Blog (189)
Komentarze (5.3k)
Recenzje (8)

Kupujemy PS4- Amazon vs sklepy w Polsce

@xomo_plKupujemy PS4- Amazon vs sklepy w Polsce31.08.2013 22:18

Wiele osób zastanawia się gdzie kupić swoją nową konsolę, czy to tytułowe PS4 czy dowolną inną. Podobny dylemat mamy też przy zakupie innych sprzętów jak laptopy czy inny...

W dzisiejszym wpisie porównamy ofertę sklepów w Polsce z ofertą Amazonu w UK i Niemczech. Zapewne zastanawiacie się czemu używam określenia "sklepy w Polsce" zamiast "polskie sklepy"- wyjaśnienie jest bardzo proste: wiele sklepów w Polsce są "filiami" zagranicznych koncernów handlowych- myślę tu głównie o dużych marketach i chciałem podkreślić to co niby wszyscy wiedzą... ;)

Porównanie przeprowadzę w trzech kategoriach:

1)cena i oferta (dostępność ciekawych zestawów etc.) 2) podejście do klienta 3) naprawy/ zwroty/ gwarancja

1) Amazon UK

jako pierwszego przeanalizujemy brytyjskiego amazon'a, który słynie z dobrych cen i świetnego podejścia do klienta...

1) cena i oferta jeśli chodzi o PS4 to oferta jest taka sama jak w Polsce- oferowany jest zestaw "standardowy" PS4 za nieco ponad 1800zł (349 funty*5.21). Drogo? W Polsce nie wiele taniej a w razie awarii jesteśmy ok 2 tygodni minimum bez konsoli / innego sprzętu / i to zakładając pomyślne dla nas rozwiązanie sprawy...

2) podejście do klienta AmazonUK, podobnie jak jego starszy brat z USA słynie ze świetnego podejścia do klienta, w myśl zasady "klient nasz pan". Niektórzy przytaczają w tym miejscu następujące słowa "klient dla Amazonu ma rację nawet jak jej nie ma" :D Amazon jest sklepem nastawionym na klienta jak żaden w Polsce. Każdy problem starają się rozwiązać na korzyść kupującego....

3) naprawa/zwrot produktu to właśnie ten podpunkt buduje siłę amazonu UK, który cenowo jak zobaczyliście wyżej jest na podobnym a nawet wyższym poziomie jeśli pod uwagę weźmiemy realny kurs walut banku a nie średni Google'a. Brytyjski Amazon oferuje nam: - przez okres roku* od zakupu, w razie wystąpienia problemu ze sprzętem (np awarii) bezpłatną wymianę na wolny od wad egzemplarz, przy czym nie wygląda to jak w Polsce, gdzie najpierw odsyłamy wadliwy, czekamy na ekspertyzę i dopiero nowy. W AmazonUK to sklep nam wysyła nowy sprzęt (np. konsole) i w międzyczasie odbiera od nas wadliwy. [warto zauważyć, że nieraz można było przeczytać, że Amazon rezygnował z odbioru wadliwego egzemplarza zostawiając go klientowi...] Na coś takiego w sklepie w Polsce nie ma szans... * chyba, że przy produkcie napisano, że przez 2 lata Oczywiście poza tym mamy możliwość skorzystania z gwarancji producenta, która coraz częściej może być zrealizowana w Polsce. Pytanie tylko po co skoro Amazon oferuje tak dobre warunki...

Amazon UK- o czym muszę pamiętać robiąc zakupy z Polski?

1) przeliczając ceny wejdź na stronę banku, gdzie masz konto i sprawdź kurs walut. Nie sugeruj się Google przy przeliczaniu walut słynna formułka "[kwota waluta] in pln" gdyż jest to kurs średni, nijak odnoszący się do tego, którym bank się posługuje

2) potrzebujesz karty obsługującej płatności online [z kodem CVV], Amazon nie akceptuje popularnych u nas przelewów.

3) pamiętaj o podwójnym przewalutowaniu w większości banków w Polsce: z PLN na € i dopiero na Funty. Wyjątek to konto walutowe w Funtach. Jeśli robisz dużo transakcji warto przemyśleć założenie takiego konta gdyż możesz zaoszczędzić na przewalutowaniu.

4) Amazon pobiera z twojej karty pieniądze dopiero w dniu wysyłki, nigdy wcześniej, nawet jak jest to preorder, czyli zamówienie przedpremierowe .

5) pamiętaj o zaopatrzeniu się w przejściówkę z wtyczki brytyjskiej na europejską (czasem Amazon dodaje taką za darmo do paczki)

amazon
amazon

Amazon Niemcy- niby Amazon ale inne zasady

Wielu myśli, że Amazon we wszystkich oddziałach ma te same zasady. Błąd. Amazon w Niemczech ma troszkę inne zasady punktu 3: gwarancje, zwroty.

3) Inaczej niż brytyjski, niemiecki Amazon oferuje nam 2 letnią gwarancję sklepową ale: - tylko przez pierwsze 30 dni mamy wymianę na nowy na zasadzie jak w brytyjskim sklepie - po 30 dniach oferowany nam jest tylko zwrot kosztów zakupu ale najpierw musimy im wysłać konsolę. Koszty wysyłki są nam refundowane przez sklep

Jeśli chodzi o pozostałe punkty to wygląda to podobnie jak w sklepie brytyjskim.

gdzie lepiej? każdy powinien sam ocenić...

ponadto mamy jeszcze oczywiście gwarancję producenta, z której możemy skorzystać...

Jak widać powyżej, zarówno niemiecki jak i brytyjski Amazon oferuje bardzo dobre podejście do klienta. Mnie osobiście bardziej przekonuje wariant UK gdyż przez rok mamy pewność, że niemal cały czas będziemy mieć sprzęt do dyspozycji. W przypadku niektórych produktów Amazon oferuje własną gwarancję dwuletnią- w takim przypadku na stronie produktu znajdziemy stosowną informację

2) Sklepy w Polsce

1) cena i oferta Wiele sklepów w Polsce, korzystając z tego, że Sony Polska nie stosuje cen sugerowanych w złotówkach cały czas nie chce podać cen nowej konsoli a jedynie zbiera zamówienia na preordery o wartości 100 zł- o tyle zostanie nam pomniejszona cena konsoli po premierze. Pozostaje tylko pytać jaka będzie to cena? 1700? 1800? a może 2000 zł? Europejska cena sugerowana za podstawowy wariant to 399€ a więc ok. 1700 zł powinniśmy płacić w Polsce. Niektóre sklepy już teraz jednak potrafią podać cenę ponad 2000zł za PS4 po premierze (wybaczcie, nie będę im robił reklamy) co jest ceną chorą ale wiele osób mniej obeznanych zapłaci tyle myśląc, że kupują w promocji do tego... Przez kilka dni po targach E3 na stronach polskiego oddziału MediaMarkt i Saturn była podana cena 1749zł na PS4, potem jednak cenę ukryto i zostawiono preorder 100zł. Bardzo jestem ciekawy jaka będzie cena w Polsce PS4, w każdym razie przepłacać nie zamierzam...

Jeśli o ofertę chodzi to w Polsce oferowane są tylko preordery na konsolę, nie ma informacji o zestawach na dzień dzisiejszy, tj 31 sierpnia. Przed kilkoma dniami pojawiło się info od francuskiego Amazonu (czy wyciekło jak kto woli) o pierwszym europejskim zestawie z prawdziwego zdarzenia, do tego w dobrej cenie: 499€ a więc o 100€ więcej od podstawowego ale w zestawie mają być: gra Killzone: Shadow Fall, dwa pady i kamerka oraz konsola i okablowanie. Dodatki mają wartość rynkową o ok 60€ większą więc zestaw może być opłacalny. O ile polskie sklepy nie zażądają za niego np. 2500zł...

pierwszy bundle?
pierwszy bundle?

2) podejście do klienta

jak z podejściem do klienta jest, większość z nas dobrze wie (czytaj nie najlepiej) więc nie bardzo jest tu się co rozpisywać. Generalnie "polski" sklep ma jeden cel: sprzedać towar a potem klient niech spada... Jako tako jeszcze jest w dużych marketach typu saturn czy media markt ale też nie we wszystkich. Kupując w Polsce praktycznie nie ma szans aby dostać nowy towar bez czekania na ekspertyzy serwisu a czasem potrzeba ingerencji urzędnika państwowego (rzecznika praw konsumenta) żeby dostać to co się nam należy (naprawa/wymiana)...

3) naprawy/ zwroty/ gwarancja

Zwrot towaru zwykle jest możliwy, choć to też zależy w dużej mierze od "woli" sprzedającego. Naprawa w Polsce może być realizowana na dwa sposoby: poprzez sklep tytułem niezgodności towaru z umową kupna albo na gwarancji producenta. Sęk w tym, że tylko przez pierwsze 6 miesięcy uznaje się, że produkt miał wadę i sklep ponosi za to winę, potem to my musimy sklepowi udowodnić wadę. Niestety, wiele sklepów robi wszystko by nawet jak towar nie ma 6 miesięcy nie przyjąć towaru z tytułu niezgodności [...]. Owszem, prawa nie mają niby ale tylko nieliczni mają siłę by chodzić po rzecznikach praw konsumenta i walczyć tylko oddają na naprawę do producenta... Gwarancja producenta jest zwykle szybko realizowana ale wadą jest to, że nie mamy co liczyć na nowy sprzęt przy pierwszej awarii a tylko na naprawę...

Więc gdzie lepiej?

Na to pytanie każdy powinien sobie sam odpowiedzieć. Dużo moim zdaniem zależeć będzie od cen w polskich sklepach i oczywiście od kursu złotówki. Osobiście rozważam zakup w którymś ze sklepów Amazon gdyż podoba mi się ewentualna wymiana na nową konsolę (UK) lub zwrot kosztów zakupu (DE). Pod uwagę biorę też zakup w MediaMarkt jeśli cena będzie na poziomie europejskim ;)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.