Blog (9)
Komentarze (674)
Recenzje (0)

Nokia Lumia 520 — po dwóch latach służby odchodzi jako weteran poszkodowany

@xywa11Nokia Lumia 520 — po dwóch latach służby odchodzi jako weteran poszkodowany05.02.2015 20:00

[img=DSC04156]

Miałem już przygotowany inny wpis. Na temat jaki to rynek smartfonów nie jest zły i w żaden sposób nie odpowiada moim oczekiwaniom. Trochę narzekania, trochę nostalgii, ale także wybór nowego telefonu, kiedy tylko Microsoft pokaże światu Windows 10 w wersji mobilnej (tablety i smartfony). Jednak przestał być aktualny, za co odpowiedzialne są kamienne schody w moim liceum. I nie mówcie, że zwalam na nie winę, bo tak nie jest, gdyby Lumia upadła na ziemię, nic by się nie stało, tak jak dziesiątki (jak nie setki razy wcześniej). Jak się okazało wystarczył ten jedyny.

W Lumii pęknął wyświetlacz. O dziwo nawet nie wypadła klapka, a tym samym bateria - na początku myślałem, że nic się nie stało - ekran, mówi się trudno, ludzie żyją bez nerki, to mój ekran może taki być, do czasu kupna nowego urządzenia. I o ile stanęło by na tym ten wpis prawdopodobnie nigdy by nie powstał. Niestety z telefonu się korzystać nie da. Razem z "widowiskowym" pajączkiem umiejscowionym mniej więcej w połowie ekranu "wysiadła" możliwość jednak możliwość sterowania telefonem za pomocą dotyku, więc teraz mogę najwyżej ściszyć dzwonki, zablokować i odblokować ekran oraz przywołać ekran wyłączania telefonu, jak pewnie większości mi to niestety nie wystarcza :P.

Nie jestem w temacie naprawy oraz funkcjonowania smartfona po rozbiciu ekranu obeznany, znam jednak ludzi, urządzenia są uszkodzone dużo bardziej, ale ciągle mogą one normalnie funkcjonować. No więc dlaczego nie moja Lumia? Może to po prostu "niefart", zwykłe zrządzenie losu, jak już napisałem - nie znam się na tym. Tak czy siak uważam, że producenci urządzeń z ekranami dotykowymi (tablety, telefony, laptopy, ostatnio lodówki i klozety dla kotów) powinni COŚ z tym zrobić. Zdaję sobie sprawę jak to brzmi, tak. Nie mam tu na myśli szkła pancernego, ale może producenci powinni konstruować te narażone na częste upadki urządzenia, tak, żeby nawet po uszkodzeniu wyświetlacza dało się z nich korzystać bez przeszkód (no tak, nie można przecież odciąć się oed czegoś co zwiększa popyt na produkty, zapomniałem). Niby nie każdy smartfon czy tablet przestaje nadawać się do użytku, ale wciąż...

Wysłużoną Nokię zmienić miałbym tak czy siak, była to tylko kwestia czasu, czyli premiera Windowsa 10 dla smartfonów i prezentacja jego możliwości w pełnym świetle. Nie wiem co chciałem tym osiągnąć, bo pewnie i tak pewnie wybrałbym coś z okienkami, ale chciałem mieć przedsmak ich możliwości. Android odpadał na sto procent, za dużo trzeba według mnie zapłacić, za ciekawe urządzenia nadające się do użytkowania. "Chińczyków" (zaznaczam, że jest to słowo objęte tymi dwoma znakami ""!) raczej się nie chcę, zwłaszcza, że są trudno dostępne - na pewno nie bawiłbym się w zamawianie produktów zza granicy. BlackBerry (z30) raczej też nie - cena. O Aple nie myślę, CENOWO jest to półka cenowa... w sumie to powinna być osobna półka cenowa - Apple.

[1/2]
[2/2]

Celuję więc w mid-endowe smartfony, a więc pod uwagę biorę Nokia Lumię 735 - kusi mnie Windows, znam jego wady i zalety po dwuletnim korzystaniu z L520. Cena oscyluje w granicach 960 złotych - jak na stosunek cena-możliwości wydaje się, że cena jest ok. Jest jeszcze jednak - Jolla Phone, piękny design, duża funkcjonalność, niezłe parametry za niezbyt wygórowaną cenę - 830 złotych, więc jest nieco tańsza od poprzedniczki, ale jej minusem napewno jest niedostępność (obie ceny są przeliczone na PLN z oficjalnego sklepu Jolli oraz elkjop.no). Nie mam zielonego pojęcia, którą wybrać, Jolla jest zachęca między innymi kompatybilnością z aplikacjami na Androida, a Lumia Cortaną no i usługami Microsoftu, które imo dobrze zapowiadają się na nową wersją systemu.

Wybierając pomiędzy tymi dwoma urządzeniami jedynie potwierdziłem się w przekonaniu, że idealnego smartfonu dla mnie nie ma, a ogólnie wybór wśród tych urządzeń jest po prostu słaby. Gdybym miał jednak nieskończoną liczbę zer na koncie poprzedzoną np.: cyfrą "1" wybrałbym Nokię Lumię 930 oraz Jolla Phone - może w tedy bym poczekał na nowszy model.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.