Acer rozczarowany Windows, po słabym kwartale stawia na Androida i Chrome OS-a

Acer rozczarowany Windows, po słabym kwartale stawia na Androida i Chrome OS-a09.08.2013 11:57

Acer nie od dziś jest jednym z największych producentów PC, zarazpo Lenovo, HP i Dellu. W drugim kwartale 2013 roku tajwańska firmasprzedała ok. 6,2 mln komputerów, tj. 8,2% całego rynku PC (dane zbadań firmy analitycznej IDC). Rynek ten jednak z kwartału na kwartałkurczy się coraz bardziej, a na wschodzącym rynku mobilnym Acer zbytdużej roli nie odgrywa – pomimo prób wypromowania własnychsmartfonów i tabletów, wśród którą znaczącą rolę odgrywać miałyurządzenia z Windows, ich sprzedaż nie zachwyca, Acerowi nie udałosię znaleźć nawet w pierwszej dziesiątce producentów mobilnegosprzętu. Teraz tajwański potentat, przyznając się do stratfinansowych, zapowiada znaczącą zmianę strategii, zmianę, która niepowinna się spodobać Microsoftowi.Podczas wczorajszego spotkania z inwestorami, prezes Acera JimWong przyznał, że po firma zakończyła drugi kwartał 2013 roku stratą613 mln dolarów tajwańskich (tj. około 60 mln złotych), podczas gdyjeszcze w zeszłym roku drugi kwartał zamknięty był zyskiemoperacyjnym na poziomie 433 mln dolarów tajwańskich (ok 42 mlnzłotych). W tym czasie sprzedaż komputerów PC Acera spadła o 35,3% –znacznie bardziej, niż u konkurencji. [img=acer-c3]Wong rozkłada ręce, mówiąc o przyszłości rynku PC. Jego zdaniemnie widać żadnego światełka w tunelu, i w tej sytuacji jedyne co Acermoże zrobić, to walczyć o utrzymanie udziału w rynku i ochronęzysków. Zapewnić to mogą tylko tablety i smartfony –urządzenia, na których raczej nie będzie Windows.Sceptycyzm prezesa Acera względem Windows to zapewne pokłosiejednej z pierwszych prób wejścia na rynek tabletów z systememoperacyjnym Microsoftu. Podczas targów Computex 2013, tajwańska firmapokazała swój 8-calowy tablet IconiaW3 z Windows 8, urządzenie działające na Atomie Clover Trail iwycenione na 379 euro za podstawową wersję z 32 GB pamięci masowej.Tablet jednak sprzedawał się marnie, krytykowano go przede wszystkimza fatalny wyświetlacz i niedogodności związane z używaniem Modern UIna ekranie o rozdzielczości 1280x800 pikseli.Acer jednak skłonny jest winą za takie wyniki obciążać Microsoft.Dyrektor zarządzający firmy, Zhentang Wang, zasugerował, że toRedmond musi teraz postarać się odzyskać zaufanie klientów – isamego Acera. Jeśli tego nie zrobi, tajwański producent zmniejszynacisk na produkcję komputerów z Windows, stawiając coraz bardziej naurządzenia z Androidem, i co ciekawe, Chrome OS-em.Już w tym roku sprzedaż urządzeń z Androidem ma odpowiadać za10-12% przychodów firmy, a w 2014 roku odsetek ten ma wzrosnąć do 30%. Dobre perspektywy mają też chromebooki: w drugim kwartale tego rokutanie laptopy z Chrome OS-em, takie jak AcerC7, stanowiły 3% sprzedanych przez firmę PC. Według firmyanalitycznej NPD Group, to najszybciej rosnący obecnie segment rynku,a Acer ma szanse zdominować jego dolną półkę.Nie powinno to specjalnie dziwić: w erze wciąż trwającego kryzysulekki laptop z 11,6” ekranem i dwurdzeniowym procesorem, naktórym działa przeglądarka WWW, sprzedawany w USA za 199 dolarów, tourządzenie, które spełnia praktycznie wszystkie potrzeby przeciętnegoużytkownika. Trudno byłoby komputerom z Windows przebić tę cenę, aprzecież wielu takich użytkowników nie będzie na swoich maszynachuruchamiać niczego innego, niż właśnie przeglądarkę, po co więcprzepłacać?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.