Blog (6)
Komentarze (209)
Recenzje (0)

Problem z Outlook.com i pomoc techniczna Microsoftu — ciąg dalszy 2016-06-06

@WybrykProblem z Outlook.com i pomoc techniczna Microsoftu — ciąg dalszy 2016-06-0606.06.2016 16:13

2016-06-06 Czara się przelała i sam wziąłem się do pracy.

Od ostatniego wpisu Microsoft wiele razy się ze mną kontaktował ale nie widziałem żadnych postępów w pracach nad rozwiązaniem problemu (dla przypomnienia: Poprzedni wpis ). Cała sytuacja zaczęła mnie dosyć mocno irytować, ponieważ niezliczoną ilość razy prosili mnie np. o sprawdzenie czy aby na pewno nie mam tej gęby gdzieć w kontaktach. Tak jakby nie mieli pomysłu co robić lub brakowało im kogoś kompetentnego, kto poważnie podejdzie do tematu. Trzeba im jednak przyznać, że zaangażowanie z ich strony było spore, bo regularnie nękali mnie telefonami.

Mimo wszystko moja irytacja niebezpiecznie zbliżała się do punktu krytycznego. Zacząłem się zastanawiać jacy "specjaliści" pracują w Microsofcie skoro potrafię ich zaskoczyć prostym pytaniem.

Przykład: Człowiek ze wsparcia zainstalował na moim laptopie program Fiddler do ściągania logów z przeglądarki (w uproszczeniu). Podczas instalacji wyskakiwał pierdyliard komunikatów o dodanie certyfikatów, które człowiek ten beztrosko akceptował. Za każdym razem gdy kończył pracę ja ten program usuwałem z systemu razem z tym całym certyfikowanym syfem. Pewnego razu pozytywnie mnie zaskoczył pytaniem, czy na zakończenie pracy ma odinstalować program. Pomyślałem, że mógłbym zrobić to samodzielnie, bo zajmuje to jakieś 2 minuty, ale wbrew sobie odpowiedziałem, że tak. Odinstalował Fiddlera i już chciał się rozłączyć, kiedy z moich ust wyrwało się pytanie czy mógłby również usunąć certyfikaty, które wcześniej pododawał. I tutaj niestety padło z jego ust pytanie: "Jakie certyfikaty?!". Po któtkim wyjaśnieniu, zaczął się błąkać po systemie nie bardzo wiedząc gdzie ich szukać. Po chwili z zażenowaniem powiedziałem mu, żeby dał już spokój i że sam je sobie odinstaluję...

Jakieś półtora tygodnia temu (jeszcze w maju) otrzymałem telefon z prośbą o ponowne sprawdzenie kontaktów oraz o odłączenie na kilka dni wszystkich urządzeń od serwera Exchange. Wtedy moje oczy nabiegły krwią a w moich żyłach popłynął napalm. Odłączenie się od serwera sprawiłoby, że traciłbym dziennie baaardzo dużo czasu. Jako, że go szanuję postanowiłem jeszcze raz, samodzielnie spróbować znaleźć przyczynę problemu z profilem.... i znalazłem coś bardzo ciekawego i niepokojącego zarazem. Opisałem wszystko w mailu do człowieka ze wsparcia. Nie musiałem długo czekać na reakcję. Następnego dnia otrzymałem telefon z kilkoma pytaniami i informacją, że odezwą sie do mnie za 2 dni. Nie odezwali się. Dzisiaj napisałem im maila z pytaniem, czy mają dla mnie jakieś informacje. Otrzymałem odpowiedź: ...I would like to inform you that we are still working on the issue and there is no ETA. This may take some more time and I will share the updates with you by next week Monday... Czekam. Mam nadzieję, że moje informacje do czegoś im się przydadzą. Jeżeli tak, to może się u nich zatrudnię...;)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.