Alior Bank ma poważną awarię. Nie działa logowanie do bankowości (aktualizacja)

Alior Bank ma poważną awarię. Nie działa logowanie do bankowości (aktualizacja)01.07.2020 09:46
Alior Bank ma poważną awarię, fot. Getty Images

Alior Bank zmaga się z poważną awarią. Od kilkunastu minut nie ma możliwości zalogowania się do bankowości internetowej Alior Online, a w efekcie nie są dostępne jakiekolwiek funkcje.

Obecnie system pokazuje komunikat o błędzie, natomiast jeszcze kilka minut temu użytkownicy mogli zauważyć, że po wpisaniu hasła system po prostu ich nie logował. To mogło być interpretowane jako złe wpisanie hasła lub numeru klienta.

Co więcej, klienci nie mogą się również dodzwonić na żadną infolinię Alior Banku, bo numer jest "zajęty". To poważny problem, szczególnie w razie konieczności zastrzeżenia karty płatniczej. Skargi pojawiają się już na Facebooku, gdzie klienci skarżą się nie tylko na webowy system logowania do bankowości, ale także na aplikacje mobilne, w tym Alior Trader.

Alior Bank zmaga się z awarią systemów.
Alior Bank zmaga się z awarią systemów.

Niestety, w tym momencie nie wiadomo, jak długo potrwa awaria, jakie są jej przyczyny i czy klienci muszą się także liczyć z utrudnieniami na przykład podczas płatności kartami w sieci lub korzystania z bankomatów. W tym przypadku problem wygląda jednak na wyjątkowo poważny – rzadko kiedy obserwujemy bowiem jednoczesne kłopoty z tak wieloma usługami banku na raz, w tym z infolinią.

Aby uzyskać szczegóły, skontaktowaliśmy się z Biurem Prasowym Alior Banku. Gdy tylko otrzymamy dodatkowe informacje, niniejsza publikacja zostanie zaktualizowana.

Aktualizacja, godz. 10:24

Alior Bank zaktualizował swój wpis na Facebooku, w którym informuje teraz, że awaria może potrwać kilka godzin. Klienci muszą się więc uzbroić w dużo cierpliwości.

Aktualizacja, godz. 11:15

Joanna Błaszczyk z Biura Prasowego Alior Banku udzieliła nam krótkiej informacji związanej z awarią. Jej treść zamieszczamy poniżej:

Bankowość internetowa Alior Online i BusinessPro, a także Kantor Walutowy oraz aplikacja Alior Mobile są aktualnie niedostępne z powodu awarii. Klienci mogą płacić kartami w sklepach i w internecie, a także wpłacać i wypłacać pieniądze z bankomatów. Przelewy można zlecić w oddziałach. Trwają intensywne prace nad jak najszybszym przywróceniem prawidłowego działania systemów.

Jednocześnie Alior Bank zaznacza, że awaria nie dotyczy infolinii. Wcześniejszy problem klientów z dodzwanianiem się musiał więc być tylko zbiegiem okoliczności.

Aktualizacja, godz. 14:40

Alior Bank podaje, że problemy już nie występują. "Awaria została usunięta. Klienci mają swobodny dostęp do wszystkich systemów bankowości internetowej i aplikacji mobilnej" – poinformował nas Rzecznik Prasowy Alior Banku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.