersey) została pokryta osłona głośników. Obudowa wykonana została z białego plastiku o zaokrąglonych krawędziach. Wszystko „zgrywa” się w stylową całość, która na pewno wyróżni się w salonie.

[1/2]
[2/2]

Na górze soundbara znajduje się kilka przycisków, dzięki którym wybierzemy źródło dźwięku lub dostroimy głośność. Wejścia audio (optyczny spdif — TOSLINK, koaksjalne (coaxial) S/PDIF, RCA i AUX) znajdują się z tyłu, we wgłębieniu, wraz z miejscem na wtyczkę zasilania.

[1/2]
[2/2]

Na pleckach głośnika producent umieścił dwa otwory, abyśmy mogli zawiesić go na ścianie.

Podłączenie sprzętu jest banalnie proste. Wystarczy wybrać, z którego wejścia dźwięku chcemy skorzystać i podłączyć je przewodem do źródła. W zestawie brakuje pilota i czasem może nam sprawić problem, bo aby pogłośnić lub ściszyć dźwięk, będziemy musieli ruszyć swoje cztery litery z kanapy. W moim telewizorze ten problem występuje tylko w połączeniu przez optyczny S/PDIF, więc wybrałem RCA.

Xiaomi Soundbar także otrzymał wsparcie dla Bluetooth, bez problemu można sprawować go z telefonem i przekierować cały dźwięk na cygaro. Oczywiście występuje lekkie opóźnienie. Nie stanowi to problemu oczywiście dla samej muzyki.

Miodna jakość dźwięku

Soundbar cholernie mnie zaskoczył — w pozytywnym sensie, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego niską cenę. Myślę, że Xiaomi skoncentrowało się, aby skroić głośnik pod kątem oglądania filmów. Na uwagę zasługuje mocno brzmiący bass. Tony średnie i wysokie są wyraźnie zanzaczone, choć czasem brakuje im wigoru. A Dialogi w filmach są wręcz prawdziwe. Nie ma co oszukiwać, że ze standardowymi „perdziawkami" w TV ten soundbar wygrywa zawsze.

Na ten sukces składa się, aż ośmiu odrębnych głośników:

  • dwa 20-rdzeniowe, kopułowe głośniki wysokotonowe o średnicy 0,75 cala
  • dwa niskotonowe subwoofery o średnicy 2,5 cala
  • cztery pasywne promienniki pasywne 70 × 55 mm

Impedancja nominalna to 6 Ohm, zaś pasmo przenoszenia 50 Hz ~ 25000 Hz (-10dB).

Ogólnie rzecz biorąc, Soundbar Xiaomi ma spełnia świetnie swoją pracę, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego cenę. Jego wgląd także jest niczego sobie, chociaż szkoda, że producent nie zdecydował się “wpuścić” na rynek alternatywnej wersji kolorystycznej. Bo nie ma co się oszukiwać, że większość znać sprzęt RTV ma wersji czarnej. Jedyny problem, jaki mi doskwiera to brak możliwości sterowaniem głośnością na odległość. Mały pilot by się przydał lub wsparcie dla aplikacji Mi Home — w końcu urządzenie ma Bluetooth!

Dźwięczne Cygaro możecie wyrwać oczywiście na Gearbest! Aktualnie znajduje się w promocji 20% mniej niż zapłaciłem, czyli 79,99$ - brać nie gadać! Ja poczułem „upgrejd" na własnych uszach, więc każdy powinien!

Aktualizacja 25.07.2018:

Jedna promocja się skończyła, to czas na drugą! Po wpisaniu kuponu:

IT$CNXMI33

cena tego sound bara spadnie do 69,99$ - akcja jest ograniczona w czasie i w ilości promocyjnych sztuk! Jest ich tylko czterysta.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.