Alior Bank offline 24-27.03. Potem będzie „cyfrowym buntownikiem”

Alior Bank offline 24-27.03. Potem będzie „cyfrowym buntownikiem”17.03.2017 11:39

Klienci Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe i niektórych kont Banku BPH nie powinni zostawiać sobie przelewów na końcówkę marca. Od od wieczora 24 marca (piątek) do rana 27 marca (poniedziałek) Alior Bank wyłączy niektóre usługi, w tym bankowość internetową.

Przerwa została zaplanowana na czas od 23:00 24 marca do 6:00 do 27 marca tego roku. W tym czasie zakończone zostanie łączenie wydzielonej części Banku BPH i Alior Banku. Klientów czeka przerwa w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej, infolinii oraz placówek dla klientów Alior Banku (w tym klientów Biura Maklerskiego i Kantoru Walutowego), T-Mobile Usługi Bankowe i przejętych z Banku BPH. Wcześniej, bo o 14:30, wyłączony zostanie system BusinessNet dla klientów biznesowych, o godz. 17:10 system Sez@m dla klientów indywidualnych i Biura Maklerskiego przejętego z Banku BPH. Nie będzie można realizować przelewów, płatności internetowych, szybkich płatności „Płacę z Alior Bankiem” i „Przelew z BPH” w sklepach internetowych ani korzystać z BLIK-a. W tym czasie bank nie będzie obsługiwał wniosków internetowych dotyczących sprzedaży produktów i sprzedaży ratalnej, więc jeśli planujecie większe zakupy, lepiej załatwić je w innym terminie.

Oddziały Banku BPH będą otwarte krócej w piątek, zaś otwarte zwykle w weekend placówki Alior Banku będą nieczynne. Nie będzie też możliwe realizowanie transakcji przez infolinię od godziny 17:00 w piątek. Przez cały czas będą działać karty płatnicze MasterCard i Visa, a także karty Kantoru Walutowego oraz T-Mobile Usługi Bankowe. Dyspozycje związane z zastrzeganiem kart będą realizowane bez zmian, całodobowo.

Po ponownym uruchomieniu usług klienci Banku BPH, których konta zostały przejęte, będą logować się do systemów bankowości internetowej Alior Banku. Obsługę tych klientów przejmą placówki z logo Alior Banku oraz infolinia (19502).

W dalszej perspektywie Alior Bank chce zmienić swoje oblicze – zdejmie melonik i zostanie cyfrowym buntownikiem. W planie jest redukcja sieci oddziałów, rozwój biometrii i podział klientów według ich zachowań. Plan będzie realizowany do 2020 roku. Wygląda na to, że Alior zamierza zbliżyć się do branży zwanej fintech (pogranicze „nowych technologii” i sektora finansowego), z którą ma zamiar blisko współpracować. W końcu też zobaczymy nową aplikację mobilną i serwis internetowy – prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami. W planach jest logowanie odciskiem palca, powiadomienia push, płatności mobilne HCE i przelewy peer-to-peer przez BLIK.

Alior odpuści sobie walkę o klientów korporacyjnych. Odbiorcami usług będą klienci indywidualni i małe firmy. Oferta zostanie uproszczona i zniknie około połowy produktów. Będzie na przykład tylko jeden rachunek rozliczeniowy dla osób prywatnych, ewentualnie z różnymi usługami dla różnych potrzeb. Co ciekawe, klienci nie będą dzieleni według wieku czy dochodów, jak w innych bankach, ale według stylu życia i sposobu korzystania z usług bankowych.

Czy rzeczywiście ta strategia jest tak innowacyjna? Na polskim rynku nieszczególnie. W naszym kraju chyba nie ma już banku, który nie stawia na aplikację mobilną, cyfryzację procesów wewnątrz banku czy uproszczoną ofertę, banki chętnie eksperymentują z wygodnymi płatnościami i biometrią. Miejmy nadzieję, że Alior nie powtórzy błędów poprzedników – choćby mBanku, którego migracja do nowego serwisu internetowego (2014-2015) była bardzo długa i bolesna.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.